Skip to content

מכתב לקרי: "אתה כופה על מדינתנו מעשה אבסורדי, ציני ואכזרי"

כך כותבת ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) במכתב בוטה וחסר תקדים בחריפותו, למזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. "במו ידיך העלית את מפלס הציפיות לרמה מסוכנת, רמה שעלולה לגרום לכל האזור לצאת משליטה באם הציפיות הללו יתבררו כלא ריאליות, כמו שקרה מספר פעמים בעבר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לא אתה תהיה זה שמשלם את המחיר על שחרור הרוצחים ושל ניהול שיחות השלום עם תומכי הרוצחים. אלו יהיו אני, משפחתי ואזרחי מדינתי. האם תוכל לחיות עם התוצאות הנוראיות של מעשייך אז, מר קרי?"

כך, במכתב חריף ובוטה, כותבת יו"ר סיעת "הבית היהודי", ח"כ איילת שקד, למזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי. זהו המכתב השני, ברוח זו, שנשלח ביומיים האחרונים למזכיר המדינה קרי. אתמול שיגרו אליו משפחות שכולות טרור מכתב ברוח דומה.

ח"כ איילת שקד עם גילה מולכו, שאחיה איאן פיינברג נרצח ע"י מחבלים, בהפגנת "דם על הידיים". (צילום: דן בר דוב)
ח"כ איילת שקד עם גילה מולכו, שאחיה איאן פיינברג נרצח ע"י מחבלים, בהפגנת "דם על הידיים". (צילום: דן בר דוב)

"לנוכח המצב הנוכחי שהבאת אותנו אליו, אני מרגישה שאני פשוט לא יכולה להרשות לעצמי לדבר בשפת 'הפוליטיקלי קורקט', ולכן אני ארשה לעצמי להעביר את המסר הבא בצורה הכי ישירה שאפשר: מזכיר המדינה , כפייתך על ישראל להכנע לטרור, על ידי שחרור מחבלים עם דם כה רב על ידיהם, היא מעשה שארה"ב לעולם לא הייתה עושה – אילו היה מדובר באזרחיה שנרצחו. זהו לא רק מעשה צבוע , אלא ניסוי והימור בחיי ובחיי ילדיי.

"ההכרח שאתה כופה על מדינתנו לשחרר את הרוצחים הללו, עם דם על ידיהם, הוא מעשה אבסורדי, ציני ואכזרי לאור העובדה שמדינתך מסרבת לשחרר, עד היום, את ג'ונתן פולארד מהכלא, למרות ישיבתו הממושכת וחסרת התקדים בכלא האמריקאי.

"אדוני, מזכיר המדינה, המחיר של שחרור מעל מאה מחבלים יינשא על כתפיהם של משפחתי ובני עמי ולא על כתפייך. איך תישא אתה בנטל של המחיר הכבד והנורא הזה, שאליו אתה מוליך אותנו? הובלת אותנו לתוך תהליך הידברות על השלום במהלך תקופה בה כל המזרח התיכון מצוי בכאוס, מבלי להבין שעל ידי כך, הצבת אותנו בצורה מטופשת במצב בלתי אפשרי בו אנחנו לא יכולים ולא נוכל לבצע שום ויתורים מצידנו", כותבת ח"כ איילת שקד. "במו ידיך העלית את מפלס הציפיות לרמה מסוכנת, רמה שעלולה לגרום לכל האזור לצאת משליטה באם הציפיות הללו יתבררו כלא ריאליות, כמו שקרה מספר פעמים בעבר.

"בארבע השנים האחרונות חוותה ישראל שקט יחסי בשטחיה כמו שלא חוותה זמן רב . על כן, אני מציעה לך לבצע את עבודתך בצורה אפקטיבית יותר ורלוונטיות יותר על ידי מיקוד תשומת לבך בנעשה בסוריה ומצרים, שם אנשים נשחטים יום יום על ידי הממשל שלהם".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן