Skip to content

לעצור את התדרדרות הדולר – משימה קשה

כלי הריבית מוצא עד תום. בזירת המט"ח הדולר בכוננות ספיגה לקראת הפתיחה השבועית, על רקע נפילתו של הדולר בעולם. החלטת הריבית בארה"ב השבוע עשויה להכריע את גורלו של המטבע האמריקני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השוק המקומי פתח את השבוע במגמה מעורבת עם נטייה לעליות על רקע העליות בזירה הבינ"ל. מדד ת"א 25 הוסיף אמש 0.54% לערכו וסגר בסמוך ל-1,293 הנקודות. אנו מעריכים כי העליות בזירה המקומית יימשכו. פריצה מעל 1,300 הנקודות תוביל למהלך עליות משמעותי יותר אל עבר 1,320 הנקודות.

היום תתפרסם החלטת הריבית של חודש נובמבר. בנק ישראל צפוי להותיר את שיעור הריבית על כנו ברמה של 1%.

בעולם הדולר נופל

בזירת המט"ח, הדולר בכוננות ספיגה לקראת הפתיחה השבועית על רקע נפילתו של הדולר בעולם. דבריו של שר האוצר לא יצליחו לתמוך בשקל לאורך זמן. לפיד הצהיר, כי הוא יעבוד בשיתוף פעולה מלא עם נגידת בנק ישראל החדשה על מנת להחליש את המטבע המקומי אשר התחזקותו הבלתי פוסקת פוגעת בכלכלה המקומית. קשה להעריך באילו צעדים יינקטו השניים על מנת לעצור את התדרדרות הדולר, מה שבטוח הוא שזו תהייה משימה מאוד קשה היות והדולר בעולם מתרסק ומאוד קשה להילחם נגד הזרם. עכשיו שכלי הריבית מוצא עד תום, השניים יאלצו לנקוט בצעדים יצירתיים ולא שגרתיים על מנת לעצור את המפולת. מבחינה טכנית, צמד הדולר שקל בנה תחתית סביב 3.5 שקלים לדולר והוא מצליח לשמור על רמה זו בשבועות האחרונים. שבירת התחתית תוביל להמשך הצלילה אל עבר 3.45 לפחות. פריצה מעל 3.57 עשויה להוביל להמשך העליות אל עבר 3.6 לפחות.

צמצום היקף הרכישות

החלטת הריבית בארה"ב השבוע עשויה להכריע את גורלו של הדולר: אם לא יפוזרו רמזים בנוגע לצמצום אפשרי בהיקף הרכישות, הדולר ימשיך לאבד גובה. הדבר היחיד שיכול לבלום את נפילתו הוא הצהרה ברורה על צמצום היקף הרכישות עוד השנה. עם נתוני התעסוקה הפושרים שהתפרסמו לפני מספר ימים, נראה כי התרחיש הראשון יותר סביר וזה למעשה ייתן מכה אנושה נוספת לשטר הירוק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן