Skip to content

נתניהו: אם יושג הסכם – הוא יובא להכרעת העם

נשיא המדינה שמעון פרס ברך בינתיים את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על החלטתו לשוב לשולחן המשא ומתן. יחימוביץ': "יש לזכור כי המטרה אינה התהליך עצמו אלא השגת הסכם של ממש". יו"ר הרש"פ אבו מאזן: "יש תקווה, אנו נמשיך לבנות את העתיד ואני מקווה כי נגיע לסוף הטוב. אני תקווה כי תהיה התקדמות ונקבל מדינה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם יושג הסכם עם הפלסטינים הוא יובא להכרעת העם ולמשאל עם". כך הבטיח הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה.

"אנחנו עושים עכשיו מאמץ לחידוש התהליך המדיני, אני רואה בזה אינטרס אסטרטגי חיוני של מדינת ישראל", אמר נתניהו. "קודם כל כי אנחנו רוצים בשלום, ולצד זה אני מחויב לשני יעדים וצריך להבין שהם מה שצריכים להנחות גם את התוצאה, אם תהיה כזאת. קודם כל אם היא תהיה היא תובא למשאל עם. אני מאמין שזה הכרחי. אני לא חושב שהחלטות כאלה אפשר לקבל, אם אכן יושג הסכם, במהלך קואליציוני כזה או אחר, אלא הדבר הזה צריך להיות מובא להכרעת העם.

"אם יושג הסכם, הוא יובא להכרעת העם". בנימין נתניה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"אם יושג הסכם, הוא יובא להכרעת העם". בנימין נתניה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"ביעדים שאני מציב לתהליך עצמו, אחד זה מניעת היווצרותה של מדינה דו לאומית בין הירדן לבין הים, לצד מניעת הקמתה של מדינת טרור נוספת בחסות איראן", אמר ראש הממשלה. "אנחנו נצטרך למצוא את האיזון בין שני הדברים הללו, והשותפים שלנו למו"מ יצטרכו גם הם לעשות ויתורים שיאפשרו לנו לשמור על הביטחון שלנו ועל האינטרס החיוניים הלאומיים שלנו. בכל התהליך הזה אני עומד בתוקף על הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל ועל אינטרסים חיוניים אחרים".

יו"ר האופוזיציה' שלי יחימוביץ" נפגשה הבוקר בבית הנשיא עם נשיא המדינה שמעון פרס. השניים דנו בהתפתחויות המדיניות האחרונות. בשיחתם הדגיש הנשיא כי הוא מעריך מאוד את תמיכתה החד משמעית של יחימוביץ' בתהליך השלום ואמר כי יש לאחד כוחות ולאפשר לרה"מ נתניהו להתקדם בתהליך המדיני.

יחימוביץ' ברכה על חידוש המו"מ: "עצם התהליך הוא מבורך ויועיל לישראל באופן מידי בזירה הבינלאומית, ואולם יש לזכור כי המטרה אינה התהליך עצמו אלא השגת הסכם של ממש". יחימוביץ' הדגישה בפני הנשיא פרס כי מפלגת העבודה מאמינה בפתרון שתי המדינות וסבורה כי זוהי הדרך היחידה להבטחת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ולהגנה וביצור האינטרסים הכלכליים, הבטחוניים והאסטרטגיים של ישראל.  "מבחינה זו נתניהו יכול לחוש עצמו מוגן פוליטית מפני גורמי ימין קיצוני במפלגתו ורכיבים אחרים בקואליציה".

יחימוביץ' הוסיפה כי טוב שייקבע לו"ז ריאלי לקיומו של התהליך. "הדבר מונע משבר מידי ומייצר מתווה שיש בו מקום למו"מ פעיל וקונסטרוקטיבי".

נשיא המדינה שמעון פרס ברך בינתיים את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על החלטתו לשוב לשולחן המשא ומתן. בשיחה שקיימו השניים בעקבות האירועים האחרונים וחג הרמדאן אמר הנשיא פרס: "אין אלטרנטיבה אחרת מלבד השלום, לא לנו ולא לכם. קיבלת החלטה אמיצה והיסטורית, לשוב לשולחן המשא ומתן. אל תקשיב לסקפטיים. עשית את הדבר הנכון. גם ראש הממשלה נתניהו קיבל החלטה אמיצה והוא מבין כי זוהי קריאה היסטורית. אנו נעשה כל שנוכל בכדי לפתור את הסכסוך ולחיות יחד בשלום. אנו רוצים לראות את שני העמים הולכים במסלול הנכון".

הנשיא הדגיש בדבריו לאבו מאזן כי החמאס מביא רק צער והרס לאנשיו: "חמאס חייבים להבין כי הטרור לא יספק אוכל לאנשיו, אלא רק מסלול השלום". הוא הדגיש כי הוא רואה בחיוב את התפקיד החשוב שמילאה הליגה הערבית כאשר העניקה רוח גבית לתהליך ותמיכה רחבה לפתיחת משא ומתן מדיני לשלום בין ישראל לפלסטינאים. על תפקידו החשוב של קרי, אמר הנשיא: "האמריקאים מילאו תפקיד חשוב ומרכזי בחזרה לשולחן המשא ומתן, עבודתו של מזכיר המדינה קרי הייתה מקצועית ביותר. קרי איש חכם, כנה ורציני בכוונותיו".

יו"ר הרש"פ אבו מאזן הודה לנשיא פרס על הדברים ואמר: "יש תקווה, אנו נמשיך לבנות את העתיד ואני מקווה כי נגיע לסוף הטוב. אני תקווה כי תהיה התקדמות ונקבל מדינה עצמאית שתחיה בשכנות ובשלום לצד מדינת ישראל. יש להמשיך את תהליך השלום בו פתחנו יחד לפני שנים רבות ולהשלימו".

2 Comments

  1. פנינה כץ
    21 ביולי 2013 @ 20:27

    בישיבת הממשלה הבוקר הוא הודיע בכל מתכתי וקפוא שנכנסים למו"מ "בכנות וביושר", רק שהוא לא הרים את עיניו למעלה וחיפש משהו על הריצפה וכל שפת גופו אמרה שקר למרות מיומנותו היה לו קשה הפעם .
    מומחה לזיהוי שקרים:
    עיניים: שקרן עשוי להתחמק מלהישיר מבט. אבל: שקרנים מיומנים מודעים לעניין ולכן הם יסתכלו לכם עמוק בעיניים.

    • יפה
      22 ביולי 2013 @ 4:05

      פנינה , רק שקרן יאמר שהוא ישר ו"מוביל ביושר".
      נתניהו ממשיך כהרגלו לקרוץ לכולם , לאמריקנים , לפלסטינים ולימין הקיצוני כדי לייצר מהלכים מקבילים שמאיינים האחד את השני. הכל כמו תמיד במטרה למשוך זמן , להמשיך לשרוד ולהנות ממנעמי השלטון. ישאל עצמו כל אחד שאלה פשוטה – זה שפחד להתעמת עם הימין על הגדרת פעילות תג מחיר כטרור ילך לעימות כולל ואלים עם הימין? אפשר להיות "רגועים": מה שהיה – הוא שיהיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן