Skip to content

קצין צה"ל, סרן טל נחמן, נהרג מאש כוחותינו על גבול רצועת עזה

בפעילות לילית ברצועת עזה, נהרג סרן טל נחמן כאשר ישן על סיפון הנגמ"ש ונורה בטעות לאחר שחייל חשד כי מדובר במחבל שעלה לסיפון. יובא למנוחות היום בבית העלמין בנס ציונה. עדיין לא ברור אם החייל קיבל אישור לפתיחה באש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סרן טל נחמן, קצין צה"ל בן 21 מנס ציונה, נהרג הלילה (שלישי) מירי של כוחותינו במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו. כך מסר הבוקר דובר צה"ל. הקצין שנהרג פיקד על כוח מגדוד האיסוף של פיקוד דרום, ועל-פי פרטי התחקיר הראשונים, חייל, לוחם גבעתי,  ירה בו בשוגג לאחר שהקצין זוהה על ידי הלוחמים בטעות כמחבל.

נורה כשכב על סיפון הנגמ"ש, טל נחמן
נורה כשכב על סיפון הנגמ"ש, טל נחמן (צילום: דובר צה"ל)

הקצין, מחיל האיסוף הקרבי, שאחראי על איסוף מודיעיני מהשטח (פלוגת החבלה וההנדסה), פעל בכוח המודיעין ששהה בשטח ישראל ממזרח לגדר במשימת תצפית. חייל מכוח גבעתי, ששהה במארב, זיהה את תנועת הקצין שירד אל הסיפון התחתון של ה"נגמפופ (נגמ"ש ייחודי לאיסוף מודיעין). החיילים סברו שהקצין ישן על סיפון הנגמ"ש הוא מחבל. בשל כך הוא החליט לפתוח בנוהל מעצר חשוד פתח באש וירה שני כדורים, וכשלא נענה ירה בקצין. עדיין לא ברור אם החייל קיבל אישור לירי.  הקצין נפגע והתמוטט. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר-שבע ושם נקבע מותו. מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, הורה על חקירה מעמיקה של נסיבות האירוע. סרן טל נחמן יובא למנוחות היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בנס-ציונה.

האירוע התרחש סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר. הכוח היה בנוי משתי נגמ"שים. ה"נגמפופ", וכוח אבטחה שנע על "אכזרית", שירד מעת לעת וביצע סיורים רגליים ותצפית. המרחק בין שני הכוחות היה כעשרים מטרים. באחד הסיורים הרגליים האלה, כאשר כוח האבטחה היה במארב, הבחין חייל גבעתי בדמות שנראתה לו חשודה על סיפון ה"נגמפופ".

הכוחות שהו בשטח שהיה חשוך וחשדו של החייל התעורר כשראה צללית שלפי הבנתו לא הייתה אמורה להיות על נגמ"ש המודיעין. בשל כך הוא טעה והחליט לבצע את הירי. אולם בהמשך התחקיר התברר כי ההקצין ירד ככל הנראה אל בטן הנגמ"ש לקחת דבר מה, וכשעלה אל הסיפון, התגלה על ידי הכוח המאבטח, אז עורר חשד ונורה. צריך לדעת כי כאשר שני כוחות של צה"ל משתי יחידות שונות פועלים בסמיכות זה לזה, טרם יציאתם לפעולה, הם מתודרכים בתדריך בו מודגשים הוראות פתיחה באש מפורטות מכוונות ומחודדות לתנאים המיוחדים לסיטואציות שכאלה. השאלה שתיבדק היא האם החייל שירה פעל לפי נוהל הפתיחה באש והתדריך שקיבל לפני המשימה והאם מפקדו של החייל היה ער לעובדה שהוא עומד לירות ויכול היה למנוע את הירי.

בתוך כך נשמעה הבוקר אזעקת צבע אדום באזור המועצה אזורית אשכול. טרם אותרו נפילות בשלב זה. אמש הוזנקו כלי טיס של חיל האוויר לגזרת גדר המערכת  לאחר ששלושה פלסטינים התקרבו לגדר המערכת וזוהו על ידי תצפיתניות. כשהאחרונים הבחינו בכוחות שהוקפצו הם שבו על עקבותיהם לעומק הרצועה. לפני כשבוע התפוצץ מטען צד שהונח בידי מחבלים ליד גדר המערכת באזור חאן יונס ברצועה. המטען התפוצץ בסמיכות לג'יפ צה"ל של כוח שפעל במקום. איש לא נפגע. בליל שישי האחרון תקף צה"ל יעדי טרור ברצועה בתגובה לרקטה שנורתה יום קודם לכן והתפוצצה בשטח פתוח בשטחי המועצה האזורית שדות נגב. דובר צה"ל מסר כי הופצצו אתר ליצור אמצעי לחימה ומוקד פעילות טרור בצפון הרצועה וכן אתר לאחסון אמצעי לחימה בדרום הרצועה וכי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. צה"ל הטיל את אחריות שיגור הרקטה על החמאס ומסר כי "צה"ל רואה בחומרה כל ירי לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל. החמאס הוא הכתובת ועליו האחריות", נמסר בהודעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן