Skip to content

מכוניות מיני זעירות בדרך לישראל

שר התחבורה אישר יבוא של 1,000 מכוניות מיני זעירות - קוואדרוסייקל - לישראל. קוואדרוסייקל הן מכוניות זעירות חשמליות והן זולות יחסית לרכישה. באירופה הן מוזגו בתחבורה העירונית על מנת לצמצם את זיהום האוויר ולהפחית את עומס הפקקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התחבורה ישראל כץ אישר היום ייבוא של 1,000 מכוניות מיני זעירות (קוואדרוסייקל) לצורך פיילוט שנועד לבחון את יכולת ההשתלבות של כלי הרכב הזה במערך התנועה העירוני בישראל.

קוואדרוסייקל היא מכונית זעירה חשמלית וזולה יחסית לרכישה. באירופה מוזגו מכוניות אלה בתחבורה העירונית על מנת לצמצם את זיהום האוויר ולהפחית את עומס הפקקים. אחת מהן היא רנו טייזי החשמלית, המגיעה למהירות של כ-80 קמ"ש ולטווח של עד 100 ק"מ.

הפיילוט יתחיל באוגוסט

במסגרת הפיילוט, שיתחיל במהלך חודש אוגוסט השנה, יתאפשר לציבור הרחב לרכוש את מכונית הקוואדרוסייקל בכל אחת מסוכנויות הרכב שקיבלו אישור מיוחד ממשרד התחבורה לייבא את הרכב הזה לישראל.

השר כץ אישר את יבוא מכונית המיני, בעקבות המלצות צוות מקצועי, בינמשרדי, שבחן את השימוש ברכבי הקוואדרוסייקל בישראל. תוכנית הפיילוט אושרה על ידי ועדת הניסויים, הבינמשרדית, המשותפת למשרד התחבורה והטכניון.

הפיילוט מבוצע במסגרת מדיניותו לעודד את השימוש ברכב חשמלי ולצמצם את זיהום האוויר של כלי הרכב. "מדובר בכלי רכב קטן ממדים העשוי להוות פתרון תחבורתי יעיל לצמצום הגודש, בעיקר במרכזי הערים ולהוות אלטרנטיבה לרכב הפרטי", אמר כץ.

כלי הרכב החשמליים, המכונים קוואדרוסייקל, הם בעלי מבנה זעיר המאפשר להם להשתלב בקלות בתנועה, בדומה לכלי רכב דו-גלגלים. משקלו של כלי הרכב, ללא הסוללה החשמלית והמטען, מגיע ל-400 ק"ג.

מכונית קוואדרוסייקל טייזי של רנו. במשך שנה תבחן השתלבותן בתנועה העירונית. צילום: עמית מנדלסון
מכונית קוואדרוסייקל טייזי של רנו. במשך שנה תבחן השתלבותן בתנועה העירונית. צילום: עמית מנדלסון

רישיון נהיגה B

בשלב הראשון תחוייב הנסיעה בכלי הרכב, ברישיון נהיגה לרכב פרטי (דרגה B) וביטוח. במהלך הפיילוט, שימשך כשנה, ייאסר על כלי הרכב לנסוע בדרך בינעירונית ודרך מהירה והוא יוגבל לנסיעה בכבישים עירוניים בלבד.

משרד התחבורה הזמין היום יבואני רכב לקחת חלק בניסויי הפיילוט, שימשך כשנה, בטרם תתקבל החלטה על יבוא סידרתי של כלי הרכב. היבואנים נדרשים להוכיח עמידה בדרישות אגף הרכב, לקבלת רישיון יבוא לרכב, כמקובל במשרד התחבורה. יצויין, כי מספר יבואנים כבר הביעו את רצונם לקחת חלק בפיילוט.

במסגרת הפיילוט תשווק המכונית לציבור. כל לקוח שירכוש את הרכב יתבקש להשתתף בניסוי לפרק זמן של עד שנה מיום רישומו של הרכב בישראל ולעמוד בתנאים שנקבעו על ידי משרד התחבורה, בהם איסור להסיע יותר מנוסע אחד, חובת חגירת בטיחות וביצוע תחזוקה ושירות לכלי הרכב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן