Skip to content

"אל תנהגו בחוסר שיקול דעת ובחוסר אחריות מול בעלת בריתנו"

כך דרש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, משרי הממשלה. זאת, בעקבות התקפתו הקשה אמש, משל השר אורי אריאל, מעל דפי הפייסבוק, על נשיא ארה"ב אובמה. "ישראל תמשיך להגן על עצמה ותמשיך לשמור על הקשרים האסטרטגיים שלה. נבחרתם לשרת את אזרחי ישראל מתוך הממשלה וההתבטאויות האלה לא משרתות את אזרחי ישראל", אמר נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתח במהלך ישיבת הממשלה ביקורת, על התבטאותו החריפה של השר אורי אריאל, נגד נשיא ארה"ב אובמה. נתניהו דרש מן השרים שלא להתבטא בעניין הסוגיה הסורית ללא תיאום ואישור מצידו.

מבלי להזכיר את השר אריאל בשמו אמר נתניהו: "אנחנו מנהלים את המצב המשתנה בשיקול דעת ואחריות – ואין כאן מקום להתבטאויות פרטיות. יש כאן ניהול מרכזי אחראי קפדני וכך נוהגת ממשלה אחראית. לכן אני מבקש מכם להמשיך לנהוג באחריות. אל תנהגו בחוסר שיקול דעת ובחוסר אחריות מול בעלת בריתנו כדי לזכות בכותרת של רגע".

"אירוע מתגלגל". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)
"אירוע מתגלגל". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)

נתניהו הדגיש כי האירועים סביב הסוגיה הסורית לא הסתיימו וכי מדובר באירוע מתגלגל שרחוק עדיין מסיום. "אני קורא לכולכם, המשיכו להתנהג באחריות", אמר נתניהו לשרים. "זה חשוב לביטחונם של כל אזרחי ישראל. ישראל תמשיך להגן על עצמה ותמשיך לשמור על הקשרים האסטרטגיים שלה. נבחרתם לשרת את אזרחי ישראל מתוך הממשלה וההתבטאויות האלה לא משרתות את אזרחי ישראל".

עוד אמר נתניהו: "ישראל שלווה ובוטחת בעצמה. אזרחי ישראל יודעים היטב שאנחנו ערוכים לכל תרחיש אפשרי, ואזרחי ישראל צריכים גם לדעת, שלאויבינו יש סיבות טובות מאוד לא לבחון את עוצמתנו – הם יודעים למה".

שר השיכון, אורי אריאל, מהבית היהודי, כתב אמש בעמוד הפייסבוק שלו: "שמעתי עכשיו את נאומו של נשיא ארה״ב ברק אובמה. אחרי ימים של התחבטויות בין לאומיות, בטהרן פותחים עכשיו שמפניה ובטח מגבירים הילוך בדרך לנשק גרעיני. אם מישהו חושב שהנשיא הזה יתקוף באיראן רק על סמך ראיות כלשהן שהאיראנים עברו את הקו האדום לקראת נשק גרעיני הוא כנראה הוזה.

"כאשר העולם שותק אל מול הזוועות בסוריה, אל מול 100 אלף ראיות הקבורות באדמה ולאחר שימוש ברור בנשק להשמדה המונית אנו למדים היום שאל מול סכנה אמיתית אף אחד בעולם לא יעמוד לצידנו, ורק אנו נוכל להגן על עצמנו".

השר נפתלי בנט חזר בעמוד הפייסבוק שלו על דברים שכתב עוד ביום שישי: "הגמגום וההססנות הבינלאומית בעניין סוריה מוכיחים שוב – אין למדינת ישראל על מי לסמוך חוץ מעצמה. ממינכן 1938 ועד דמשק 2013 שום דבר לא השתנה. זהו הלקח הגדול שלנו מהארועים בסוריה. ברגע האמת, נהיה תלויים רק בעצמנו".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן