Skip to content

"יומיים ולילה" של האחים דארדן יפתח את פסטיבל סרטי הסטודנטים

הפסטיבל הבינלאומי ייפתח ב-31 במאי ביפו ויקרין 250 סרטים מ-40 מדינות. בין הבמאים ויוצרי הקולנוע שיגיעו לפסטיבל: ז'אן פייר ולוק דארדן, לאו קראקס, קים ג'י וון, אוטר יוסליאני וסבסטיאן סילבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפסטיבל הבינלאומי ה-16 לסרטי סטודנטים בתל אביב ייפתח השנה בסוף חודש מאי. הפסטיבל, המדורג כיום כאחד משלושת הפסטיבלים לסרטי סטודנטים הטובים בעולם והגדול ביותר מסוגו, יכלול השנה 250 סרטים מ-40 מדינות ויערוך שלוש תחרויות: תחרות ישראלית, תחרות בינלאומית ותחרות ים-תיכונית.

מקאן לתל-אביב. ז'אן פייר דארדן ולוק דארדן. צילום: יח"צ

סרט הפתיחה של הפסטיבל הוא "יומיים ולילה" (Deux Jours, Une Nuit), סרטם של האחים דארדן, המתחרה בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן, שייפתח באמצע מאי. בסרט מככבים: מריון קוטיאר, פבריציו רוניון ואוליבייה גורמה, והוא יוקרן בבכורה ארצית בטקס פתיחת הפסטיבל ב-31 במאי ב"גן הפסגה" ביפו, באירוע חגיגי תחת כיפת השמיים. הסרט ייצא לאקרנים ב-12 ביוני. עם זאת, ההפתעה הגדולה של הפסטיבל השנה היא המעמד הגבוה של האורחים המגיעים השנה להתארח, להרצות ו/או לשפוט בפסטיבל.

ז'אן פייר דארדן ולוק דארדן

צמד האחים הבלגי ביים עד היום מעל ל-60 מיזמים תיעודיים. ב-1987 ביימו את סרטם העלילתי הראשון באורך מלא: "Falsch". ב-1996 הציגו את הסרט העלילתי "השבועה" בפסטיבל קאן, וב-1999 חזרו לקאן עם "רוזטה", שזכה ב"דקל הזהב" לסרט הטוב ביותר ובפרס השחקנית המצטיינת לאמילי דקאן.

הצלחתם חזרה בשנת 2003 כאשר התחרו בקאן עם הסרט "הבן", ואוליבייה גורמה זכה בפרס "השחקן המצטיין". סרטם "הילד" זיכה אותם בשנת 2005  בפרס "דקל הזהב" השני שלהם. "השתיקה של לורנה" הוצג בפסטיבל קאן 2008 וזכה בפרס "התסריט הטוב ביותר". "הילד עם האופניים" הוצג בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן 2011 וזכה בפרס הגדול של חבר השופטים. במסגרת פסטיבל הסטודנטים בארץ ינחו האחים שתי סדנאות אמן, ותיערכנה הקרנות חגיגיות של סרטיהם: "הבן", "הילד" ו"הילד עם האופניים".

בכורה ארצית. "יומיים ולילה"

לאו קראקס

הבמאי, הסופר ומבקר הקולנוע הצרפתי, לאו קראקס, ("הנאהבים מפריז", "זה אצלה בדם"), התחרה בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן 2012 עם סרטו "מנועים קדושים". קראקס יעביר סדנת בימוי ותיערך רטרוספקטיבה של סרטיו.

קים ג'י וון

הבמאי הדרום קוריאני משלב ביצירותיו סוגות של אימה, פעולה ומותחן פסיכולוגי, ואחראי על יצירות, כמו "I Saw the Devil", הסרט שהיווה השראה עבור אהרון קשלס ונבות פפושדו יוצרי "מי מפחד מהזאב הרע". במהלך הפסטיבל ייערכו הקרנות מיוחדות של סרטיו, ואף ייערך פאנל בהשתתפות הבמאי ויוצרים נוספים. בנוסף, ינחה  ג'י וון סדנת בימוי לקהל הרחב.

מולי מלין סטנסגארד

עורכת הסרטים הקבועה של הבמאי לארס פון טרייר, עבדה עימו על רוב סרטיו, וביניהם "רוקדת בחשיכה", "מלנכוליה" וסרטו האחרון והשערורייתי "נימפומנית". במהלך הפסטיבל יוקרן הסרט "רוקדת בחשיכה" ולאחריו יתקיים פאנל. בנוסף, סטנסגארד תנחה סדנת עריכה על עבודתה המשותפת עם לארס פון טרייר.

אוטר יוסליאני

במאי גיאורגי עטור הפרסים, שזכה פעמיים בפרס החבר המבקרים בשבוע המבקרים של פסטיבל קאן, ב-1968 עם סרטו "Falling Leaves", וב-1999 עם סרטו "Farewell, Home Sweet Home" ומאז הצלחת סרטו "סהרורים" בפסטיבל ונציה בשנת 1984, הציג בפסטיבל את רוב סרטיו. יוסליאני יעביר סדנת בימוי ותיערך רטרוספקטיבה של שלושה מסרטיו.

הגל הרומני החדש. "יום שלישי אחרי החגים"

ראדו מונטיאן

במאי רומני, ממובילי הזרם "הגל הרומני החדש". סרטו "יום שלישי אחרי החגים", הוצג במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן 2010 וסרטו "Boogie" הוצג במסגרת שבוע הבימאים של קאן בשנת 2008. במהלך הפסטיבל יוצגו חלק מסרטיו, ולאחריהם יתקיים פאנל שאלות ותשובות. כמו כן, מונטיאן יקיים סדנת בימוי לקהל הרחב.

סבסטיאן סילבה

הבמאי והתסריטאי הצי'ליאני השתתף בפסטיבל סאנדנס עם כמה מסרטיו, ביניהם: "המשרתת" ב-2009 ו-"Crystal Fairy" ב-2013, איתו אף זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר. סילבה נחשב כוכב עולה בעולם הקולנוע העצמאי וכיום סיים לעבוד על סרטו האחרון: "Nasty Baby". במהלך הפסטיבל תיערך הקרנה חגיגית בהשתתפותו לסרט שלו בבימויו וסילבה אף ינחה סדנת בימוי לקהל הרחב.

הפסטיבל הבינלאומי ה-16 לסרטי סטודנטים תל אביב יתקיים בין ה-31 במאי עד ה-7 ביוני בסינמטק תל אביב. לתוכניה הקישו כאן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן