Skip to content

האם נתניהו מתכנן להשאיר התנחלויות במדינת פלסטין?

"הרעיון שיישובים יהודים יחיו תחת ריבונות פלסטינית, כפי שיצא מלשכת ראש הממשלה, חמור ביותר ומשקף אובדן עשתונות ערכי". כך תקף נפתלי בנט, את ראש הממשלה, בעקבות הרעיון שצוטט מפי "בכיר בלשכת נתניהו", לפיו ראש הממשלה מאמין שיש לאפשר למתנחלים להישאר בבתיהם, שיהיו חלק ממדינת פלסטין העתידית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דבריו של ראש הממשלה ביום שישי כי אין בכוונתו לעקור אף יישוב יהודי ודברי ההסבר שצוטטו היום מפי "בכיר בלשכתו", כי בנימין נתניהו מאמין שיש לאפשר למתנחלים להישאר בבתיהם, שיהיו חלק ממדינת פלסטין העתידית וכי "נתניהו מאמין שלמתנחלים צריכה להיות הזכות לבחור באיזו מדינה לחיות" – מעוררים סערה פוליטית ומדינית.

בעוד הפלסטינים דוחים על הסף את האפשרות כי התנחלויות ישראליות תישארנה על אדמת המדינה הפלסטינית – דוחה גם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, את הרעיון על הסף.

ישאיר התנחלויות בשטח המדינה הפלסטינית? (צילום: נירה ידין)
ישאיר התנחלויות בשטח המדינה הפלסטינית? (צילום: נירה ידין)

"לעולם לא", כתב נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלו. "הרעיון שיישובים יהודים יחיו תחת ריבונות פלסטינית, כפי שיצא מלשכת ראש הממשלה, חמור ביותר ומשקף אובדן עשתונות ערכי.

"אלפיים שנות כיסופים לארץ ישראל לא עברו כדי לחיות תחת שלטונו של אבו מאזן. מי שמעלה על דעתו חיי יהודים בארץ ישראל תחת שלטון פלסטיני שומט את הקרקע תחת ישיבתנו בתל אביב. אני קורא לראש הממשלה להזים מיד רעיון חמור זה".

"אלפיים שנות כיסופים לארץ ישראל לא עברו כדי לחיות תחת שלטונו של אבו מאזן" (צילום: ענבל כהן חמו)
"אלפיים שנות כיסופים לארץ ישראל לא עברו כדי לחיות תחת שלטונו של אבו מאזן" (צילום: ענבל כהן חמו)

גם סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי (הליכוד ביתנו) דוחה על הסף את הרעיון ואומרת כי "תוכנית מדינית שתפקיר את ההתיישבות היהודית לריבונות פלסטינית לא תקבל גיבוי פוליטי בליכוד. ההתחייבות לא לעקור ישובים אינה מספיקה. חשוב שהריבונות הישראלית תשמר".

סגן שר החוץ, זאב אלקין: "רק מי שמסוגל לחיות באשליה ש׳גר זאב עם כבש׳ ושניתן להפקיר את חייהם של מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל לחסדם של מבצעי הלינץ׳ מרמאללה, מסוגל באמת להאמין שניתן לדאוג לביטחונם של תושבי גוש דן ומרכז הארץ במקרה של הקמת מדינה פלסטינית.

"ההצעות של הגורמים האנונימים מלשכת רה״מ עומדים בניגוד מוחלט לתפיסה הציונית. מי שמושך את ראש הממשלה לכיוונים הזויים מהסוג הזה רוצה לגרום לקרע בינו לבין הליכוד והמחנה הלאומי כולו!"

ח"כ משה פייגלין: "חלקם של המתנחלים בביטחון המדינה – בדם ובדמים – גבוה משל כל פלח אחר באוכלוסיה. הרעיון להפקירם לכנופיות אש"פ והחמס הוא רעיון רע ואכזרי. אך אם מישהו מתכוון לכך ברצינות, מן הדין שחלקם היחסי של המתנחלים בבניין צה"ל, יושאר בידם על מנת שיוכלו להגן על עצמם".

ח"כ יוני שטבון, החבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת: "לתומי חשבתי שפוסט ציונות זו מורשת השמאל החדש, נתניהו הוכיח אחרת". שטבון הבהיר כי "יהודים תחת ריבונות פלסטינית, זו הפקרות חסרת תקדים", והוסיף כי "ההתנתקות הייתה כתם חמור ב- 65 שנותיה של מדינת ישראל, הפקרת יהודי יהודה ושומרון לידי זרים זו כבר חרפה חמורה בתולדות עם ישראל לדורותיו". את דבריו שטבון בכך בשאלה "יהודים תחת ריבונות פלסטין? מזל שמנחם בגין ובנציון נתניהו אינם בחיים, הם לא היו עומדים בזה".

ח"כ עומר בר לב, חבר ועדת החוץ והביטחון,  הגיב לרעיון של השארת יישובים ישראלים תחת ריבונות פלס' ואמר כי מדובר ברעיון בלתי ישים. "בעולם המציאותי שבו אותם התושבים שישארו בגבולות המדינה הפלס' הם דווקא אותם המתנחלים הקיצוניים, מדובר בשאלה של דקות, שעות או לכל היותר ימים עד שתפרוץ אלימות ואנו נידרש להגן על אזרחינו ולקחת עליהם אחריות. במצב העניינים הנוכחי עלינו לחתור להיפרדות מהפלס' למען המשך קיום החזון הציוני ובכך רק יתחיל התהליך של סיום הסכסוך שיקח עשורים רבים".

ובמקביל נרשם היום עימות גם בין שרת המשפטים, ציפי לבני, לבין השר נפתלי בנט. בדברים שהעלתה לבני בעמות הפייסבוק שלה היא תוקפת את בנט ואומרת כי מי שמתעקשים לבנות ולעודד התיישבות בהתנחלויות מבודדות הם אלה שמעודדים חרם בינלאומי על ישראל.

"בנט טוען שחרמות על ישראל הן אנטישמיות. אז לפי ההגיון הזה של בנט, כל מדינה בעולם שמותחת ביקורת על ישראל בשל בנייה בהתנחלויות מבודדות, היא אנטישמית", כתבה לבני. "ברצינות? נראה יותר שטענת האנטישמיות היא מפלטם של אלה שלא רוצים הסדר מעדיפים התנחלויות מבודדות על פני מדינת ישראל. וטענה כזו, פוגעת במאבק באנטישמיות האמיתית", כותבת לבני בהמשך. "אז בואו נגיד את האמת: מי שמתעקשים לבנות ולעודד התיישבות בהתנחלויות מבודדות הם אלה שמעודדים חרם בינלאומי על ישראל. ואלה שפועלים להסדר מדיני הם אלה שרוצים לבלום את החרם ואת הפגיעה בכלכלת ישראל".

דבריה של לבני נכתבו בהמשך לעימות שהיה לה בישיבת הממשלה עם השר בנט, כאשר הוצג דוח האנטישמיות בפני השרים בממשלה. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, קשר בדבריו בין האנטישמיות באירופה לבין החרמות נגד ישראל. לבני השיבה כי "מפלטם של אלה שלא רוצים הסדר מדיני הוא לטעון שהביקורת נגד ישראל בגלל ההתנחלויות נובעת מאנטישמיות" ואמרה שמדובר בביקורת על עידוד ההתנחלויות, שהעולם כולו אינו מכיר בחוקיותן.

בנט לא נשאר חייב והשיב ללבני כי דווקא היא גורמת להגברת הלחץ על ישראל. "זה שמתרוצצים בכל מקום וצועקים על חרמות – זה מגביר את הלחץ על ישראל. אם אני נמצא במשא ומתן עם מישהו, ואנשים שמתוכנו מתחננים 'אל תחרימו אותנו' – זה מחליש אותנו. דיבורים מבפנים חותרים תחת היכולת שלנו לפעול".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן