Skip to content

סגן נשיא סוריה לשעבר: להפעיל כוח נגד משטר אסד. הזמן אוזל

עבד אל-חלים ח'דאם, סגן נשיא סוריה לשעבר, שיגר אמש מברק בהול למנהיגי העולם ופנה אליהם בתחינה: אנא הפעילו כוח צבאי נגד משטר אסד לפני שיהיה מאוחר מדי. "הזמן אוזל ורגע השבירה של תומכי החירות מתקרב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עבד אל-חלים ח'דאם, סגן נשיא סוריה לשעבר, שיגר אמש מברק בהול למנהיגי העולם ופנה אליהם בתחינה: אנא הפעילו כוח צבאי נגד משטר אסד לפני שיהיה מאוחר מדי. "הזמן אוזל ורגע השבירה של תומכי החירות מתקרב"

מאת הילאל עאדל

עבד אל-חלים ח'דאם
האם האזרח הסורי אינו ראוי שישמע קול זעקה עולמית למען חירותו וזכויותיו? עבד אל-חלים ח'דאם

עבד אל-חלים ח'דאם, סגן נשיא סוריה לשעבר, שיגר אתמול מברק למנהיגי העולם בראשות הנשיא אובמה, הנשיא סרקוזי, קנצלרית גרמניה מרקל ומזכ"ל האו"ם, באן קי מון. במברקו, אומר ח'דאם שתושבי סוריה כורעים תחת הדיכוי האלים של משטר אסד ותוהים מדוע אף מדינה לא מוכנה להתערב למענם!

ח'דאם, השוהה בגלות בצרפת אחרי שהטיל את האחריות לרצח ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי על הנשיא בשאר אסד, נשפט בהיעדרו למאסר עולם על "בגידה". במברקו למנהיגי העולם כתב כי "צבא החופש הלאומי למען חירות סוריה (כוחות העריקים מצבא סוריה – ה"ע), כורע תחת הכח הרב והדיכוי האלים שמפעיל משטר אסד. מחוסר ברירה וכמוצא אחרון למציאת הגנה על חיי התושבים, החלה יוזמה מקיפה בכל הערים הסוריות לבניית חפירות ושטחים סטריליים בכל רחוב וסמטה, על מנת להגן על חיי התושבים שבבתיהם נשים וילדים".

ח'דאם הדגיש : "אל לו לעולם להתבונן בפיתרון זה ככלי שימנע ממשטר אסד וכוחותיו להגיע לכל פינה שבה נמצאים מתנגדים כדי להרוג אותם. המצב נואש עד כדי שהתושבים משתמשים כיום בכל דבר כדי לגונן על עצמם מול התותחים, הטנקים וכלי הנשק הרבים הנמצאים בידי כוחות המשטר הסורי".

סגן הנשיא לשעבר הזהיר במיוחד מסכנת פיצוץ בין השיעים לסונים באזור כתוצאה ממה שקורה בסוריה ואמר: "המצב כיום נפיץ עד כדי כך שהשד העדתי, שמשחק תפקיד משמעותי מצידו של משטר אסד – יכול להבעיר את כל האזור, מה שיגרום למלחמה עדתית של ממש. הסונים מבחינים בחיבוק האיראני שמשטר אסד זוכה לו, ואין מדובר רק בסונים של סוריה, אלא גם במדינות שסביב לסוריה. גם אם נדמה לעתים שהשד העדתי רדום במדינות השכנות לסוריה, אל לכם להיות בטוחים שהוא לא יתפרץ" אמר ח'דאם.

ח'דאם תקף בחריפות גם את רוסיה ואיראן ותיאר אותן כקיר הברזל הניצב מאחורי המשטר הסורי, מול העולם ואף מול הליגה הערבית, שהפקחים מטעמה לא תרמו מאומה בשליחותם במדינה. ח'דאם האשים מפורשות את רוסיה בהפעלת כוח דיפלומטי חסר תקדים כדי לגונן על משטר אסד, למען האינטרסים המשותפים של שתי המדינות.

הפגנה בעיר חמאה בסוריה (Flickr/syriana2011)
רגע השבירה של תומכי החירות מתקרב. הפגנה בעיר חמאה בסוריה (Flickr/syriana2011)

"האינטרסים של רוסיה ושל איראן ברורים: יציבותו והישרדותו של המשטר הסורי הם כלים אסטרטגיים חשובים עבורם באזור, כשגם אינטרסים כלכליים שקשורים בנפט העולמי משחקים תפקיד חשוב ביותר" אמר ח'דאם. הוא הוסיף ש"העולם כיום קטן מדי מכדי להסתיר בו רצח של אדם אחד, קל וחומר את רצח העם שאותו מבצע משטרו של אסד. האם האזרח הסורי אינו ראוי שישמע קול זעקה עולמית למען חירותו וזכויותיו?"

בסיום דבריו אמר ח'דאם: "הדרישה והציפייה המוסרית של העם הסורי היא התערבות צבאית משולבת שלכם! הזמן אוזל כי רגע השבירה של תומכי החירות מתקרב והזמן אוזל! המזון במדינה אוזל, התרופות אוזלות, הנשק אוזל, הכוח אוזל ובעיקר התקווה אוזלת ,למרות הנחישות הרבה והבלתי מתפשרת לסלק את המשטר הסורי מהשלטון".

בריאיון לעיתון 'לה פיגארו' הצרפתי ביום חמישי, הדגיש ח'דאם עד כמה השד העדתי משחק תפקיד חשוב בדיכוי של משטר אסד כשהוא אומר "בשאר, משפחתו וכוחותיו ריכזו נשק רב ותותחים בכל האזורים שבהם יש ריכוז עלאווי רב , על מנת להגן על בני עדתו. יש עדויות מבוססות לכך שכבר לפני חודש כלי נשק כבדים שכוללים טילים וגם טנקים רבים הוצאו אל מחוץ לערי החוף בסוריה (מקומות הריכוז המסורתיים של העדה העלאווית; ה"ע) והוחבאו בהרים, לצורך תקיפה מבחוץ בעת הצורך".

ח'דאם הוסיף כי ידוע לו "שאסד רוצה להבעיר את העניין העדתי, ואני יודע שהוא אמר לאחד מבני בריתו בלבנון שהתוכנית שלו היא לחלק את סוריה לשתי מדינות: כשאחת מהן היא, כמובן, מדינה עלאווית בשליטת בני עדתו". את הריאיון לעיתון הצרפתי באומרו "אסד יודע שלמרות הדיכוי האלים, הוא לא יכול להשתלט על סוריה ולכן כעת הוא בוחר במפלט הנוח יותר – לחלק את המדינה ולהמשיך למשול על חלק ממנה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן