מטוס V-22 Osprey, של בואינג, השלים בהצלחה ניסוי ראשוני שבו הוא תפקד כמתדלק אווירי. במסגרת הניסוי, שהתבצע בשמי צפון טקסס בחודש אוגוסט 2013, נבדק אב הטיפוס של מערכת התדלוק האווירי של V-22 שנפרסה, ושמרה על יציבות כאשר מטוס קרב F/A-18 הורנט טס מאחוריו ולצידו בעת תמרוניו לקראת התדלוק ולאחריו. ישראל אמורה לרכוש 6-8 מסוקי-מטוס V-22 Osprey.
תוספת זו למיגוון היכולות של המטוס והמשימות אותן הוא מבצע משפרת עוד יותר את הוורסטיליות שלו בעת לחימה ובמשימות חלוץ והצלה.
Osprey V-22
ה"אוספרי" (שמה של ציפור עיט דגים, ארוכת מקור השולפת דגים מהמים) הוא אחד מכלי הטיס המעניינים ביותר שתוכננו אי-פעם. אורכו כ-18 מטר ורוחבו כ-5.6 מטרים. הוא מיוצר בשותפות של בל ובואינג. הוא מסוגל לטוס במהירות מרבית של כ-500 קמ"ש לטווח מרבי של כ-3,800 ק"מ. הוא ממריא אנכית, כמו מסוק, ואז עובר לטיסה אופקית. למעשה, הוא גם מסוק וגם מטוס, כלי טיס מהפכני שמשנה את כל תפיסת התובלה של צבאות בעולם.