Skip to content

נתניהו קורא לעולם לנקוט מול איראן, גישת "כבדהו, חשדהו ולחצהו"

בפתח ישיבת הממשלה חזר הבוקר ראש הממשלה נתניהו על אזהרתו הקבועה נגד איראן: "כל עוד אנחנו לא רואים מעשים במקום מילים, הלחץ הבינלאומי צריך להימשך", אמר איש הממשלה. "יתר על כן, הוא צריך להיות מוגבר. ככל שהלחץ יגבר, כך הסיכוי שתהיה התפרקות של ממש של תוכנית הגרעין הצבאית האיראנית - גובר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כל עוד לא רואים מעשים – הלחץ הבינלאומי על איראן צריך להימשך". כך אומר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

ממשיך להתלונן. נתניהו (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)
ממשיך להתלונן. נתניהו (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)

"בשבוע שעבר נפתח סבב שיחות נוסף בין המעצמות לאיראן", אומר נתניהו. "אסור לשכוח שהמשטר האיראני הוליך שולל באופן שיטתי את הקהילה הבינלאומית. בשנת 2006 לאיראן היו 167 צנטריפוגות. היום, על אף כל האיסורים וכל ההבטחות יש להם למעלה מ-18 אלף צנטריפוגות. כלומר, הם עלו יותר מפי מאה – תוך כדי שיחות שקראו להם להפסיק את ייצור הצנטריפוגות שקשורות בהעשרה, תוך כדי כך שהיו החלטות של מועצת הביטחון, והן שרירות וקיימות, שאוסרות עליהם לעשות את התהליך הזה של ההעשרה ושל ייצור הצנטריפוגות – והם ממשיכים.

"אני חושב שבמצב הזה כל עוד אנחנו לא רואים מעשים במקום מילים, הלחץ הבינלאומי צריך להימשך", אמר איש הממשלה. "יתר על כן, הוא צריך להיות מוגבר. ככל שהלחץ יגבר, כך הסיכוי שתהיה התפרקות של ממש של תוכנית הגרעין הצבאית האיראנית – גובר. ככל שהלחץ קטן, הסיכוי הזה קטן בהתאם. אני רוצה גם להזכיר שקיימת סכנה של מתן לגיטימציה בינלאומית למשטר סורר, משטר שמשתתף בימים אלה ובשנתיים האחרונות בטבח ההמוני של אזרחים, של נשים וילדים וגברים בסוריה. משטר שממשיך גם בימים האלה, כל הזמן, במסע טרור בינלאומי בחמש יבשות, משטר שקורא להשמדתה של ישראל ומשטר שמתעלם ומפר ברגל גסה את החלטות מועצת הביטחון בענייני הגרעין. אני חושב שהגישה הנכונה אל מול משטר כזה זה – 'כבדהו, חשדהו ולחצהו'".

רציניים או דברנים? נשיא המדינה, שמעון פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
רציניים או דברנים? נשיא המדינה, שמעון פרס, במהלך ביקורו הבוקר אצל הדרוזים (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

גם הנשיא פרס התבטא הבוקר בנושא האיראני, במהלך ביקור אצל העדה הדרוזית, לרגל חג הקרבן. ״לא ניתן להחליף מעשים בדיבורים – איראן תיבחן לפי מעשיה ולא לפי נאומיה, זהו המסר וזהו המבחן האמתי בו איראן צריכה לעמוד״,  אמר הנשיא, שהתארח  בביתו של השייח' מואפק טריף בכפר ג'וליס. "העמדה מאוחדת בעולם עד כה והיא כי איראן תיבחן לפי מעשיה ולא לפי נאומיה. זהו המסר, וכעת על איראן להחליט אם כוונתיה רציניות או שהם רק דברנים. את לוחות הזמנים לפגישות המשא ומתן כולם יודעים, וכן את התנאים", אמר הנשיא. "אני מקווה כי נראה מעשים חדשים ואנו נדבוק בעקרון 'מעשייך יקרבוך ומעשייך ירחיקוך'. זו הגישה הנכונה בעניין האיראני". 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן