Skip to content

וולס פארגו: הרווח הנקי גדל ב-13%

הרווח הנקי של הבנק עלה ברבעון השלישי ב-13%, מאז הרבעון המקביל של שנת 2012 • היקף ההלוואות של הבנק עלה ב-10.4 מיליארד דולר, מאז הרבעון השני של השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנק וולס פארגו הודיע בסוף השבוע על רווח נקי של 5.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה. זוהי עלייה של כמעט מיליארד דולר, מאז הרבעון השלישי של שנת 2012. למרות ירידה בהכנסות מאז הרבעון השני של השנה, וולס פארגו רשמה עליה של חצי מיליארד דולר ברווח הנקי.

סניף של וולס פארגו בצפון קרולינה (ויקימדיה)
סניף של וולס פארגו בצפון קרולינה (ויקימדיה)

הרווחים של הבנק מגיעים מכמה מקורות

הרווחים מריביות עמדו על 10.7 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה – ללא שינוי מהרבעון השני. הרווחים מפעולות שאינן קשורות לריבית עמדו על 9.7 מיליארד דולר, ירידה של 8.5% מהרבעון השני השנה. היקף ההלוואות של הבנק עמד על 812.3 מיליארד דולר, עליה של 10.4% מאז הרבעון השני השנה, מה שמעיד על עליה בהיקף העסקאות במשק.

“היה זה רבעון טוב עבור וולס פארגו", אמר מנכ"ל וולס פארגו, טים סלואן. “כצפוי, ההכנסות מענף המשכנתאות במגזר הבנקאות היה נמוך ברבעון השלישי בעקבות עליית הריביות, אשר גרמו לירידה במימון חוזר של משכנתאות, מצד אחר העוצמה של הירידה בהכנסות נוטרלה בחלקה על ידי הוצאות אשראי נמוכות", הוסיף המנכ”ל.

וולס פארגו הוא מוסד פיננסי אמריקני המתמחה בשירותי בנקאות והלוואות. הוקם לראשונה בשנת 1852 על ידי הנרי וולס ווליאם פארגו, אשר תיפקד כספק של שירותי בנקאות בקליפורניה, ושם הוא קבע את בסיסו.

למרות מצג ירוק של רווחים מרשימים, וולס פארגו ידע גם תקופות פחות נעימות. האחרונה שבהם הייתה בשנת 2008, עת פרץ המשבר הכלכלי בארצות הברית. חודשים לאחר שפרץ המשבר ביקשו בכירים בוולס פארגו מממשלת ארצות הברית חבל הצלה יקר, שעלה למשלם המיסים מיליארדי דולרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן