Skip to content

"חבורת פסח" מבקשת להקריב קורבן בהר הבית

לקרא חג הפסח מתגברים הניסיונות של גופים קיצוניים לקבע אחיזה דתית בהר הבית. חלק מבקשים להקריב קורבן ולהתפלל ואחרים ניסו לשחוט חמור לשם הכנת קמעות מעורו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבורה המכנה עצמה "חבורת פסח" הגישה היום (שלישי) בקשה למשטרת ירושלים לעלות להר הבית לשם קיום "מצוות קורבן הפסח" ותפילה במקום. בבקשת הרישיון להקרבת קרבן הפסח ותפילה בהר הבית מפרטים מגישי הבקשה את האמצעים שהם מבקשים להביא איתם לצורך קיום המצווה.

בין הפריטים המבוקשים: מזבח פריק ונייד, כבש, סכיני שחיטה וניתוח, אגנים לאיסוף הדם, עצים וחומר להסקתם. לטענת אנשי החבורה, 100 יהודים יגיעו איתם להר הבית, אם המשטרה תאפשר את קיום המצווה. בתגובה לטענה על פסיקת הלכה האוסרת על יהודים לעלות להר הבית, להקריב בו קורבן ולהתפלל בו, מסתמכים בני החבורה על הרב מנחם בורשטיין, מבכירי הרבנים, החוקר שנים רבות את ענייני המקדש. לדבריהם הוא סבור כי מבחינה הלכתית אפשר להתגבר על כל המחלוקות ולעמוד בכל הדרישות ההלכתיות.

לדברי הרב, כך נטען, אם הרשויות שחוצצות כיום בין עם ישראל לקיום המצווה המשמעותית ביותר לעם, יסירו את התנגדותם, עם ישראל ישוב מיידית לחידוש עבודת המקדש והבאת הפסחים להר הבית. טענות אחרות שמבהירות כי עלייה להר הבית לצורכי תפילה והקרבת קורבנות יגרמו לנזק אדיר למרקם היחסים השברירי בין יהודים לערבים בבירה ולמהומות והתפרעויות שיבואו בשל כך, נדחות על ידי בני החבורה בטענה כי הר הבית שייך לעם היהודי ועל בית המקדש להיבנות במקום מסגד אל אקצה.

מכון המקדש ברובע היהודי בירושלים (צילום אילוסטרציה: עמית קרטס)
מכון המקדש ברובע היהודי בירושלים (צילום אילוסטרציה: עמית קרטס)

אתמול הוגש כתב אישום מזעזע בבית משפט השלום בבירה כנגד שני יהודים  שהתעללו, עינו אתון וניסו לשחוט אותה ליד קבר הנביא שמואל מתוך כוונה לעשות מעורה קמעות. מכתב האישום שהגישה עורכת הדין שירה קראוני מפרקליטות מחוז ירושלים עולה כי השניים, דוד ביטון (54) וחברו רפאל מזרחי (26), החליטו לרכוש אתון, להרוג אותה ולהשתמש בעורה. לשם כך רכשו סכין שחיטה גדולה, ובסוף החודש שעבר פנו לאניס עביד, תושב ירושלים, ורכשו ממנו אתון בסכום של 600 שקלים.

מייד לאחר הרכישה הובילו את האתון לחורשה סמוכה וזו נמלטה מהם בבהלה. השניים, בעזרתו של המוכר, שטרם עמד על כוונותיהם, לכדו את האתון וקשרו אותה לעץ, כיסו את עיניה במגבת וניסו להרוג אותה. עביד זעק לעברם שיפסיקו וכשהבחין שהם מסרבים, הזעיק למקום משטרה. השוטרים הצליחו להפסיק את ההתעללות ועצרו את השניים.הם הואשמו בבית המשפט בסעיף הריגה או היזק לבעל חיים ובסעיף התעללות בבעל חיים.

 

1 Comment

  1. משה חכים
    1 באפריל 2014 @ 17:56

    רק לדייק:
    1 הבקשה למשטרה הוגשה ללא שם ארגון למרות ש"חבורת פסח" מקובל עלי.
    2 הקרבת קרבן פסח לא דורשת הריסה או אפילו שימוש באחד המבנים שנמצאים על הר הבית.

    ואין לי שום קשר לחמור !!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן