Skip to content

אשל מפקד חיל האוויר. ליוחנן לוקר הוצע להיות נספח צבאי בוושינגטון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הציע למזכירו הצבאי, אלוף יוחנן לוקר להיות הנספח הצבאי של ישראל בוושינגטון. מה שנקרא, בעיטה למעלה, באלכסון. אלוף אמיר אשל ייכנס לתפקיד מפקד חיל האוויר בעוד כשלושה חודשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הציע למזכירו הצבאי, אלוף יוחנן לוקר להיות הנספח הצבאי של ישראל בוושינגטון. מה שנקרא, בעיטה למעלה, באלכסון. אלוף אמיר אשל ייכנס לתפקיד מפקד חיל האוויר בעוד כשלושה חודשים

מאת אליק מאור

פורש כנפיים מעלה. אשל (צילום דו"צ)
פורש כנפיים מעלה. אשל (צילום דו"צ)

אתמול (ראשון), בשעות הערב המאוחרות הגיב אלוף אמיר אשל בקצרה על מינוי למפקד הבא של חיל האוויר הישראלי. אשל הודה לכול מברכיו והבטיח שיעשה כל שנדרש לעמוד בנטל התפקיד, באופן הטוב ביותר. בקרב בכירי החיל לשעבר, שוררת תחושת שביעות רצון ממינויו של אשל. לדעתם, בעת הזו, בה נדרש חיל האויר למשימות כמו הגעה לאיראן, זהו המינוי הנכון ביותר.

אשל יחליף את מפקד החיל הנוכחי, האלוף עידו נחושתן לכשיסיים את תקופת החפיפה תוך כשלושה חודשים. במינויו גבר אשל על  מזכירו הצבאי של ראש הממשלה נתניהו, האלוף יוחנן לוקר. ללוקר הוצע לשמש כנספח צבאי בוושינגטון.

מינויו של אשל שם קץ למאבק מאחורי הקלעים שניהל נתניהו עם הרמטכ"ל. נתניהו חפץ במינויו של לוקר לתפקיד. בסופו של יום, בירכה לשכתו של נתניהו על המוגמר וטענה כי ראש הממשלה מעולם לא היה מעורב בענייני המינוי הנכחי.

אשל, יליד 1959, התגייס לצה"ל ב-77 וסיים קורס טייס כטייס קרב ב-79. בכירי החיל אומרים כי אשל עבר את המסלול המושלם והמלא למי שאמור להוביל את חיל האוויר. בין שלל תפקידיו בחיל, שימש אשל במלחמת שלום הגליל כטייס מוביל, כמפקד טייסת, כמפקד בסיסי רמון ותל נוף וראש מטה חיל האוויר. האלוף אשל הוא בוגר אוניברסיטת  "אובורן" שבאלבמה, בעל הסמכה למדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה ובוגר המכללה לביטחון לאומי. אשל נשוי לאביגיל ואב לשלושה ילדים.

3 Comments

  1. עמירם בן ימיני
    6 בפברואר 2012 @ 13:00

    מתחת לאיזו אבן יצא בזחילה הכתבלב שלכם אליק מאור? מהיכן לכתב המכובד להשתמש בביטוי "בעיטה למעלה" לאלוף בצבא מר לוקר?על סמך מה? בגלל החינוך שקבל בבית?בגח\לל שרותו הצבאי כעוזר טבח בשקם?.קצת דרך ארץ לא תזיק לליצן אפילו באם הוא עובד הארץ.נראה באם תפרסמו זאת !

    • עמית מנדלזון
      6 בפברואר 2012 @ 13:30

      בזהירות ידידי אתה לא מכיר את אליק מאור ואת ההסטוריה העתונאית ועוד פחות את ההסטוריה הצבאית שלו… אתה עושה בדיוק את מה שאתה מתלונן עליו

    • נורית קרטן
      8 בפברואר 2012 @ 0:02

      עצוב מאוד שתגובתך הינה לגופו של אדם. חינוכו, אופיו. לו היית יודע, היית אוכל ולא רק את הכובע.
      ליצן? עוזר טבח בשקם? על סמך מה הערותיך?! על סמך צמד מילים שבכלל רשם מישהו אחר.
      כן, כותרות נותן העורך.
      לא הכתב. אז מה זה עושה אותך? לא אליק ולא העורך, לא טעו.
      אתה טעית, בגדול. ולו היית יודע , כפי שכתבתי – היית אוכל, לא רק את הכובע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן