Skip to content

רשת NBC: ישראל מימנה, אימנה וחימשה קבוצות מוג'הידין לחיסול מדעני הגרעין באיראן

מקור אמריקאי רשמי, שביקש להישאר אנונימי, אישר ל-NBC כי ממשל אובמה היה ער לכל הפעולות, אבל לא היה מעורב בהן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מקור אמריקאי רשמי, שביקש להישאר אנונימי, אישר ל-NBC כי ממשל אובמה היה ער לכל הפעולות, אבל לא היה מעורב בהן

מאת אליק מאור

"ישראל אימנה קבוצות מחסלים להרוג מדעני אטום איראניים", כך מפרסם היום אתר החדשות של רשת NBC האמריקאית. באתר נכתב כי המידע נמסר לשני כתביו,  ריצ'ארד אנגל ורוברט ווינדם, על ידי גורמים רשמיים בממשל האמריקאי.

השניים טוענים, כי קבוצות של איראנים, אומנו, מומנו וחומשו על ידי שירותי הביון החשאים הישראליים.  לדבריהם, המידע מאשש את טענות המנהיגות האיראנית, שהאשימה בביצוע החיסולים באיראן את ישראל וארה"ב. עוד פורסם, כי הקבוצות שייכות למוג'הידין של איראן, שהוכרז על ידי הממשל האמריקאי כארגון טרור והואשם בביצוע הרג אנשי ממסד אמריקאי ב-1970 ואף סייע בהשתלטות על שגרירות  ארה"ב בטהרן בעת המהפכה האסלאמית ב-1980.  ההתקפות הללו,  שבוצעו על ידי הקבוצות והרגו חמישה מדעני אטום איראניים מאז 2007, פגעו וחיבלו במחקר ובפיתוח של אתר הטילים האיראני.

NBC מפרסם גם תיאור דרמטי של פעולותיהם של המחסלים, כמו הפעלת אופנוען, שנשא מטעני חבלה מגנטיים שהוצמדו למכוניות של הקרבנות. מקור אמריקאי רשמי, שביקש להישאר אנונימי, אישר ל-NBC כי ממשל אובמה היה ער לכל הפעולות אבל לא היה מעורב בהן.  לדברי המקור, לאיראניים לא היו כל ספקות לגבי המבצעים. בידיעה אחרת מצטט ה-NBC  את העיתונאי רונן ברגמן, שבספרו  "המוסד ואומנות החיסול" נכתב: "שעל ידי חיסול אינדיבידואלים, הם (המוסד) קיוו שיכלו לשנות את מהלך ההיסטוריה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן