Skip to content

בתום 4 חודשים לממשלה נתניהו מפרסם דו"ח בפייסבוק

בין הבטחותיו לעתיד אומר נתניהו גם כי ימשיך לפעול נגד הניסיונות השונים לפגוע בלגיטימציה של מדינת ישראל, אך הוא "שוכח" לציין כי במשך רוב תקופת כהונתה של ממשלתו השלישית היה משרד החוץ משותק בשל עיצומי העובדים ובלי שנעשה ניסיון של ממש לפתור את סכסוך העבודה שמאיים על קיום המשרד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום ארבעה חודשים, לכהונת ממשלתו השלישית, מפרסם הבוקר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעמוד הפייסבוק שלו, דו"ח שבו הוא משתבח בהישגי ממשלתו: בתחומי הביטחון, בתחום המדיני, בכלכלה, בחקיקה ובתחומים נוספים. עם זאת, נתניהו מודה – גם אם בעקיפין – שעליו לעשות עוד דרך ארוכה כדי לשפר את מצב המשק. נתניהו מודה גם שהמטרות של ישראל, בנושא האיראני, לא הושגו עדיין, למרות הסנקציות החריפות על איראן.

בין הבטחותיו לעתיד אומר נתניהו גם כי ימשיך לפעול נגד הניסיונות השונים, לפגוע בלגיטימציה של מדינת ישראל – אך הוא "שוכח" לציין כי במשך רוב תקופת כהונתה של ממשלתו השלישית היה משרד החוץ משותק בשל עיצומי העובדים – מבלי שנעשה ניסיון של ממש לפתור את סכסוך העבודה שמאיים על קיום המשרד.

ישיבת הממשלה בתחילת השבוע (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)
ישיבת הממשלה בתחילת השבוע (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)

וכך כותב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו:

"• בראש ובראשונה שמרנו על ביטחונכם אזרחי ישראל. הגבנו בתקיפות ובעוצמה לכל ניסיון לפגוע באזרחינו ובחיילינו – בצפון, במרכז, ובדרום. מאז מבצע 'עמוד ענן' שורר בדרום השקט הארוך ביותר מזה יותר מעשור. איש אינו מבטיח לנו ששקט זה יישמר, אבל נמשיך לפעול לפי המדיניות הנחושה והברורה שהצבתי: לסכל מראש איומים עלינו, ולהגיב בעוצמה לניסיונות לפגוע בנו.

"• בלמנו את תופעת ההסתננות: בחודש האחרון חצה את הגבול ממצרים מסתנן אחד בלבד וגם הוא כבר הוחזר לארצו. מאז תחילת השנה חצו בסה"כ 35 מסתננים. לשם השוואה בתקופה המקבילה בשנה שעברה חצו את הגבול יותר מ-10,000 מסתנני עבודה. בנוסף אישרנו בכנסת צעדים חדשים להוצאת המסתננים שהגיעו לערי ישראל קודם לכן.

"• הארכנו את שעון הקיץ עד לסוף חודש אוקטובר. כך נוכל כולנו ליהנות מעוד שעת שמש.

"• פתחנו את השמיים לתחרות, דבר שיוזיל את מחירי הטיסות.

"• פרסמנו מכרזים לנמלי-ים חדשים, דבר שיביא להתייעלות ותחרות כדי להוריד את יוקר המחיה.

"• הגדלנו את כמות הגז המיועד לשימוש המשק הישראלי, דבר שצפוי להוריד את מחירי החשמל.

"• העברנו בקריאה ראשונה חוק להגברת השיוויון בנטל, כפי שהבטחנו לעשות.

"• העברנו בקריאה ראשונה חוק לחיזוק המשילות בישראל, שבין השאר יגדיל את אחוז החסימה בבחירות לכנסת.

"• העברנו בקריאה ראשונה את החוק למשאל עם: השלום בתוכנו הוא תנאי יסוד לעשיית שלום עם שכנינו. בעניין גורלי כמו הסדר שלום חשוב שכל אזרח ואזרחית יוכלו להשפיע ישירות.

"• השבוע חידשנו את התהליך המדיני. בתשעת החודשים הקרובים נבחן אם ניתן להגיע להסדר עם הפלסטינים. נעשה זאת תוך עמידה איתנה על הבטחת ביטחון אזרחי ישראל ושמירה על אינטרסים לאומיים אחרים. אם יושג הסדר, אביא אותו למשאל עם.

"לפנינו עוד אתגרים רבים:

"• מעל לכל אני מחויב לשמור על ביטחונכם, אזרחי ישראל. השקט ששורר פה בשנים האחרונות אינו מובן מאליו. הוא תוצאה של מדיניות ביטחונית תקיפה שנמשיך בה. אין יום שאיני מקדיש שעות ארוכות לטיפול באיומים הביטחוניים סביבנו.

"• האיום הגדול ביותר הוא ניסיונה של איראן להשיג נשק גרעיני. עד היום גייסנו בהצלחה את העולם להטיל סנקציות חריפות על כלכלת איראן – אבל המטרה עדיין לא הושגה. אסור שלמדינה שמאיימת להשמידנו יהיה נשק להשמדה המונית. אסור שהקהילה הבינלאומית תתפתה לאשליות. אמנם הנשיא באיראן השתנה, אבל המשטר שם לא השתנה, וגם לא השתנתה כהוא זה תכניתו הגרעינית. על אף הקשיים, אנו פועלים להחדיר הבנה זאת בקהילה הבינלאומית ולגייס את כל הכוחות להמשיך וללחוץ על איראן להפסיק את תכנית הגרעין שלה.

"• נמשיך לפעול נגד הניסיונות השונים לפגוע בלגיטימציה של מדינת ישראל.

"• אחרי שהעברנו תקציב, נפעל להמשיך את הצמיחה במשק ולהבטיח תעסוקה ויצירת מקומות עבודה חדשים. מול המשבר הכלכלי העולמי המתמשך, המדיניות הכלכלית האחראית שלנו מוכיחה את עצמה. ישראל בולטת לטובה מול כלכלות המערב, הן בצמיחה והן באבטלה נמוכה. אני בטוח שהנגיד המיועד של בנק ישראל שעליו המלצנו, פרופסור ליאו ליידרמן, יסייע רבות להשגת מטרות אלה".

נתניהו מסיים את דבריו בהבטחה כי מעת לעת ימשיך למסור לציבור דין וחשבון על העשייה שלו ושל ממשלתו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן