Skip to content

והזוכה באוסקר הוא: "12 שנים של עבדות"

אין הפתעות בטקס האוסקר, שנערך הלילה בלוס-אנג'לס: "12 שנים של עבדות" הוא הסרט הטוב ביותר, קייט בלאנשט ("יסמין הכחולה") גברה על סנדרה בולוק ומת'יו מקונוהי ("מועדון הלקוחות של דאלאס") ניצח את לאונרדו דיקפריו. רגע מרגש: סידני פואטייה, שהגיש את אחד הפרסים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הזוכים המאושרים: הבמאי סטיב מקווין (מימין) ויוצרי "12 שנים של עבדות". צילום מסך

טקס האוסקר ה-86 הסתיים הלילה ללא הפתעות. הוליווד העניקה את פרס הסרט הטוב ביותר ל-"12 שנים של עבדות". הסרט גבר, כצפוי, על "חלום אמריקני", "קפטן פיליפס", "מועדון הלקוחות של דאלאס", "כוח משיכה", "היא", "נברסקה", "פילומנה" ו"הזאב מוול סטריט". המאוכזב הגדול הוא הסרט המדובר "חלום אמריקני", שלא זכה באף אחד מהפרסים הגדולים. אבל גם זו לא היתה הפתעה.

ותודה לוודי אלן. בלאנשט. צילום מסך

קייט בלאנשט המדהימה זכתה בצדק בפרס השחקנית הטובה ביותר עבור משחקה ב"יסמין הכחולה" של וודי אלן. בלאנשט הנרגשת, שהיתה על סף דמעות, הודתה לכל מי שצריך, כולל למתחרותיה: איימי אדאמס ("חלום אמריקני"), ג'ודי דנץ' ("פילומנה"), סנדרה בולוק ("כוח משיכה") ומריל סטריפ ("אוגוסט: מחוז אוסייג'").

הודה למתחריו. מת'יו מקונוהי. צילום מסך

מת'יו מקונוהי הוא השחקן הטוב ביותר על משחקו ב"מועדון הלקוחות של דאלאס". גם מקונוהי, שהאריך בנאומו, לא שכח להודות למתחריו: כריסטיאן בייל ("חלום אמריקני"), ברוס דרן ("נברסקה"), ליאונרדו דיקפריו ("הזאב מוול סטריט"), וצ'יווטל אג'יפור ("12 שנים של עבדות").

אלפונסו קוארון, הבמאי הטוב ביותר ("כוח משיכה"), גבר על סטיב מקווין ("12 שנים של עבדות"), אלכסנדר פיין ("נברסקה"), דיוויד או. ראסל ("חלום אמריקני") ומרטין סקורסזה ("הזאב מוול סטריט"). קוארון הודה לכוכבי הסרט סנדרה בולוק וג'ורג' קלוני.

הופעה מרגשת. סידני פואטייה ואנג'לינה ג'ולי. צילום מסך

התרגשות מיוחדת גרם השחקן הוותיק סידני פואטייה, שהגיש את אחד הפרסים (יחד עם אנג'לינה ג'ולי). הקהל הרב קם על רגליו והודה לפואטייה על הקריירה האמנותית שלו במחיאות כפיים סוערות.

זוכים נוספים: שחקן המשנה: ג'ארד לטו – "מועדון הלקוחות של דאלאס". שחקנית המשנה: לופיטה ניונגו – "12 שנים של עבדות". תסריט מקורי: ספייק ג'ונז – "היא". תסריט מעובד: ג'ון רידלי – "12 שנים של עבדות". צילום: עמנואל לובצקי – "כוח משיכה". פסקול מקורי: סטיבן פרייס – "כוח משיכה". בפרס הסרט הזר זכה הסרט האיטלקי "יפה לנצח", שביים פאולו סורנטינו.

את הטקס, שהיה ארוך ולעיתים מייגע, הנחתה אלן דג'נרס, על פי כל כללי הטקס של הוליווד השמרנית. את המתח הרב פרקו הכוכבים בשרשרת מסיבות סוערות, שהתקיימו כל הלילה בלוס-אנג'לס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן