Skip to content

לקראת החגים: המטה ללוחמה בטרור מזהיר ממעשי טרור

בנוסף לחגי תשרי, שבהם עלולים ארגוני טרור לנסות ולפגוע ביהודים ובישראלים, מזהיר המטה ללוחמה בטרור כי יום האזכור לפיגוע מגדלי התאומים - 11 ספטמבר - עלול להוות מועד מועדף לפיגועים מצד אל קעידה וגורמי ג'יהאד עולמי ברחבי העולם, וגם נגד יעדים ישראליים ויהודיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת חגי תשרי, העומדים בפתח ריענן המטה ללוחמה בטרור את אזהרות המסע הקיימות שלו. באזהרה שהוציא המטה היום נאמר כי החגים הקרבים – ובעיקר ראש השנה (5-6 בספטמבר) וחג סוכות (19-36 בספטמבר) – עלולים להוות מטרה לכלל גורמי הטרור למימוש פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודיים בחו"ל.

בין השאר, ממליצים במטה לביטחון לאומי להימנע מביקור לא חיוני בטורקיה, קניה, ניגריה ואזרבייג'ן בשל איום פוטנציאלי מתמשך. האזהרה לגבי סיני חמורה יותר ועפ"י המטה ללוחמה בטרור מדובר באיום קונקרטי גבוה מאוד, וההמלצה היא להימנע מכל ביקור שהוא ולצאת את האזור לאלתר.

כמו כן הזהיר המטה ללוחמה בטרור כי יום האזכור לפיגועי התאומים (11 ספטמבר) עלול להוות מועד מועדף לפיגועים מצד אל קאעדה וגורמי ג'יהאד עולמי ברחבי העולם, גם נגד יעדים ישראלים ויהודים בזירות השונות.

הפיגוע במגדלי התאומים. (צילום: ויקיפדיה/Wally Gobetz)
הפיגוע במגדלי התאומים. (צילום: ויקיפדיה/Wally Gobetz)

בהודעתו מדגיש המטה ללוחמה בטרור כי אין מדובר בפרסום של אזהרות חדשות, אלא בשיקוף תמונת המצב הנוכחית. עם זאת מודגש כי אזהרות המסע מבוססות על מידע מוצק ומהימן, אשר משקף איום ממשי, בהסתמך על תמונת המודיעין, לתקופה הנתונה.

מבין 192 המדינות, כיום ישנן בסך הכל 41 אזהרות מסע, מהן 8 אזהרות לגבי חבלי ארץ מסוימים והשאר לגבי מדינות שונות (שלחלקן נאסר על הישראלים להגיע עפ"י חוק).

ואלו הדגשים שמונה המטה ללוחמה בטרור באזהרת המסע שלו:

  • המשך קמפיין הטרור העולמי של איראן ו"חיזבאללה" כנגד יעדים ישראלים ויהודיים ברחבי העולם.
  • תיקוף אזהרת המסע החמורה לסיני – נוכח המציאות הביטחונית המחמירה, לרבות התנגשויות אלימות בשטח, ולאור מידע על כוונות לפיגועים נוספים.
  • תיקוף אזהרת המסע לתוניסיה – על רקע איומים לביצוע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים.
  • הגברת האיום לפיגועים גם נגד יעדי חברות עסקיות ישראליות ברחבי העולם בדגש על אפריקה, לנוכח חשיפת תשתיות טרור בניגריה במהלך השנה החולפת, נוכח המשך הלחימה במאלי בדגש: ניגריה, הסהאל, המגרב ומדינות קרן אפריקה.
  • איסור נסיעת ישראלים למדינות: סוריה, עיראק (בכלל זה כורדיסטאן), איראן, לבנון, תימן וערב הסעודית על פי החוק למניעת הסתננות.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן