Skip to content

לפיד השנאה

פטיש 5 קילו: מי השליך השבוע את לפיד השנאה, אל הזירה הרווייה באדי דלק? רמז - לא יאיר לפיד. ומי עבד עלינו בנושא השוויון בנטל וגיוס החרדים לצה"ל? עוד רמז - הפעם זה כן יאיר לפיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איני נמנה על חסידיו של יאיר לפיד. ההיפך הוא הנכון. אני חושב שהנזק שהוא גרם לעניין השוויון בנטל ולציבור החילוני שאותו התיימר לייצג – כמעט בלתי הפיך. וזו לשון המעטה. אני סבור גם שהוא הפנה עורף – לא פחות מכך – למעמד הביניים ששלח אותו ואת חבריו למפלגה אל הכנסת. מי שבחר בו בגלל שהאמין, כי לפיד ישפר את מצבו של האדם העובד ממעמד הביניים – לא ישכח לו ולא יסלח לו על כך.

אל רעיונותיו הפוליטיים של "האח" בנט אני ממש ממש לא מתחבר. אני חושב שהרעיונות האלה מסכנים ממש את בטחונה של מדינת ישראל. אני חושש שאם כוחו הפוליטי יגבר, מדינת ישראל תהפוך, בתוך זמן לא ארוך מדי, למדינה דו לאומית או למדינת אפרטהייד – מבחינתי, חלום בלהות. סיוט.

לפיד ובנט כקלגסים נאציים. שוב חוזר הניגון
לפיד ובנט כקלגסים נאציים. שוב חוזר הניגון

אבל לפיד השנאה שהושלך אתמול לזירה רוויית אדי הדלק – עבודת ה"פוטושופ" המזוויעה, שמופצת באינטרנט, ובה מופיעים לפיד ובנט במדי נאצים, מתחת לשער המפורסם של אושוויץ "העבודה משחררת" – הופכת אותם מבחינתי לגיבורים נרדפים. מי שמעלה ברשת תמונה שבה מוצגים שרים בממשלת ישראל, כקלגסים נאציים השורפים ספרי תורה בפתחו של מחנה ההשמדה אושוויץ – הוא מבחינתי פושע שצריך לגייס את כל האמצעים כדי לעלות עליו ולהעמידו לדין. אך התועבה הזאת לא נולדה בחלל ריק. היא נולדה באווירה שבה הקריאות "נאצים" על שוטרים יהודיים, הן עניין של מה בכך בהפגנות בחוגים החרדיים.

עוד לא שכחנו את הכרזה של יצחק רבין ז"ל, במדי קלגס נאצי, בהפגנה בכיכר ציון. חודש, בדיוק, לאחר מכן הוא נרצח – ומבחינתי אין זה משנה שאבישי רביב, סוכן השב"כ שכונה "שמפניה", עשה זאת. העובדה שכרזה זו הונפה בליבה של הפגנה המונית, מבלי שאיש יחטוף מידיו את הכרזה ויקרע אותה לגזרים – מעידה על כך שהאווירה בימין הכשירה את התועבה הזאת.

בניגוד לאחרים, אני יכול בהחלט להתחבר למניעים של ח"כ שמעון אוחיון שיזם את החוק לאיסור בסמלים נאציים. אני לא בטוח שהצעת החוק הזאת אפקטיבית ונחוצה, אבל אין לי ספק בצידקת המניעים שלה. יותר מדי אנשים בורים ו/או מרושעים במדינת ישראל, מעלים על דל שפתותיהם את המילה "נאצי" או ממהרים לעשות השוואות – מבלי לדעת על מה הם מדברים.

הציונות חזרה? על ארבע

ומלפיד – אל לפיד. בשבוע שעבר הכריז לפיד, בלי למצמץ, כי "הציונות חזרה" וכי "כולם יילכו לבקו"ם!"

הציונות חזרה? אולי על ארבע. כולם ילכו לבקו"ם? השאלה היא רק מי ימשיך משם לשירות צבאי משמעותי ומי יחגוג על חשבוננו. בינתיים גזרו החרדים קופון שמן מאוד ממופע הניצחון הפתטי של לפיד. הם איחדו כוחות – ובעוד כשבועיים הם יופיעו במפגן כוח, ב"עצרת המיליון" שעליה החליטו במפגש "מועצות החכמים" שלהם בבני ברק.

מה שלפיד הציג כציונות – זו ציניות נטו! יותר מכל דומה החוק שלפיד גיבש, לטיסה של מדינה שלמה לשום מקום. איזה שוויון ואיזה נעליים?

כינוס "מועצות החכמים" אמש בבני ברק. התשובה החרדית: "עצרת המיליון". (צילום: דן בר דוב)
כינוס "מועצות החכמים" אמש בבני ברק. התשובה החרדית: "עצרת המיליון". (צילום: דן בר דוב)

עפ"י החוק הזה הצעיר החילוני והצעירה החילונית ילכו לבקו"ם בגיל 18, ישרתו שירות צבאי מלא תמורת דמי קיום מעליבים שאינם מספיקים אפילו ליומיים – ויפסידו שנים יקרות בדרך להגשמתם העצמית (שלא לדבר על סיכון החיים והבריאות). זה מה שנקרא שירות צבאי מחלקת אקונומי-מינוס. מזל שלא דוחפים אותם היישר לתא המטען.

הצעיר הדתי לאומי ילך לבקו"ם בגיל 18, ישרת בצבא 17 חודשים ויעשה צבא דה לוקס. מחלקת עסקים. שלא לדבר על הצעירה הדתית לאומית, שתישאר בדרך כלל בבית ואם היא תלך לצבא או לשירות לאומי – זה תלוי רק ברצונה הטוב.

והצעיר החרדי? הוא יגיע במקרה הטוב לצבא בעוד כארבע שנים. בינתיים הוא פטור בכלל מצבא, במסגרת "תקופת ההסתגלות". הוא יעשה שירות צבאי – אם בכלל – בסטייל של מחלקה ראשונה, עם כל ההטבות והתוספות. צבא דה-לוקס, פלוס, פלוס. הוא ינחת לשירותו הצבאי  בגיל 22 עד 26, שבו הוא יהיה כבר אב לארבעה, חמישה או שישה ילדים. כ"חייל" הוא לא יקבל את "דמי הקיום", המגוחכים עד כאב, שמקבל עמיתו החילוני – אלא תשלום חודשי שמנמן של כמה אלפי שקלים, כדי לממן את ילדיו. רוב חבריו, אגב, בכלל לא יגיעו לצבא וימשיכו לצחוק כל הדרך אל ההשתמטות.

והצעירה החרדית? נו, טוב. לא צריך להגזים….

בדרך להקמת "לגיון זרים" ישראלי? צבא רבע העם. (צילום: ויקיפדיה)
בדרך להקמת "לגיון זרים" ישראלי? צבא רבע העם. (צילום: ויקיפדיה)

אחרי שהחוק הזה יאושר וייחתם סופית, לא ירחק היום שבו למדינת ישראל לא תהיה ברירה אלא להקים את לגיון הזרים שלה. הרבה מאוד מהאפריקאים שהסתננו לכאן ישמחו לקבל משכורת טובה ולאייש את החטיבה הראשונה, של לגיון הזרים הישראלי. כי "צבא העם" אין למדינה הזאת כבר מזמן ועוד מעט גם צבא חצי העם יהפוך לצבא רבע העם במקרה הטוב.

מי שרוצה שוויון בנטל צריך לחוקק חוק פשוט, הגיוני ואחיד לחילוניים, דתיים וחרדים. החוק צריך לתגמל באופן הוגן ושווה את כל המשרתים ולהטיל סנקציות, באופן שוויוני לגמרי, על כל המשתמטים מכל הסוגים, הצבעים והמינים. אני אישית תומך בסנקציות כלכליות משתקות. אין צורך ביחידות לוכדי העריקים של המשטרה הצבאית. אפשר לפרק אותן.

מי שאינו משרת בצבא, בשירות אזרחי או בשירות לאומי (מסיבות בלתי מוצדקות) צריך להיות מנותק כליל מעטיני המדינה ולא לקבל ממנה כל הטבה, הקצבה או שירות כלשהו – למעט השירותים הבסיסיים ביותר. משתמט לא יוכל לקבל גם רישיון נהיגה ודרכון. חרדים כחילוניים וכדתיים. חוק שווה לכולם.

"ועדת השוויון בנטל" באחת מישיבותיה השבוע. (צילום: דוברות הכנסת)
"ועדת השוויון בנטל" באחת מישיבותיה השבוע. (צילום: דוברות הכנסת)

החדשה הטובה בכל הפרשה העגומה הזאת, היא שההחמצה של החוק הזה תהיה כה בולטת – עד שבג"צ לא יוכל להתעלם ממנה. כתובת אי החוקתיות תהיה מרוחה על הקיר המעורער הזה באותיות ענק. גם אם ירצו שופטי בג"צ, בכל מאודם, להתחמק מהכרעה בעניין זה – הם לא יוכלו להערכתי. ושלא יהיה ספק – בסופו של דבר גם החוק הזה ילך בדרכו של "חוק טל".

ולסיום, בקשה אחת קטנה מכל מי שיגיש את העתירה הבאה לבג"צ: הפעם ללכת עד הסוף עם עיקרון השוויון בנטל ולטפל גם בתופעת ישיבות ההסדר. אין שום סיבה להניח למגזר הכיפות הסרוגות, לקבל הקלות בשירות הצבאי – בעודנו דורשים מהחרדים שוויון בנטל.

[related-posts]

9 Comments

  1. אנטון
    2 במרץ 2014 @ 17:14

    מקווה מאוד שסירובם המוחלט של החרדים לשרת בצבא ישים כץ לנסיונות לגייסם ויגרום גם לאחרים לעשות חושבים האם להתגייס כמו רובוטים. הגיע זמן לשים סוף לדת הדגמ"ח הציונית ולהקים צבא שכיר.

  2. ארבם
    2 במרץ 2014 @ 7:55

    לכתוב 800 מילה על הספין הזה רק נותן לו תוקף.
    בזמן שכולם מתעסקים בקשקוש הזה של לגייס חרדים וכמה (כאשר ברור שלא יגוייסו) ממשיכים לדפוק את מעמד הביניים בכל תחום אחר ולבודד את ישראל בזירה הבינלאומית.
    בקיצור תעזבו כבר את גיוס החרדים – זה סתם ספין אחד גדול.

  3. דן
    25 בפברואר 2014 @ 13:28

    הכותב לא למד את החומר. דתי לאומי לא הולך לבקו"ם ומשרת 17 חודש. יש בכל מחזור כמה מאות תלמידי הסדר, כל שאר הדתיים הלאומים משרתים שירות רגיל ומלא.
    אבל לקשקש זה בחינם וכל אחד יכול, אחרי!

    • צבי זינגר
      25 בפברואר 2014 @ 13:42

      וכמה חילוניים מקבלים את הפריבילגיה הזאת של 17 חודשי שירות? אפילו לא מאה. אפילו לא עשרה. ומדוע האפליה הזאת? ואגב, בשום מקום לא כתבתי שכל הצעירים הדתיים-לאומיים משרתים בהסדר

      • דן
        25 בפברואר 2014 @ 16:57

        "הצעיר הדתי לאומי ילך לבקו"ם בגיל 18, ישרת בצבא 17 חודשים ויעשה צבא דה לוקס. מחלקת עסקים". חצי אמת גרועה משקר.

        כמה חילונים מקבלים את הפריבילגיה של ספורטאי מצטיין וכמה דתיים?
        כמה חילונים מקבלים פטור מטעמי מצפון וכמה דתיים?
        כמה חילונים מקבלים אי התאמה וכמה דתיים?
        כמה חילונים מקבלים מסלול של כישרון אומנותי וכמה דתיים?
        כמה חילונים מקבלים קיצור שרות על רקע בחינות בגרות?
        בדקת? ידוע לך? מישהו פירסם בתקשורת?

        אני לגמרי נגד שרות של 17 חודשים, מחצית מהשירות שלי (קיבלתי קיצור של חודשיים) אבל עוד יותר נגד חצאי אמיתות והשמצות.

        • צבי זינגר
          25 בפברואר 2014 @ 17:08

          ההשוואה שאתה עושה בין תלמידי ישיבות ההסדר לבין חילוניים המקבלים פריבילגיות בשירות הצבאי אינה אלא אחיזת עיניים ואפילו לא חצי אמת – ולו מהסיבה הפשוטה שהפריבילגיה הניתנת לתלמידי ישיבות ההסדר אינה אלא כל כולה קומבינה פוליטית. אלמלא הקומבינה הפוליטית הזאת היו כל סרוגי הכיפה משרתים בדיוק כמו החילוניים ומקבלים, כמוהם, פריבילגיות על בסיס אישי לגמרי – ולא על בסיס פוליטי. גם סרוגי הכיפות יכולים לקבל את אותן פריבילגיות אישיות בשירות הצבאי אם יעמדו בקריטריונים – אולם שום בחור חילוני לא יקבל קיצור שירות ל-17 חודש כמו תלמידי ישיבות ההסדר.

        • עמית מנדלזון
          25 בפברואר 2014 @ 17:36

          תגיד אתה עושה צחוק ? כמה ספורטאים דתיים יש וכמה חילוניים כמה כשרונות במה דתיים יש וכמה חילוניים ? אי התאמה זו לא פריבילגיה יש לך מושג איזה ברוך זה למצוא עבודה חלאחד ששוחרר על בסיס אי התאמה. פטור מטעמי מצפון ? אתה מתכוון כלא מטעמי מצפון לא ? חילוניים מקבלים בדיוק כמו שקיבלו חובשי כיפות בתקופת פינוי חבל עזה. קיצור על רקע בחינות בגרות ????? איפה שמעת על זה ?

          • דן
            25 בפברואר 2014 @ 17:46

            עמית, לא שמעתי את זה, חוויתי את זה. לי קיצרו שרות בחודשיים בגלל בגרויות (:

          • עמית מנדלזון
            25 בפברואר 2014 @ 17:51

            חודשיים אז זכית מההפקר זה לא קורה לעיתים קרובות ולי האריכו ב- 6 חודשים בגלל מלחמת לבנון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן