Skip to content

הריבית לחודש נובמבר ללא שינוי ברמה של 1%

כך החליטה הוועדה המוניטארית בראשותה של הנגידה קרנית פלוג. ההחלטה עקבית עם מדיניות מוניטארית שנועדה לבסס את האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוועדה המוניטארית של בנק ישראל, בראשותה של הנגידה קרנית פלוג החליטה להותיר את הריבית לחודש נובמבר 2013 ללא שינוי ברמה של 1%. ההחלטה הזאת עקבית עם מדיניות מוניטארית שנועדה לבסס את האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים, ולתמוך בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית. תוואי הריבית בהמשך תלוי בהתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל ובכלכלה העולמית, במדיניות המוניטארית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתפתחות שער החליפין.

הרקע להחלטה

  • האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים, כמו גם הציפיות והתחזיות לשנה הקרובה ממשיכות להימצא בתוך גבולות יעד האינפלציה, ומתחת למרכז היעד.
  • על פי תמונת המצב של הפעילות הריאלית, נמשכת צמיחה בשיעור נמוך מעט מ-3% (בניכוי השפעת הפקת הגז), אם כי מספר אינדיקטורים מצביעים על כך שחלה האטה מסוימת ברביע השלישי, בדגש על ירידה ביצוא ובייצור התעשייתי.
  • הריבית הופחתה ב-0.75% במצטבר מאז חודש מאי, ומזה ב-0.25% בחודש שעבר, ופערי הריביות והתשואות מול המשקים המפותחים הצטמצמו.
    • בחודש האחרון נבלמה מגמת הייסוף בשער החליפין של השקל, ובמונחי שער החליפין האפקטיבי השקל נחלש ב-1.5%. מול הדולר נחלש השקל ב-0.7%, בעוד שמרבית המטבעות התחזקו מול הדולר.
    • קרן המטבע הפחיתה את תחזית הצמיחה העולמית ל-2013 ו-2014. ההערכות בשווקים הן שהפד' ידחה את תחילת תהליך הצמצום של רכישות האג"ח (tapering) לסוף הרביע הראשון של 2014.
    • נמשכת ירידה בהיקף העסקאות בדיור, לצד המשך העלייה במחירי הדירות ונטילת משכנתאות בהיקפים גבוהים. הנחיות המפקח על הבנקים, המגבילות את שיעור ההחזר מן ההכנסה, את חלק ההלוואה שניתן בריבית משתנה ואת התקופה הסופית לפירעון ההלוואה במשכנתאות, צפויות להפחית את הסיכון לציבור נוטלי המשכנתאות ולמערכת הבנקאית.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן