Skip to content

כתב אישום הוגש בפרשת רצח יצחק אלגבי

מפרטי כתב האישום עולה כי שלושה פלסטינים פרצו לבתים במושב אביחיל ואדם נוסף שימש נהג ההסעות. השלושה הפעילו אזעקה בבית שכנו של אלגבי ואז נמלטו מהמקום ועברו ליחידת הדיור בה גרה בתו. שם נתקל בהם אלגבי שהצליח ללכוד אחד מהם. הלכוד דקר אותו במברג והשני הלם בראשו כדי לשחרר את חברו. אלגבי התמוטט ומת מהדקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום חמור הוגש הבוקר בבית המשפט המחוזי בלוד נגד עמאר אבו דקה, בן 26, מטול כרם והאדי מוסא, בן 21, מדנאבה, בגין עבירות של רצח, כניסה והתפרצות למקום מגורים, שהייה בלתי חוקית בישראל ועוד. השניים מושמים ברציחתו של יצחק אלגבי ז"ל ממושב אביחיל ב-22 באוקטובר שעבר.

זירת הרצח באביחיל (צילום: משטרת ישראל)
זירת הרצח באביחיל (צילום: משטרת ישראל)

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין עודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז, עולה כי השניים, ביחד עם א', איתו נחתם הסכם עד מדינה, החליטו להתפרץ לבתים סמוך לכביש החוף. הם פנו לאדם נוסף בשם מרואן וביקשו ממנו להסיעם לאביחיל בתמורה לתשלום של 300 שקל. באותו יום, בשעה 18:00, אסף מרואן עמר ברכבו את הנאשמים ואת א' והורידם במושב אביחיל, שם החלו לצעוד בין הבתים כאשר ברשותם כלי פריצה.

השלושה הגיעו למשק ברחוב השומר 19 במושב, אותו בית שדייריו נסעו לחו"ל. הם ניסו לפרוץ את דלת הבית, אך הדבר לא צלח ואזעקה שהחלה לפעול במקום. למשמע האזעקה קפצו השלושה מעל לגדר והמשיכו לכיוון המשק של משפחת אלגבי,  שנמצא בקרבת מקום. בהגיעם ליחידת הדיור במשק של משפחת אלגבי, בה גרה בתו, פרץ עמאר אבו דקה את החלון, נכנס פנימה ופתח את הדלת להאדי מוסא ולא'.

בדיוק באותה עת יצא יצחק אלגבי ז"ל מביתו וצעד לכיוון יחידת הדיור הסמוכה, כדי להביא לחם לארוחת הערב בביתו. בהגיעו ליחידת הדיור הפתיע אלגבי את הנאשמים. אלגבי לא היסס ואחז בחולצתו ובצווארו של אבו דקה על מנת למנוע ממנו לצאת מיחידת הדיור. בתגובה דקר אבו דקה את אלגבי בבית החזה באמצעות מברג אשר היה בידו, בעוד שהאדי מוסא חבט בראשו של אלגבי באמצעות מברג אחר על מנת לסייע לאבו דקה להשתחרר מאחיזתו של אלגבי.

אלגבי נפטר כעבור זמן קצר בשל איבוד דם רב כתוצאה מהדקירה בבית החזה. משנפל אלגבי, נמלטו הנאשמים וא' מהמקום, תוך כדי שא' מתקשר למרואן ומפציר בו לשוב בבהילות על מנת למלט אותם. בהמשך, לבקשת הנאשמים וא', הוביל אותם מרואן למסעדה בבאקה אל ג'רביה, שם ביקש אבו דקה ממוסא להביא לו בקבוק מים על מנת לשטוף את המברג שהיה מגואל בדמו של אלגבי.

מכתב האישום עולה כי השלושה פעלו בקור רוח. לאחר סעודה משותפת במקום הם ביקשו ממרואן להסיעם לחדרה בשל רצונם להמשיך ולבצע התפרצויות נוספות באותו ערב. התיק עצמו נחקר ופוענח ע"י צוות חקירה מיוחד במרחב שרון. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן