Skip to content

השר כץ תובע דיון דחוף בממשלה "לשנות המדיניות בהר הבית"

המטה המשותף של תנועות המקדש טוען כי מאות יהודים שהגיעו להר הבית, לרגל חג הפסח, מצאו נציג משטרה שעומד בשער ההר, ומודיע על סגירת ההר לכניסת יהודים עקב השתלטותם של פעילי חמאס על המתחם, ואיומיהם להתנכל ליהודים שיעלו למקום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התחבורה ישראל כץ מגנה בחריפות את ההתנהלות המשטרתית על הר הבית בחג הפסח ותובע דיון דחוף בממשלה על המתרחש בהר הבית.

תובע דיון דחוף בממשלה. ישראל כץ (צילום: ציפי מנשה)
תובע דיון דחוף בממשלה. ישראל כץ (צילום: ציפי מנשה)

"היום נחצו בהר הבית כל הקוים האדומים", כתב היום שר כץ בעמוד הפייסבוק שלו. "החמאס השתלט על ההר, קיים מסדרים והניף את דגליו על המסגדים. לעומת זאת כניסת יהודים לאתר נמנעה גם הפעם. זאת לא מדיניות ליברלית וחופש פולחן דתי זוהי כניעה לטרור ולהסתה.

"זכותם של יהודים דתיים ושאינם דתיים לבקר בהר הבית. אני מודע לרגישויות ולשיקולים השונים, אבל מה היינו אומרים אם במקום כלשהו בעולם הייתה נמנעת כניסת יהודים? בכוונתי לדרוש דיון דחוף בממשלה, כדי לשנות מדיניות." כתב השר.

ח"כ לשעבר, פרופ' אריה אלדד כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אתמול התבצרו פורעים ערבים במסגד אל אקצא וממנו השליכו אבנים וירו זיקוקים אל עשרות השוטרים שעמדו סביב ולא עשו דבר. השוטרים רק השתדלו לא לחטוף את זה בפרצוף ולא הבינו שככה כולנו חטפנו את זה בפרצוף.

"אזלת היד של המשטרה הובנה היטב והיום כבשו הערבים את ההר, הניפו דגלי אש"ף וחמאס. בתגובה שוב מנעה משטרת ישראל מיהודים לעלות להר.

"מי שלא מבין שהמלחמה בינינו לבין הערבים אינה סכסוך טריטוריאלי אלא מלחמת דת היה צריך לשמוע אתמול את שר ההקדשים הפלשתינאי שאמר כי האיסלם מונע מהערבים להכיר במדינת ישראל כמדינת לאום יהודית.

"ומי שחושב שאם יאסור על שוטרים לפרוץ פנימה ולתפוס את הפורעים יחסוך לישראל תמונות קשות בטלויזיה הוא מטומטם משום שאינו מבין מה עושות לערבים תמונות הניצחון היום בהר הבית.

"תמונות של שוטרים ישראלים בורחים מהשבאב, מסתתרים מאחורי מגינים. תמונות ניצחון כאלו עוד יעלו לנו בדם רב. הלואי ואתבדה", כתב פרופ' אלדד.

קודם לכן הגיב ח"כ משה פייגלין, על סגירת הר הבית ליהודים בפסח. בעמוד הפייסבוק שלו טען אתמול ח"כ פייגלין: "בחמשת הימים האחרונים הר הבית נכבש למעשה לא על ידי הצבא הירדני, אלא על ידי פלוגה של החמאס. כשלון המשטרה בהר הבית, הוא למעשה כשלון הדרג המדיני בשמירה על ליבה של ירושלים. המשך גרירת הרגלים תביא לכך שממשלת ישראל והעומד בראשה יזכרו בתולדות ישראל כמי שהפקירו את הר הבית לשלטון החמאס. הצבת פלוגת מג"ב במסגד אל-אקצה וסילוק הפורעים היא התגובה הנדרשת כדי לשמור על ריבונותנו בהר הבית ובארץ ישראל כולה".

הכניסה השבוע להר הבית (צילום: באדיבות המטה המשותף של תנועות המקדש )
הכניסה השבוע להר הבית (צילום: באדיבות המטה המשותף של תנועות המקדש )

המטה המשותף של תנועות המקדש טען עוד בתחילת השבוע כי מאות יהודים שהגיעו להר הבית, לרגל חג הפסח, מצאו נציג משטרה שעומד בשער ההר, ומודיע על סגירת ההר לכניסת יהודים עקב השתלטותם של פעילי חמאס על המתחם, ואיומיהם להתנכל ליהודים שיעלו למקום.

"מפקד המשטרה חייב ללכת הביתה נוכח כישלונותיו בהר הבית", אמרו במטה המשותף של אירגוני המקדש. "פעם אחר פעם מפקירה המשטרה את הר הבית לידיים עויינות. בעיקר בימי חג ומועדי ישראל. אחר כך אותם מפקדים באים לכנסת, ולוועדת הפנים, ומשקרים שהר הבית היה פתוח". לטענתם התבצרו פעילי חמאס בהר – "ובמקום להוציא אותם מהמתחם, החליטה המשטרה להפוך את הר הבית למשלט חמאס האסור בכניסה ליהודים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן