Skip to content

השר אורי אריאל: "בטהרן פותחים עכשיו שמפניה"

ח"כ איילת שקד: "ההססנות האמריקאית לתקוף בסוריה מבהירה לישראל שאנו לבד מול האיראנים". ח״כ אבי וורצמן: "הצהרתו של אובמה על תקיפה בסוריה כאשר רודן טובח בבני עמו באמצעות גז היא חשובה אך בבחינת מעט מדי וכנראה תגיע גם מאוחר מדי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תגובות קשות בימין הפוליטי, על נאומו של אובמה:

שר השיכון, אורי אריאל, מהבית היהודי, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "שמעתי עכשיו את נאומו של נשיא ארה״ב ברק אובמה. אחרי ימים של התחבטויות בין לאומיות, בטהרן פותחים עכשיו שמפניה ובטח מגבירים הילוך בדרך לנשק גרעיני. אם מישהו חושב שהנשיא הזה יתקוף באיראן רק על סמך ראיות כלשהן שהאיראנים עברו את הקו האדום לקראת נשק גרעיני הוא כנראה הוזה.

"מאה אלף ראיות קבורות באדמה". אורי אריאל (צילם: אבי אוחיון/לע"מ)
"מאה אלף ראיות קבורות באדמה". אורי אריאל (צילם: אבי אוחיון/לע"מ)

"כאשר העולם שותק אל מול הזוועות בסוריה, אל מול 100 אלף ראיות הקבורות באדמה ולאחר שימוש ברור בנשק להשמדה המונית אנו למדים היום שאל מול סכנה אמיתית אף אחד בעולם לא יעמוד לצידנו, ורק אנו נוכל להגן על עצמנו".

השר נפתלי בנט חזר בעמוד הפייסבוק שלו על דברים שכתב ביום שישי – ואשר פורסמו במגפון. בין השאר כתב: "הגמגום וההססנות הבינלאומית בעניין סוריה מוכיחים שוב – אין למדינת ישראל על מי לסמוך חוץ מעצמה. ממינכן 1938 ועד דמשק 2013 שום דבר לא השתנה. זהו הלקח הגדול שלנו מהארועים בסוריה. ברגע האמת, נהיה תלויים רק בעצמנו".

ח"כ איילת שקד (הבית היהודי): "ההססנות האמריקאית לתקוף בסוריה מבהירה לישראל שאנו לבד מול האיראנים. אסור, אבל אסור למדינת ישראל, בשיקול הדעת שלה, לסמוך על העולם. האו"ם חסר אונים כרגיל, 'או"ם שמו"ם' זו מחמאה, רק לגנות את ישראל הם יודעים.

לבד מול האיראנים. ח"כ אילת שקד (צילום: ציפי מנשה)
לבד מול האיראנים. ח"כ אילת שקד (צילום: ציפי מנשה)

"תקיפה בסוריה מנוגדת לאינטרס הישראלי העכשווי אך היא הכרח לאינטרס המוסרי העולמי. רודני העולם צריכים לדעת שמדינות העולם החופשי לא יאפשרו השמדה המונית בנשק לא קונבנציונלי. אם העולם לא יגיב איראן תאיץ את פיתוח הפצצה והעולם כולו יתגרען".

סגן שר החינוך ח״כ אבי וורצמן: "הצהרתו של אובמה על תקיפה בסוריה כאשר רודן טובח בבני עמו באמצעות גז היא חשובה אך בבחינת מעט מדי וכנראה תגיע גם מאוחר מדי. ההססנות האמריקאית והצביעות של שאר העולם החופשי מאששת את החשש כי בכל הנוגע לשמירה על בטחונה אל לה למדינת ישראל לסמוך אחרים ועל הבטחותיהם אלא עליה להיות מוכנה להגן על האינטרסים הבטחוניים שלה בעצמה".

לעומתם, אומרת יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' כי דבריו של נשיא ארה"ב ברק אובמה מעידים כי המעצמה הדמוקרטית החזקה בעולם בחרה בחירה מוסרית,  והיא נוטלת על עצמה אחריות על הזוועות המתרחשות בסוריה ועל צלם האנוש של העולם כולו. בכנס ברחובות אמרה יחימוביץ': "נשיא ארה"ב מנווט עמדה מרשימה זאת בתוך מצב מורכב ורגיש, תוך חיזוקו ורתימתו של הציר המתון בעולם הערבי. גם הנסיבות, שבהן ברור שלישראל אסור להתערב – מחייבות אותנו לסמוך על בעלת בריתנו וידידתנו ארה"ב כי תעשה את שיקול הדעת המוסרי והאסטרטגי כאחד מול משטר רודני שרוצח את אזרחיו."

2 Comments

  1. בנצי גנץ
    1 בספטמבר 2013 @ 11:21

    שמישהו יספר לאורי אריאל שמוסלמים לא שותים אלכוהול וששמפניה דווקא לא פתחו שם. אולי קולה.

  2. יפה
    1 בספטמבר 2013 @ 5:44

    באמת אורי אריאל? פותחים שמפניה? באיראן? כל כך צר אופקים, כל כך לא חכם. באיראן שקיים איסור מוחלט על שתיית אלכוהול פותחים שמפניה. בטח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן