Skip to content

"משעשעי חיך" – מקדונלד'ס: היה או לא היה מבצע?

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לרכוב לקפה

שוק הקפה, אולי התחום הכי סוער בקולינריה בארץ כרגע, וממשיך לייצר חדשות. השבוע עולה לראש הטבלה רשת 'ארומה תל אביב', שהכריזה על שיתוף פעולה עם 'תל אופן' במסגרת חיזוק הקשר עם תל אביב וסממניה המרכזיים. במסגרת השת"פ, הופקו כ-50,000 מפות של העיר שיחולקו באזורי תיירות, בבתי מלון וכמובן בסניפי הרשת. בנוסף יקבלו מנויי 'תל אופן' 5 אחוזי הנחה בסניפי 'ארומה תל אביב' בהצגת מפתח תל אופן. בהמשך תבחן הטבה רחבה יותר גם למשתמשים מזדמנים, עניין של כ-100 אלף איש בחודש. רשת 'קופיקס' מצידה, ממשיכה לעשות את מה שהיא עושה הכי טוב ופותחת סניף חדש בגבעתיים.

סניפי קופיקס המעוצבים כתחנת רכבת
סניפי קופיקס המעוצבים כתחנת רכבת

זה שעולה וזה שיורד

תחום ההמבורגרים רווי תחרות ויצרים לא פחות מענף הקפה. רק השבוע נקטה רשת 'מקדונלד'ס' מהלך הפוך למגמת השוק והעלתה את מחירי הארוחות שבמבצע (מק דיל) ב-2 שקלים, ל-34.90 שקלים. ברשת טוענים, שמדובר בסך הכול במבצע שנגמר ושהמחירים חזרו לרמה שלפני ארבע שנים, אלא שחוק הגנת הצרכן קובע שמבצע שנמשך יותר מ-35 יום לא יכול להיכלל עוד תחת ההגדרה "מבצע" והופך למעשה למחיר מחירון. תגובת רשת מקדונלד'ס: מדובר על העלאה של שני שקלים למספר מועט של ארוחות המוצעות במסגרת המק דיל.

ברשת 'בורגר ראנץ" הוותיקה עובדים בימים אלה בשני ערוצים: קודם כל גייסו לקמפיין חדש את סופוקליס שחורציאניטיס, כוכב מכבי תל אביב בכדורסל, ובמקביל השיקו מנות מיני חדשות – זוג או שלושה המבורגרים קטנים, כ-50 גרם כל אחד, בחמישה טעמים שונים. על הדרך נכנסת הרשת למגזר הערבי ופתחה סניף ראשון בשפרעם, שיופעל על ידי זכיין תושב המקום. ישראלי זה הכי אחי, אפילו אם הוא אפרו אמריקני עם שם יווני בכפר ערבי.

סופו בקמפיין בורגראנץ' (צילום: ניר קידר)
סופו בקמפיין בורגראנץ' (צילום: ניר קידר)

לא נח לרגע

אחרי שבשבוע שעבר דיווחנו שמסעדת 'עלמה לאונג" זכתה בתואר המסעדה הטובה ביותר במלון בוטיק בעולם, שף יונתן רושפלד השיק השבוע את 'הרברט סמואל הרצליה', גרסה כשרה לאחות הגדולה מתל אביב. בנאום פתיחה קצר שנשא אחרי תצוגת תכלית מרשימה, אמר רושפלד, שהרעיון לפתוח מסעדה כשרה עלה בעקבות שאלות חוזרות ונשנות שהופנו אליו באינסטגרם. "על חמאה ושמנת ויתרתי מזמן, ועכשיו יש לי הזדמנות לבשל לקבוצה גדולה של אנשים שרוצים לאכול במסעדה שאין בה שרימפ וחזיר במקררים". רושפלד הודה במילים חמות לצוות שמאחוריו ובמיוחד לשף המסעדה אדיר כהן, צעיר מוכשר בן 24 שעובד איתו כמעט עשור. ותשאלו איך האוכל? חיבור בין מזרח תיכון, דרום צרפת ומזרח אסיה על בסיס חומרי גלם מקומיים. ראויה לציון מחלקת המנות האחרונות, שלא עוקפת את מגבלות הכשרות אלא זורמת איתן.

מסעדת הרברט סמואל הכשרה
מסעדת הרברט סמואל הכשרה

כשפיקניה פוגשת אניס

מזקקת הבוטיק 'ערק מצדה' מהכפר מעיליא, וקונספט ערבי הקרניבורים 'Meat & Eat' בישוב חנתון, משתפים פעולה לכבוד השנה האזרחית החדשה בערב חד פעמי שכולו בשר וערק. האירוע יתקיים בגינתו הפרטית של איש הבשר אלי גור בישוב חנתון שבעמק יזרעאל, והערק יזרום כמים לא רק לכוסות אלא אף ישתלב במרינדות שבהן יושרו הנתחים. בחלק האמנותי של הערב תתקיים הרצאה על תהליך זיקוק ערק מצדה על פי מיטב המורשת הלבנונית, והאורחים מתבקשים להתנהג בהתאם ולאכול בידיים. 2 בינואר, בשעה 21:00. מחיר: 220 שקל לאדם.

ערב קרניבורים עם ערק מצדה
ערב קרניבורים עם ערק מצדה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן