Skip to content

פרופ' ליאו ליידרמן הסיר מועמדותו לנגיד

הודיע על החלטתו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יאיר לפיד. בתוכנית לילה כלכלי דווח ביום חמישי שחלף, כי הנגיד המיועד, פרופ' ליאו ליידרמן, נהג להיוועץ בתדירות גבוהה עם אסטרולוג. קרנית פלוג, המשנה לנגיד בנק ישראל, נותרה מועמדת יחידה וראויה לתפקיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסאגה למינוי נגיד בנק ישראל נמשכת. לפני זמן קצר הודיע נגיד בנק ישראל המיועד פרופ' ליאו ליידרמן לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יאיר לפיד על הסרת מועמדותו לתפקיד. פגישתו של פרופ' ליידרמן עם ועדת טירקל שתוכננה ליום א' הקרוב לא תתקיים.

פרופ' ליאו ליידרמן. הסיר מועמדותו לפני שהגיע לוועדת טירקל. צילום: יו טיוב
פרופ' ליאו ליידרמן. הסיר מועמדותו לפני שהגיע לוועדת טירקל (צילום: יו טיוב)

רק ביום רביעי שחלף החליטו נתניהו ולפיד החליטו למנות את פרופ' ליאו ליידרמן לתפקיד נגיד בנק ישראל, במקום הנגיד היוצא פרופ' סטנלי פישר, שפרש מתפקידו לפני חודש. גם אז הם לא בחרו את קרנית פלוג, שהייתה מועמדת לתפקיד ומי ששימשה הרבה שנים בתפקיד המשנה לנגיד. פלוג בירכה את ליידרמן והודיעה כי תפרוש מהבנק.

סאגה א'

כולם קיוו כי בכך מסתיימת תקופה מביכה, שנמשכה כחצי שנה, מאז הודיע הנגיד הפורש פישר על רצונו לפרוש מהתפקיד, היות ורק לפני כשישה שבועות החליטו נתניהו ולפיד למנות לתפקיד את יעקב פרנקל, ששימש בתפקיד זה במשך כשמונה שנים, אך לפני כ-13 שנה פרש ממנו לפני תום הקדנציה השנייה. מינוי זה נתקל בשאלות שהעלו חברי ועדת טירקל סביב פרשת הדיוטי פרי בנמל התעופה הונג קונג, עד שלפני כמה ימים הודיע פרנקל על הסרת מועמדותו לתפקיד.

סאגה ב'

בינתיים נמשכה הסאגה. בתוכנית לילה כלכלי דווח ביום חמישי שחלף, כי הנגיד המיועד, פרופ' ליאו ליידרמן, נהג להיוועץ בתדירות גבוהה עם אסטרולוג בשם עמוס אהרוני. מדובר בשיחות שהתקיימו כאשר ליידרמן החזיק בתפקידים בכירים במערכת הפיננסית-כלכלית.

"התייעצתי בעבר עם עמוס אהרוני בנושאים אישיים ומשפחתיים בלבד", הגיב ליידרמן לפניית "לילה כלכלי". הוא הדגיש כי בנושאים מקצועיים, האסטרולוגיה אינה משחקת אצלו תפקיד.

הגילוי עורר תמיהות בקרב כלכלנים. לדבריהם, כלכלן בכיר, המשמש בין היתר יועץ בכיר בבנק הפועלים, האמור בעוד כמה ימים לנהל את הכלכלה הישראלית, חייב לקבל את החלטותיו על בסיס שיקולים רציונאליים ומדעיים ולא באמצעות תאריך לידה וכוכבים.

ליידרמן לא המתין, והיום הודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל.

המועמדת הטבעית

קרנית פלוג, ששר האוצר רוצה אותה בתפקיד נגידת בנק ישראל, עדיין לא פרשה מעשית מהבנק לכל הדעות היא מועמדת ראויה, שאין מאחוריה כל שדים המסתתרים בארון. ניסיונה הרב וכושרה הכלכלי רב אמורים להסיר כל התנגדות למינויה לתפקיד החשוב. לכן, מוטב שקובעי המדיניות הכלכלית במדינה ימנו אותה לתפקיד ויפה שעה אחת קודם.

מעשית קרנית פלוג היא עתה נגידת בנק ישראל בפועל. בהודעת הפרישה שלה היא הודיעה, כי תמשיך בתפקיד עוד חודש אחד בלבד על מנת לסייע בחפיפה לליידרמן – ואז תפרוש. כעת לא ברור אם תמשיך בתפקידה מעבר לחודש עליו הכריזה. הבעיה היא שנתניהו הביע פעמיים אי אמון בפלוג. ויתכן שלפיכך לא תרצה פלוג למלא את התפקיד.

[related-posts]

 

1 Comment

  1. פנינה כץ
    2 באוגוסט 2013 @ 19:12

    צדק שויתר.
    העליהום על פרופ ליידרמן אתמול בלילה [והייתי עדה לאירוע] בתכנית לילה כלכלי בערוץ 10 ביזתה את העיתונאי גדי סוקלניק שרמס ברגל גסה [ללכת לאסטרולוג? זה המיץ של הזבל והדבר הכי נמוך שיש] את הנגיד על שהעז להיוועץ באסטרולוג לפני מספר שנים[שכן האסטרולוג הנ"ל כבר הרבה שנים לא גר בארץ] למעשה המערכתצ לא קיבלה אישור מהאסטרולוג כמה פעמים הנגיד העתידי נועץ בו ולכן מישהו עסק ברכילות והיו מספיק אינטרסנטים להוריד את מועמדותו. אבל קבלת פנים כזאת מצד עיתונאים מטילה דופי בעיתונאים ולא בנגיד. מיותר להדכיר שלאורך כל ההיסטוריה מלכים, ראשי ממשלות ואנשים לא טיפשים כלל נועצו באסטרולוגים. אני לא מעודדת את התופעה כי אני נגד תופעת הגוריזם כמו שאני לא מעודדת את ההךיכה לרבנים לקבל קמיעות, כולל רוב ממשלת ישראל שמגיעה לרבנים אלה לזכות בברכה כשהם נבחרים ובהקמת כל ממשלה .http://www.ranaz.co.il/categories/cat_9_5_1.asp
    אם אני הייתי ליאו ליידרמן אחרי ליל אמש והסקופ המדהים של מתן חודרוב[האחראי על הבאת נתח הרכילות השמן הזה] גם אני הייתי מעדיפה לא להיגרר לתפקיד של הנגיד. בהתחשב בשנה 2013 אין פער כל כך גדול בבערות המזכירה סצינות מצייד המכשפות בסיילם שאירע לפני 500 שנה. http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A6%D7%99%D7%93_%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%A9%D7%A4%D7%95%D7%AA_%D7%91%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%9D

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן