Skip to content

אייכלר: בג"ץ מוסד מושחת ומתסיס, ששופטיו מקבלים שוחד גלוי

ח"כ ישראל אייכלר טוען כי עמותת וארגונים, שאת פעילותם מממנים האיחוד האירופי והסי-אי-איי, מזמינים שופטים לחוץ לארץ, קונים את ספריהם, ומעניקים להם פרסים - ועקב כך, השופטים משוחדים לטובתם. ח"כ משה גפני קורא לחבריו בסיעה להסיר את הכפפות, כלשונו, "ולנהל מלחמה נגד בית המשפט העליון שהכריז גם עלינו מלחמה כמו בריון שכונתי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר הכנסת ישראל אייכלר מ"יהדות התורה" משתלח בבג"ץ ומכנה אותו "מוסד מושחת ומתסיס", ששופטיו מקבלים שוחד גלוי וחוקי מעמותות רפורמיות. ואילו חבר הכנסת משה גפני, מאותה מפלגה, קורא לחבריו בסיעה להסיר את הכפפות, כלשונו, "ולנהל מלחמה נגד בית המשפט העליון שהכריז גם עלינו מלחמה כמו בריון שכונתי".

בתכנית "בחצי היום", ברשת ב', אמר אייכלר לאסתי פרז כי עמותת וארגונים, שאת פעילותם מממנים האיחוד האירופי והסי-אי-איי, מזמינים שופטים לחוץ לארץ, קונים את ספריהם, ומעניקים להם פרסים – ועקב כך, השופטים משוחדים לטובתם.

"שופטים משוחדים". ח"כ ישראל אייכלר (צילום: אתר הכנסת)
"שופטים משוחדים". ח"כ ישראל אייכלר (צילום: אתר הכנסת)

בתגובה על פסיקת בג"צ להפסיק להעביר תקציבים לישיבות שתלמידיהן אינם מתגייסים אמר אייכלר כי בית המשפט קונס את האברך שצה"ל אינו מגייסו משיקוליו.

בשיחה עם אתר החדשות החרדי, "כיכר השבת", הקצין אייכלר את דבריו ואמר: "שופטי בג"ץ מספיק חכמים המה להרע, לא לקחת שוחד פלילי. הם לא לוקחים פרוטה בלתי חוקית. הם יודעים בדיוק מה חוקי ומה לא ולא יפסידו את מעמדם המשפטי והחברתי בשוחד מלוכלך. הם משוחדים לרפורמים במשך שנים רבות, באופן סטרילי לחלוטין. הם מקבלים הזמנות לחו"ל ולאירועים ולהרצאות באוניברסיטאות בכל העולם. הם מפיצים את משנתם 'על קשרי היהדות והתפוצות ועל בעיות דת ומדינה' וכו'. הרפורמים גם רוכשים את ספריהם המשפטיים, להפיצם באוניברסיטאות ומקדמים אותם לפרסי יוקרה בכל מקום שידם הארוכה מגעת באמריקה ובאירופה וגם בארץ".

"משפט שמייצג את האליטה החילונית". משה גפני (צילום: אתר הכנסת)
"משפט שמייצג את האליטה החילונית". משה גפני (צילום: אתר הכנסת)

גם חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) תקף את החלטת בג"ץ לאסור העברת תקציבים לישיבות עבור בחורים בני 18-20 שגיוסם נדחה בהוראת שר הביטחון.

בראיון לגלי צה"ל אמר גפני: "מאז קום המדינה ועד היום לא היה פעם אחת שבית המשפט העליון פסק לטובת הציבור החרדי, על ילדיו, משפחותיו ואורח חייו. זה בית משפט שמייצג את האליטה החילונית בישראל שמנהל נגדנו מלחמת תרבות, הנושא של הצבא אינו רלוונטי כשאנחנו רואים את מכלול הדברים שבג"ץ עושה נגדנו". ח"כ גפני קרא לחבריו בסיעה להסיר את הכפפות, כלשונו, "ולנהל מלחמה נגד בית המשפט העליון שהכריז גם עלינו מלחמה כמו בריון שכונתי".

שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה בתגובה כי יש כאן קבוצה שאינה מכירה בשלטון בחוק ובערכיה החוקתיים של ישראל, ומעוניינת להנהיג משטר הלכתי, שרבנים הם פרשניו. השרה לבני הדגישה כי רוב הציבור רוצה מדינה שהכנסת קובעת את חוקיה ובית המשפט מפרש אותם, וכי היא תמשיך להגן על בית המשפט העליון, אל מול כל דברי הבלע.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן