Skip to content

"אם עיסאווי יתמיד ברצונו להתאבד – שיעשה זאת"

כך כותב שר החוץ, אביגדור ליברמן, בעמוד הפייסבוק שלו, בקריאה לעצור מחדש את סאמר עיסאווי - שקרא עם שחרורו מהכלא השבוע, להמשיך ולחטוף חיילים ישראליים: "כל מדינה דמוקרטית-נורמלית ששואפת להגן על עצמה, כמו הדמוקרטיה הגדולה של בריטניה, הייתה מחזירה כבר אתמול את עיסאווי לכלא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, קורא להחזיר לכלא את סאמר עיסאווי, שקרא מיד לאחר ששוחרר מהכלא לחטוף חיילי צה"ל.

העציר הפלסטיני סאמר עיסאווי, ששבת רעב תקופה ארוכה, שוחרר השבוע לביתו בכפר עיסאוויה, במזרח ירושלים. עיסאווי, ממשוחררי עסקת שליט שריצה עשר שנים בכלא, נעצר לפני כשנה וחצי והושם במעצר מנהלי לאחר שהפר את תנאי שחרורו. עקב מעצרו פתח עיסאווי בשביתת רעב ארוכה שסיכנה את חייו – ועל רקע זה הוחלט לשחררו.

לנהוג כמרגרט תאצ'ר. אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)
לנהוג כמרגרט תאצ'ר. אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)

בפוסט שפרסם היום, קורא שר החוץ ליברמן לעצור שוב את עסאווי – גם אם יחדש את שביתת הרעב שלו עד מוות. "בשנת  1981 שבתו רעב אסירי המחתרת האירית נגד החלטה של השלטונות הבריטים לבטל את המעמד המיוחד שלהם כאסירים פוליטיים", כותב ליברמן. "במהלך שביתת הרעב מתו יותר מעשרה מהשובתים, ביניהם גם שובת שנבחר באותו הזמן לפרלמנט הבריטי מטעם אחד ממחוזות הבחירה בצפון אירלנד. למרות כל זאת לא נכנעה ממשלת בריטניה, בראשות מרגרט תאצ'ר, לדרישות האסירים השובתים. לבסוף הסתיימה שביתת הרעב ללא שמולאו תנאיהם של האסירים השובתים.

סאמר עיסאווי. קרא לחטוף חיילי צה"ל (צילום: סוכנות מען)
סאמר עיסאווי. קרא לחטוף חיילי צה"ל (צילום: סוכנות מען)

"אתמול שוחרר מכלא שיטה סאמר עיסאווי. עיסאווי שוחרר מהכלא ב'עסקת שליט' ונעצר שוב ביוני 2012 לאחר שהפר את תנאי שחרורו ושלפי חומר מודיעני של השב"כ התכוון לשוב לפעילות טרור", כותב ליברמן. "עיסאווי שוחרר מהכלא לאחר שמאוגוסט 2012 ועד אפריל 2013 שבת רעב לסירוגין ובסופו של דבר הוחלט שהוא יפסיק את שביתת הרעב וישוחרר מהכלא כעבור שמונה חודשים בתנאים מגבילים, ביניהם גם התחייבות מצידו שלא לעמוד בקשר עם חברים בארגוני טרור או גורמים שמקיימים פעילות טרור ושאם הוא יפר את התנאים הוא יחזור לכלא למלא את עונש המאסר על תנאי ל-14 שנים וחצי שתלוי ועומד נגדו.

"'למרבה ההפתעה', כבר אתמול, ביום שחרורו, קרא עיסאווי בראיון לטלויזיה של החמאס להמשיך ולחטוף חיילי צה"ל ואמר כי 'שחרור אסירים יושג רק באמצעות חטיפות ועסקות חילופי שבויים ושום דבר לא יושג בלי זה'", כותב שר החוץ בעמוד הפייסבוק שלו. "כל מדינה דמוקרטית-נורמלית ששואפת להגן על עצמה, כמו הדמוקרטיה הגדולה של בריטניה שהזכרתי בפתח דבריי, הייתה מחזירה כבר אתמול את עיסאווי לכלא. אסיר ששוחרר על-תנאי וקורא, עוד באותו היום, לחטוף את חיילי המדינה ששיחררה אותו צריך למלא את מלוא עונשו בכלא ללא שום הנחות ואם הוא רוצה לשבות רעב שיעשה זאת ככל שיחפוץ או כפי שאמר השר הבריטי, האמפרי אטקינס, על שובת הרעב האירי ש"אם הוא יתמיד ברצונו להתאבד – שיעשה זאת".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן