Skip to content

השר שטייניץ על יאיר לפיד: "יהיר ושחצן"

בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2, מתח שר האוצר לשעבר על יורשו לפיד, גם ביקורת על התנהלותו הכלכלית: "אמרתי ללפיד בחפיפה שני דברים מהותיים שעל שר אוצר לזכור: הראשון - לוותר על הפופולאריות ועל הרדיפה אחר התקשורת והסטטוסים בפייסבוק. השני - להעמיק ולא לקבל החלטות כלאחר יד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"יהיר ושחצן". כך מכנה השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ, את שר האוצר יאיר לפיד בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2. שטייניץ אמר זאת על רקע התקרית המביכה, שבמהלכה דרש לפיד  משטייניץ לעזוב את דיוני הקבינט וגרם לראש הממשלה נתניהו לסלקו מהחדר.

"התקרית הזו מיותרת ומביכה", אמר שטייניץ בריאיון. "האיש מכהן כשר במשך שלושה חודשים בלבד. הוא מגיע לקודש הקודשים – הקבינט המדיני ביטחוני – מבלי שהיה בממשלה הקודמת והוא לא יודע איך זה פועל. הוא נוהג כמו אדם שסבור שמגיע לו הכל. הוא נהג ביהירות ובשחצנות". השר שטייניץ מתח ביקורת גם על ראש הממשלה נתניהו, שלאחר דרישתו של לפיד, הורה לו לעזוב את הדיון. "אני לא מנקה את ראש הממשלה", אמר שטייניץ. "הוא היה צריך לנהוג אחרת. הוא הפגין חולשה וטעות בשיקול הדעת. התנהלותו צריכה להיות כזו שמבהירה מי בעל הבית", הסביר.

"יהיר ושחצן". יובל שטייניץ (צילום: אתר הכנסת)
"יהיר ושחצן". יובל שטייניץ (צילום: אתר הכנסת)

השר שטייניץ מתח ביקורת על לפיד גם על התנהלותו כשר אוצר: "אמרתי ללפיד בחפיפה שני דברים מהותיים שעל שר אוצר לזכור: הראשון – לוותר על הפופולאריות ועל הרדיפה אחר התקשורת והסטטוסים בפייסבוק. השני – להעמיק ולא לקבל החלטות כלאחר יד. בכל הקשור לעידוד השקעות בפריפריה ובעידוד הצמיחה – היתה כאן כניעה ללחץ תקשורתי". על התקציב אמר שטייניץ כי לצד מספר מהלכים נכונים שנעשו, חסרים בתקציב של השר לפיד מנועי צמיחה שיאפשרו עידוד השקעות בפריפריה.

על סערת מינויי הנגידים אמר שטייניץ: "אני מכיר את שני האנשים פרנקל וליידרמן, שניהם מועמדים מצוינים- כלכלנים מהשורה הראשונה. אי אפשר לצפות מרה"מ ושר האוצר להפעיל משרד חקירות שיחקור 10 שנים אחורה לקראת כל מינוי. יכול להיות שעכשיו צריך לפרסם לקראת המינוי מודעה תחת הכותרת 'דרוש מלאך לתפקיד נגיד בנק ישראל".

2 Comments

  1. פנינה כץ
    4 באוגוסט 2013 @ 12:25

    צודק.
    אך חייבים להודות שזה גם מגוחך שיהיר פוסל את יהירותו של האחר.
    ככה זה במחוזותינו.

  2. שרה שריב
    3 באוגוסט 2013 @ 23:40

    צודק שטייניץ בכל מילה , חד וברור בדברי ביקורתו על צמד הליצנים המנהל את המדינה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן