Skip to content

שעון יד המודד את רמת האלכוהול בגוף

כל מי שמבלה ושותה משקה אלכוהולי אמור לדעת את הסכנות שבשתייה. כמה זוויות מבט אחרות על שתייה ונהיגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל מבצעת מבצעי אכיפה בסופי השבוע ברבים ממרכזי הבילוי המוכרים לכל. אבל אכיפה היא פעולה של אחרי שהתעוררה הבעיה, ורצוי וכדאי לכל בליין או בליינית להמנע מלהגיע קרוב להגה לאחר ששתו מעל לכמות המינימלית המותרת.

פתרון ידידותי
פתרון ידידותי

הכמות המותרת הרגילה היא שליש בירה, או שוט ספיריט (30 סמ"ק) או כוס יין (120 סמ"ק), אולם חשוב לזכור שכמות זו היא ממוצעת וכל אחד מתנהג באופן שונה וגופו מגיב אחרת לכמות זו של משקה אלכוהולי.

התוצאה האובייקטיבית המותרת בחוק היא 50 מיליגרם אלכוהול בליטר דם או במשאף המדידה המכונה ינשוף, הכמות המקסימאלית המותרת היא 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר. אבל למי יש מכשיר מדידה בכיס שיוכל לדעת עד כמה מותר לו לשתות?

חברה יפנית בשם TokyoFlash חשבה על פיתרון ידידותי למשתמש. שעון יד המצויד במשאף וקראו לו Kisai Intoxicated.

מעבר להיות השעון בעל יכולת מדידה של רמת האלכוהול, הוא מצויד במשחק המאפשר לבעל השעון לבדוק את הערנות על ידי יכול דיוק קליעה בצג השעון. מחירו 99 דולר.

דרך אחרת לעזור לנו לזכור את הכלל "אם שותים לא נוהגים" היא במסעות פרסום יצירתיים שעולים מעת לעת ויכולים לעיתים לזעזע או לשעשע, ובכך לגרום לנו לזכור את האסור והמותר בנוגע לנהיגה ושתייה.

משרד התחבורה בבריטניה מעלה מסעות הפרסום יצירתיים במיוחד במסגרת מלחמתו בתאונות הדרכים. לפני ארבע שנים רץ הסרט הזה וזכה לתהודה וגם השפיע לא מעט על תודעת הנהגים בנוגע לנהיגה לאחר שתיה בפאב.

מסע פרסום חדש שיצא לפני שלושה חודשים הגיע כבר ליותר מ-8.5 מיליון צפיות ביוטיוב, ולא כולם מבריטניה. בסרט נראים גברים השוטפים ידיים בשרותים של הפאב, לאחר שמן הסתם שתו שם, ואז מתרסקת המראה שלפניהם, באפקט כמו תאונת דרכים.

להזכירכם: "אם שותים לא נוהגים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן