Skip to content

הסתיימה כריית המנהרה השלישית בפרויקט קו הרכבת לירושלים

הבוקר הסתיימה פריצת הקטע המזרחי במנהרה מס' 1 של רכבת ישראל בנתיב החדש לירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום נפרצה עוד מנהרה והגיעה לסיומה, כחלק מהפרויקט המורכב של הקמת הקו המהיר לירושלים. מדובר בפורטל המזרחי במנהרה מס' 1, שהיא מנהרה כפולה באורך של 3.5 ק"מ. המנהרה נכרתה באמצעות מכונת ה-TBM, בעלות של כ-565 מיליון שקל על ידי קבוצת "מנרב" בשותפות עם החברה הרוסית MOSCOW METROSTROY. כריית המנהרה הסתיימה כשלושה חודשים לפני המועד המתוכנן.

הנהלת רכבת ישראל מקדמת במרץ את העבודות להקמת קו הרכבת המהיר בין ת"א וירושלים. הקמת הקו היא אחד הפרויקטים המורכבים, המסובכים והחשובים ביותר שרכבת ישראל מבצעת כיום. הפרויקט יחבר את הבירה לתל אביב בנסיעה של כ-30 דקות בלבד, בתדירות מתוכננת של ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא.

הקו החדש צפוי לצמצם את ההגירה השלילית מירושלים, לחזק את כלכלת העיר, ולהוריד רבבות כלי רכב מהכבישים תוך הפחתה משמעותית במספר תאונות הדרכים ובזיהום האוויר.

סיום המנהרה המזרחית (צילום רכבת ישראל)

הפרויקט כולל סלילת קו כפול באורך 38 ק"מ והקמת תחנת בנייני האומה. העבודה כוללת כריית מנהרות באורך של כ-19 ק"מ ובניית גשרים באורך כולל של כ-7 ק"מ. בפרויקט 5 מנהרות, כאשר שלוש מתוכן כבר הסתיימו ושתיים עדיין בביצוע. במסגרת הפרויקט עובדים מאות עובדים ומתוכם כ-300 בעבודת כריית המנהרות.

שר התחבורה ישראל כץ: "הקמת קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב תאפשר לאלפי עובדים הנוסעים מדי יום לירושלים וממנה, להגיע במהירות ובנוחות לבירה ולחלוף על הפקקים שבנתיבי איילון ובכניסות לירושלים".

בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל: "בימים אלו מבוצעות עבודות לכל אורך תוואי מסילת הרכבת המהירה לירושלים. זהו מגה פרויקט, הכולל עבודות תשתית מורכבות שאין להן תקדים במדינת ישראל. אנו פועלים במלוא המרץ על מנת שעוד כ-4 שנים תפעלנה רכבות מהירות בין תל אביב לירושלים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן