Skip to content

ישראל תקים תחנת בסיס למטוסי חיל האוויר בקפריסין

הסכם בניית תחנת בסיס לחיל האוויר ישראלי צפוי להיחתם בביקור ראש הממשלה נתניהו בקפריסין, צפוי להיערך ביום שני הבא. היחסים בין קפריסין ויוון מתחממים בעקבות הקיפאון עם טורקיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסכם בניית תחנת בסיס לחיל האוויר ישראלי צפוי להיחתם בביקור ראש הממשלה נתניהו בקפריסין,  צפוי להיערך ביום שני הבא. היחסים בין קפריסין ויוון מתחממים בעקבות הקיפאון עם טורקיה

מאת אליק מאור

ישראל וקפריסין עומדות לסכם על הקמת תחנת בסיס למטוסי חיל האוויר הישראלי, בעת ביקורו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו בקפריסין. הביקור צפוי להיערך בימים הקרובים, ככל הנראה בשני הבא. כך מדוח היום "הטרנד", עיתון קפריסאי בכיר.

העיתון מצטט את שגריר ישראל בניקוסיה אשר אמר ש"הגעתו הצפויה של נתניהו לניקוסיה, באה מתוך רצון להדגיש את  היחסים הטובים בין שתי הארצות ולשפר את היחסים הבילטראליים בין המדינות שטובים גם כך".

גם שר ההגנה היווני דימטריס אילדס, מצוטט בעיתון, ואומר ש"זוהי התפתחות ביחסי הגנה אזורית משותפת". ההסכם להקמת התחנה עבור חיל האוויר הישראלי, סוכם לפני כחודשיים בביקור שר הביטחון אהוד ברק באזור.

לדברי מקורות זרים כבר בספטמבר -2011, ישראל הגישה בקשה לאשר לה שימוש  בבסיס "אנדראוס פפנדראו" השייך לצבא היווני, כתחנה למטוסי הקרב שלה. כך גם דיווח במקביל, אתר צבאי קפריסאי. מהמידע לא מבהיר אם ישראל נדרשת לנוכחות מטוסיה באזור מתוך רצון להגן על מתקני גז הישראליים בתחומי אזורי המים הבילטראליים. שלה או למטרות אחרות.  לפי העיתון "הטרנד", גורם ישראלי רשמי טען כי לא ברור אם הנושא יגיע לידי מימוש במהלך ביקורו של נתניהו.  

שיתוף הפעולה עם יוון התהדק לאחר הקרע שנוצר עם טורקיה כזכור בינואר 2009 עצר חיל הים הקפריסאי ספינה בנמל לרנקה שעליה  היה ציוד צבאי שנועד לחמאס בעזה. חיל האוויר הקפריסאי גם שלח מטוסי כיבוי בעת השריפה בכרמל.  דובר צה"ל הגיב ואמר "כי בצה"ל לא מתייחסים לפרסומים זרים", יחד עם זאת,  דובר צה"ל לא הכחיש פרסומים אלו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן