Skip to content

בואינג והתעשייה האווירית יציעו לדרום קוריאה מערכות "חץ"

התעשייה האווירית וחברת בואינג מחממות יחסים ביניהן ובקרוב יציעו לדרום קוריאה את מערכת טילי "חץ". לפני כשבוע הודיעו שתי החברות הארכת הסכם שיתוף הפעולה ביניהן, מעבר לעשר השנים בפיתוח וייצור המיירטים "חץ 2" ו"חץ 3" עבור צרכי ההגנה של ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התעשייה האווירית וחברת בואינג מחממות יחסים ביניהן ובקרוב יציעו לדרום קוריאה את מערכת טילי "חץ".  לפני כשבוע הודיעו שתי החברות הארכת הסכם שיתוף הפעולה ביניהן, מעבר לעשר השנים בפיתוח וייצור המיירטים "חץ 2" ו"חץ 3" עבור צרכי ההגנה של ישראל

מאת עמי אטינגר

מצויידים באישור ממשלותיהם, מתכנן צוות ישראלי-אמריקני משותף של בואינג והתעשייה האווירית, להציע את מערכת "חץ" להגנה מפני טילים בליסטיים לדרום קוריאה. מעריכים, כי פוטנציאל עסקה זו יהיה גבוה ממיליארד דולר. כך מסר אתמול ה"דיפנס ניוז" האמריקני.

בכירים מבואינג והתעשייה האווירית, השותפים ביצור "חץ 2" ובתכנון "חץ 3" מסרו, כי בואינג היא אשר תוביל את השיווק והמשא ומתן בדרום קוריאה.

חץ 2 במהלך שיגור. (ויקיפדיה)

מקורות ביטחוניים ותעשייתיים מסרו לדיפנס ניוז, כי בסופו של הליך תתבצע העסקה בין ממשלת ארה"ב וממשלת דרום קוריאה. הערכה היא כי שווי העסקה צפוי להיות גבוה ממיליארד דולר.

"יש עדיין ללכת דרך ארוכה אבל אנחנו והשותפים הישראלים שלנו עובדים בהתמדה רבה כדי להיות מסוגלים לספק לדרום קוריאה, בת ברית חשובה של ארה"ב יכולת בלתי רגילה כזאת", מסר רוג'ר קרון (Roger Krone), נשיא מערכות תקשורת וחלל בבואינג, בביקורו בישראל.  

בשבוע שעבר הצהירו בואינג והתעשייה האווירית על הארכת הסכם שיתוף הפעולה ביניהן, מעבר לעשר השנים בפיתוח וייצור המיירטים "חץ 2" ו"חץ 3" עבור צרכי ההגנה של ישראל. יצחק ניסן, מנכ"ל התעשיה האווירית ציין שההסכם מהווה "צעד הגיוני הבא ביחסים שלנו עם בואינג, המהווה הזדמנות חזקה לשתי החברות, לפעול חזק יותר בשוק טילי ההגנה".

"תוכנית 'חץ' מפגינה את התחייבות בואינג לפתח שותפות בינלאומית בתחום טילי הגנה סביב כדור הארץ", אמר קרון, בעת ההצהרה על הארכת הסכם שיתוף הפעולה. גרג הייסלופ (Greg Hyslop), סגן הנשיא ומנכ"ל טילים אסטרטגיים ומערכות הגנה בבואינג הוסיף, כי השותפות של בואינג והתעשייה האווירית "יצרה, במסגרת האפשרויות הכספיות, טילי הגנה מתקדמים חדשניים ורב תכליתיים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן