Skip to content

עאדל אימאם: דוחה גזר הדין מכל וכל. חושש להיכנס לכלא

לאחר שנגזרו עליו שלושה חודשי מאסר שלא בנוכחותו, מגיב השחקן עאדל אימאם לראשונה על הפרשה. גם קולגות אחרים למקצוע נחלצים לגונן על אימאם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שנגזרו עליו שלושה חודשי מאסר שלא בנוכחותו, מגיב השחקן עאדל אימאם לראשונה על הפרשה. גם קולגות אחרים למקצוע נחלצים לגונן על אימאם

מאת הילאל עאדל

עאדל אימאם
האסלאמיסטים והסלפים מאחורי גזר הדין? עאדל אימאם (Flickr/D@LY3D)

גדול שחקני מצרים, עאדל אימאם, שבית המשפט במצרים גזר עליו ביום ד' האחרון שלושה חודשי מאסר בפועל בעוון חילול כבוד האסלאם בסרטיו וזלזול במנהגים האיסלאמיים תוך שימוש בסממנים מיניים בסרטיו, הגיב אמש לראשונה על גזר דינו.

בהודעה שפירסם באמצעות ארגון השחקנים המצרי, אמר אימאם כי הוא דוחה מכל וכל את גזר הדין ודורש משפט חוזר והביע את חששו שאם לא יעשה כך – הוא עלול להיות במצב שבו יילקח מביתו על-ידי כוחות משטרה אל בית הכלא ויהפוך אסיר מן המניין.

יו"ר ארגון האמנים המצרי, אשרף עבד אל-גפור, לא יצא נגד ההחלטה ובתגובתו הוא אף מציין שכעת אינו הזמן לדון בעניינים הללו לאור המצב הביטחוני המתוח שבו נתונה מצרים עקב האסון באיצטדיון בפורט סעיד. עבד אל-גפור אמר לתקשורת "לא למדתי את החלטת בית המשפט כדי להגיב בנידון ואינני חושב שזהו הזמן הנכון להתעסק בסוגיה הזו שהיא לכשעצמה חשובה, אך ביטחון המדינה חשוב ממנה ומדאיג אותי יותר".

ארגון האמנים המצרי, שלא כעומד בראשו, דווקא הוציא הודעת גינוי לגזר הדין ובה הצהיר שהוא מתייצב מאחורי עאדל אימאם ומציין כי "המהלך הזה נוגד את חופש הביטוי ונוגד כל דבר שקשור באמנות ולכן הארגון כולו מתייצב מאחורי מר אימאם ויפעל בכל הדרכים החוקתיות להגן עליו בפרט ועל מעמד השחקנים בכלל".

התגובה החריפה ביותר נשמעה מפי עבד אל-ג'ליל שרנובי, היועץ המשפטי של "חזית ההגנה לחופש הביטוי במצרים". שרנובי תקף בחריפות את ההחלטה והצביע בצורה עקיפה על מי שפועלים מאחורי גישה זו, כשכוונתו היא למפלגות האיסלאמיות הסלפיות הקיצוניות. שרנובי אמר "מדובר בהחלטה קשה ובלתי מתקבלת על הדעת שנפלה כרעם ביום בהיר. כל חברי חזית ההגנה לחופש הביטוי עומדים מאוחדים כנגד ההחלטה הזו ונגד תחילת הקמפיין לחניקת חופש הביטוי, חופש הבעת מגוון דעות וכמובן, הגבלת הקולנוע המצרי לנורמות שלא היו במצרים גם בימי משטר מובארק".

שרנובי חידד בדבריו את חשיבותו של הרחוב המצרי בבלימת ההגבלות על חופש הביטוי והבעת הדיעה בקולנוע המצרי וציין כי "הרחוב צריך לומר את דברו בסוגיה זו שכן מדובר בסוגיה לאומית בין אם אוהבים את אימאם ובין אם לאו. תהיה זו דרך קשה והיא מצריכה אורך נשימה עד שנשיג את המטרות שלנו שהן שמירה על חופש הביטוי כפי שהוא כיום".

1 Comment

  1. דותן
    18 במרץ 2012 @ 20:44

    עבר כבר יותר מחודש.

    האם יש עדכון על המצב?

    תודה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן