Skip to content

מנקזים את המים שהציפו את המסילות ליד נחל שפירים

בשל קריסת דופן נחל שפירים הוצפו מנהרות הרכבת סמוך לנתב"ג לאורך של 2 ק"מ ובעומק של 5 מטרים. נפגעו מערכות החשמל והאיתות של הרכבת באזור לוד. נגרמים עיכובים ושינויים בתנועת הרכבות צוותי הרכבת פועלים לניקוז הנחל, על מנת לתקן את מערכות התקשורת שנפגעו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תשתית המסילה והאיתות של רכבת ישראל ספגה אמש מכה קשה לאחר שמנהרות הרכבת סמוך לנתב"ג הוצפו, כתוצאה מקריסת דופן אפיק נחל שפירים, העובר מעל מסילת הרכבת. ההצפה היא לאורך של 2 ק"מ uבעומק של 5 מטרים. כתוצאה מכך, הופסק שירות הרכבות לנתב"ג ולתחנות מודיעין. במקומות בהם לא ניתן שירות על ידי הרכבת, מתגבר משרד התחבורה אוטובוסים ורכבת ישראל מפעילה שרות הסעות לתחנות אלו מת"א ומלוד.

פועלים באזור ההצפה ליד נחל שפירים
פועלים באזור ההצפה ליד נחל שפירים

נזק במערכת האיתות

הנזק המשמעותי ביותר שנגרם בשל הצפת המסילות, הוא הפגיעה במערכת האיתות של הרכבת המשליך גם על הפעלת מערכת האיתות של רמזורי הרכבת בקטע המסילה שבין ת"א ההגנה ולוד. לצורך מעבר בטוח בקטע זה, מחויבות כל הרכבות החולפות בקטע זה להאט את נסיעתן למרחק של כ-7 ק"מ שבו לא פועלת מערכת האיתות. דבר היוצר עיכובים בתנועת הרכבותץ

צוותים מנקזים את המים

צוותים של רכבת ישראל החלו כבר בבוקר לטפל במנהרה שהוצפה ובעזרת ציוד שאיבה הם שואבים את המים שהציפו את המנהרה. בשלב מאוחר יותר הם יסתמו את הפרצה בדופן הנחל, שממנה פרצו המים והציפו את המסילות. לאחר שאיבת מי הנחל, יתבצעו עבודות שיקום למערכת האיתות והחשמל שנפגעו בשל ההצפה ולאחר מכן תוחזר תנועת הרכבות לסדרה. עבודות שיקום המסילה ללא הרף, 24 שעות ביממה, עד לתיקון התקלה.

נחל שפירים

נחל שפירים הינו נחל אכזב בימי הקיץ, שמקורו באזור צריפין. הנחל חוצה את כביש 4 ונכנס לתחום פארק אריאל שרון. אפיק הנחל עוקף את הר הפסולת המשוקם חירייה מצד דרום וזורם לאורך קטע של כ-2 ק"מ עד להתחברותו לנחל איילוןץ נחל שפירים הוא אחד מיובליו הגדולים של נחל איילון.
רכבות מירושלים.

ציר תנועה מירושלים

בינתיים ממשיכה רכבת ישראל להוות את ציר התנועה המרכזי בין ירושלים, אזור המרכז והצפון ולספק שירות רכבות מתוגבר, כאשר כל שעה יוצאת רכבת מירושלים לכיוון תל אביב מרכז. החברה מפעילה חדר מצב המאויש מתחילת הסופה, 24 שעות ביממה, במקביל לצוותים טכניים הפרוסים על הרכבות ובתוואי המסילה לאורך כל הארץ, על מנת לספק פתרונות מהירים במקרה של תקלה או פגיעה בתשתית המסילה.

ביום שישי נסעו יותר מ-8,000 נוסעים בקו ירושלים – ת"א, כ-7,000 נוסעים יותר ממוצע הנוסעים בקו זה. רכבות הנוסעים סיפקו שירות בקו זה גם במשך השבת, ללא תשלום, על מנת לחלץ אלפי אזרחים שנותרו נצורים בירושלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן