Skip to content

עובדי משרד החוץ יטפלו באשרות לעובדים זרים בתחום הסיעוד

כך הכריז יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, בדיון דחוף בנושא שהתקיים היום בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ, האשים את האוצר באטימות וזחיחות, משום שלדבריו אינו מנהל את המשא ומתן מול העובדים בידיים נקיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשורה לכ-1000 מטופלים סיעודיים ובני משפחותיהם: הטיפול באשרות כניסה לעובדים זרים בתחום הסיעוד יוחרג משביתת עובדי משרד החוץ. כך הכריז יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, בדיון דחוף בנושא שהתקיים היום בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) פנה לוועד העובדים ואמר: "אסור לכם בשום אופן לפגוע באוכלוסיות החלשות במסגרת העיצומים. זה חמור מהפעלת עיצומים כנגד המגזר הפרטי ומפגיעה באינטרסים של מדינת ישראל".

ח"כ חיים כץ. האשים את משרד האוצר באטימות וזחיחות (צילום: ויקיפדיה)
ח"כ חיים כץ. האשים את משרד האוצר באטימות וזחיחות (צילום: ויקיפדיה)

יוזם הדיון, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין (הליכוד ביתנו), אמר: "פנו אלי חולים סיעודיים שמטפליהם לא קיבלו אשרות כניסה לישראל. זהו מאבק אדירים בין עובדי משרד החוץ מול משרד האוצר, ומי שנטחן בגלגלי המאבק הם החולים הסיעודיים. לכולנו יש הורים, כולנו עלולים יום אחד להיות נזקקים, ואסור לנו להתעלם ממצוקתם של החולים, גם אם תהיה פגיעה מסוימת באינטרסים של השובתים".

יו״ר ועד עובדי משרד החוץ, יאיר פרומר, הגיב: ״אין לנו כוונה לפגוע בחיי אדם, אלא רק לעמוד על זכויותינו. ועדת החריגים תחריג כל דבר שקשור בבריאות או בטיפול סיעודי״. בתום הדיון ביקש ועד העובדים מהארגונים המטפלים בעובדים הסיעודיים להעביר אליו במרוכז את כל הפניות שהצטברו אצלם במהלך 4 חודשי השביתה.

ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, קרא לכנסת להתערב ולהביא לפתרון סכסוך העבודה במשרד החוץ. "אני חושב שבמסגרת זו הכנסת צריכה לקחת חלק ויכולה להשפיע על האוצר". לדבריו, במידה והמו"מ לא יתקדם, הכנסת תאמר לשר האוצר שבכל דבר שהם יצטרכו את אישור הכנסת לפתור קודם כל את סכסוך העבודה במשרד החוץ.

ח"כ חיים כץ, שניהל את הישיבה, הפנה את דבריו לנציג האוצר, משה בכר: "אתם עושים נזק. אתם יושבים במגדל השן שלכם, מזיזים ניירות והולכים הביתה". עוד הוסיף, "אתם באוצר אטומים. אטומים, לכן המאבק נמשך ארבעה חודשים. אתם האשמים שכן אתם אטומים, בריונים ולא מנהלים מו"מ". בדבריו לוועד עובדי משרד החוץ, אמר כץ: "תפעילו עיצומים נגד המגזר הפרטי או אפילו כלפי אינטרסים של מדינת ישראל, אך בשום פנים ואופן אסור לכם לפגוע באוכלוסיות החלשות".

סגן שר החוץ זאב אלקין אמר בדיון: "משרד החוץ תומך בחלק מדרישות העובדים, אך יש לנו ויכוח עם הוועד על טקטיקת ניהול המאבק. כרגע אנחנו במבוי סתום. אם האוצר היה נרתם, היינו פותרים את הסכסוך הזה תוך זמן קצר".

יאיר פרומר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ: "אין ספק כי סכסוך העבודה נמשך זמן רק בהרבה ממה שהיה צריך, כאשר עם כל יום שעובר הנזק הולך ומצטבר. אנו נעשה כל שביכולתנו כדי למנוע פגיעה מיותרת באזרחים. אנו קוראים לשר האוצר להנחות את אנשי משרדו לקיים מו"מ רציני, ענייני ובתום לב כדי להביא את הסכסוך לסיומו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן