Skip to content

לפיד: "הרבנות תמשיך להיות לא רלוונטית. הגיע הזמן לברית הזוגיות"

נפתלי בנט: "בפעם הבאה יהיה רב ראשי אחד לישראל, כמו שיש רמטכ"ל אחד ונשיא אחד לישראל". הרב דוד סתיו וארגון צה"ר: "נמשיך להיות חומת מגן יהודית מול מגמות של בדלנות, הקצנה, עסקנות ושררה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר יאיר לפיד ויו"ר יש עתיד מבטיח להלחם, כדי שלרבנות הראשית תהיה אלטרנטיבה ואומר כי גם אחרי הבחירות האלה, מוסד הרבנות הראשית יהיה בלתי רלוונטי.

"תהיה מלחמה מלוכלכת". לפיד (צילום: דן בר דוב)
"תהיה מלחמה מלוכלכת". לפיד (צילום: דן בר דוב)

"הבחירות לרבנות הראשית הסתיימו", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "המוסד שהיה לא רלוונטי גם קודם לחייהם ותפיסת עולמם של רבים מהישראלים, ימשיך להיות כזה גם בעשר השנים הבאות. מי שירצה להשתמש בשירותי הרבנות זו כמובן זכותו, אבל לא יכול להיות שלא תהיה להם אלטרנטיבה.

"הגיע הזמן לברית הזוגיות, שתתן פתרון גם לקהילה הלהט"בית, לאלה שאינם יהודים, ולכל הישראלים היפים שפשוט רוצים להתחתן בלי התערבות של הממסד הדתי", כתב לפיד. "זו תהיה מלחמה פוליטית מלוכלכת ואולי ממושכת, אבל אנחנו ניאבק על זה, כמו ש'יש עתיד' נאבקת על כל דבר: בהתמדה, בלי לוותר אף פעם, בלי להוריד עיניים מהמטרה, עד שזה יקרה".

המפסיד הגדול בבחירות לרבנות הראשית, נפתלי בנט, בירך את הרב יצחק יוסף ואת הרב דוד לאו, ואיחל להם שיפעלו ויביאו לקרוב לבבות בעם ישראל. אבל באותה נשימה הבטיח לפעול למהפכה ברבנות הראשית והבטיח: "בפעם הבאה יהיה רב ראשי אחד לישראל, כמו שיש רמטכ"ל אחד ונשיא אחד לישראל".

נפתלי בנט: רמטכ"ל אחד - רב ראשי אחד (צילום: ענבל כהן-חמו)
נפתלי בנט: רמטכ"ל אחד - רב ראשי אחד (צילום: ענבל כהן-חמו)

בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו כתב בנט: "מערכת הבחירות הנוכחית הבליטה את הצורך בשינויים מהותיים במוסד הרבנות, והתחלנו לפעול לשם כך בחודשים האחרונים. הרבנים הנבחרים יהיו חלק מהמהפכה שהבית היהודי מוביל במשרד הדתות, ושכבר החלה במהפכת 'בחר לך רב', בצמצום מועצות דתיות ובביטול מינויים פוליטיים במועצות הדתיות. בפעם הבאה יהיה רב ראשי אחד לישראל, כמו שיש רמטכל אחד ונשיא אחד לישראל".

בנט סיפר כי שוחח עם הרב דוד סתיו לאחר היוודע תוצאות הבחירות. "הרב סתיו, בעל נשמה גדולה, פרץ דרך בהקמת ארגון צהר, והוא מביא קול חשוב בעם ישראל. אני משוכנע שהוא עוד יוביל כאן מהפכות גדולות בקירוב לבבות בעם ישראל. אני מאחל המשך מסירות נפש לרב שמואל אליהו ולשאר המתמודדים".

גם ארגון רבני צהר והרב דוד סתיו פרסמו הודעה ובה הם מברכים את הרב דוד לאו ואת הרב יצחק יוסף על בחירתם לרבנים הראשיים לישראל ומאחלים להם "שיזכו לשנות את הרבנות ולהצליח לחבר אותה מחדש אל כלל הציבור הישראלי – הציבור אותו הרבנות נועדה לשרת".

"חומת מגן יהודית. הרב דוד סתיו (צילום: ויקיפדיה)
"חומת מגן יהודית. הרב דוד סתיו (צילום: ויקיפדיה)

בהודעתו מתחייב ארגון צהר לשתף פעולה עם הרבנים הנבחרים בכל התחומים החיוניים לעתיד היהודי המשותף במדינת ישראל. "במקביל, צהר מתחייבת כלפי הציבור הישראלי וכלל המפלגות הציוניות שתמכו ברב סתיו, ומיליוני הישראלים אותם הם מייצגים, שהיא תמשיך להיות שם בשבילם ותמשיך להיות חומת מגן יהודית מול מגמות של בדלנות, הקצנה, עסקנות ושררה.

"רצה הקב"ה שלא נעשה את המהפכה של צהר מתוך המערכת, אך ליבנו אמונה ואנחנו נמשיך להשתדל לחבר את היהדות לעם ישראל כולו כהלכה ובאהבה כדי שחלילה לא נתפצל לשני עמים.

מי יתן וכפי ששינינו את האג'נדה של כל המועמדים בבחירות האלו, שבגלל צהר דיברו בראש ובראשונה על קירוב לבבות ואחדות עם הציבור החילוני והמסורתי, כך נוכל גם להמשיך להשפיע על גישת הממסד הרבני בנושאים הבוערים של ברור יהדות, כשרות, שמיטה, גיור ונישואים כהלכה".

בראיון לגלי צה"ל אמר הרב סתיו: "אנחנו לא מיואשים ולא עצובים. אנחנו מאמינים שארגון צהר ומסגרות אחרות ימשיכו לחזק את עם ישראל ולהאהיב את הזהות היהודית. אם עד היום חיתנו 4,000 זוגות בשנה, אנחנו נגיע גם ל-8,000".

ראש הממשלה עם הרבנים הראשיים החדשים (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
ראש הממשלה עם הרבנים הראשיים החדשים (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחר הצהריים בלשכתו בתל-אביב עם הרבנים הראשיים הנבחרים יצחק יוסף ודוד לאו. ראש הממשלה נתניהו אמר בתחילת הפגישה: "כמצוות הפסוק ׳ואהבת לרעך כמוך', אני מברך אתכם מכל הלב. אתם הרבנים של כל עם ישראל. אתם הרבנים של הציבור הלא דתי שזקוק לעזרתכם, לאורח רוחכם, לסבלנות ולסובלנות שלכם. פעלו למען אחדות ישראל ולמען אהבת ישראל".

בפגישה הזמין ראש הממשלה נתניהו את הרבנים להשתתף בחוג התנ"ך על שם חמיו שמואל בן ארצי ז"ל לפגישה הגיע הרב דוד יוסף יחד עם אביו, לשעבר הרב הראשי לישראל ישראל מאיר לאו. כמו כן, בפגישה ביקש ראש הממשלה נתניהו מהרב יצחק יוסף לשלוח בריאות שלמה לאביו, הרב עובדיה יוסף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן