Skip to content

מטוס V-22 Osprey כמתדלק אווירי

בטיסת ניסוי ראשונית נבדק אב הטיפוס של מערכת התדלוק האווירי של V-22 בעת תדלוק מטוס הקרב F-18 הורנט. ישראל אמורה לרכוש 6-8 מסוקי-מטוס V-22 Osprey.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס V-22 Osprey, של בואינג, השלים בהצלחה ניסוי ראשוני שבו הוא תפקד כמתדלק אווירי. במסגרת הניסוי, שהתבצע בשמי צפון טקסס בחודש אוגוסט 2013, נבדק אב הטיפוס של מערכת התדלוק האווירי של V-22 שנפרסה, ושמרה על יציבות כאשר מטוס קרב F/A-18 הורנט טס מאחוריו ולצידו בעת תמרוניו לקראת התדלוק ולאחריו. ישראל אמורה לרכוש 6-8 מסוקי-מטוס V-22 Osprey.

V-22 Osprey מתדלק מטוס F-18 הורנט. צילום: בואינג
V-22 Osprey מתדלק מטוס F-18 הורנט. צילום: בואינג

תוספת זו למיגוון היכולות של המטוס והמשימות אותן הוא מבצע משפרת עוד יותר את הוורסטיליות שלו בעת לחימה ובמשימות חלוץ והצלה.

Osprey V-22

ה"אוספרי" (שמה של ציפור עיט דגים, ארוכת מקור השולפת דגים מהמים) הוא אחד מכלי הטיס המעניינים ביותר שתוכננו אי-פעם. אורכו כ-18 מטר ורוחבו כ-5.6 מטרים. הוא מיוצר בשותפות של בל ובואינג. הוא מסוגל לטוס במהירות מרבית של כ-500 קמ"ש לטווח מרבי של כ-3,800 ק"מ. הוא ממריא אנכית, כמו מסוק, ואז עובר לטיסה אופקית. למעשה, הוא גם מסוק וגם מטוס, כלי טיס מהפכני שמשנה את כל תפיסת התובלה של צבאות בעולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן