Skip to content

מפקד עוצבת האש לפקודיו: אין כסף לטילים כי השתתפתם בהפגנות. מילואימניק: "אני מתבייש במפקד שלי"

תא"ל אהרון חליווה, קצין מוערך ומוביל בצה"ל, ביקש מפקודיו שלא להדליף דברים שאמר להם בשבוע שעבר. אבל הם לא התאפקו. הוא הדהים את המילואימניקים כשתלה בהם את האשם בכך שאין טילים. את התל אביבים שבהם. השתתפותם בהפגנות הקיץ הביאה לקיצוץ בתקציב הביטחון, לדבריו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תא"ל אהרון חליווה, קצין מוערך ומוביל בצה"ל, ביקש מפקודיו שלא להדליף דברים שאמר להם בשבוע שעבר. אבל הם לא התאפקו. הוא הדהים את  המילואימניקים כשתלה בהם את האשם בכך שאין טילים. את התל אביבים שבהם. השתתפותם בהפגנות הקיץ הביאה לקיצוץ בתקציב הביטחון, לדבריו

מאת נורית קרטן

מפקד עוצבת מילואים, תת-אלוף אהרון חליווה האשים את המילואימניקים שהשתתפו במחאות החברתיות במהלך הקיץ בכך שאין תקציב לירי טילים. מאות החיילים שבפיקודו ישבו המומים למשמע דבריו. "אני מתבייש בו ובשבילו" אמר אחד מהם.

הצית אש בעוצבה. המפקד חליווה (צילום: דו"צ)חיילי מילואים בעוצבת האש שהשתתפו במיפגש סיפרו למגפון כי הדברים נאמרו במהלך מיפגש לתעסוקה מבצעית אליה זומנו.

מפקד העוצבה הבהיר למילואימניקים שיש קיצוצים בציוד בגלל קיצוצים בתקציב הביטחון. והקיצוץ בתקציב – בגלל ההפגנות והמחאות במהלך הקיץ האחרון והשתתפות מילואימניקים בהן. חליווה ציין במיוחד את התל אביבים שבהם. תוך כדי, סיפרו המילואימניקים, ביקש מהם האוגדונר שלא להדליף את הדברים.

תא"ל חליווה הוא אחד הקצינים היותר מוערכים בצה"ל, וידוע בלשונו המשוחררת ובאמרות השפר שלו. פקודיו, חלקם לפחות, כבר רגילים ל"יציאות" השונות שלו. אבל הפעם, יש שלא מוכנים לעבור על כך לסדר היום והדליפו.

"דופקים אותי מכל הכיוונים" אמר אחד מהם. "אני בא למילואים כי זה חלק מהחינוך שלי. אני לא מתבייש! אני פראייר גאה! אני מתבייש שהמפקד שלי מאשים אותי בגלל פעילות דמוקרטית בסיסית. ואני מתבייש בשבילו שככה הוא חושב. הוא לא נולד במקום בו גר היום".

הדובר אינו תושב תל אביב אבל נטל חלק בהפגנת מחאה בנושא הדיור. "חליווה גר בצפון תל אביב ואני לא יכול להגיע לדירה משלי! אז אני צריך לשכב על הגב ולתת לחיים לעבור?!" הדובר אמר שקשה לו להבין "איך חליווה התבלבל. הרי לא אנחנו מקצצים בתקציב. אנחנו מאלה שרק מקצצים להם".

 

 

10 Comments

  1. רוני רוזמן
    19 באפריל 2012 @ 21:26

    כולנו מכירים את האימרה, אשר מידי פעם מוכיחה את נכונותה: כשלאלוהים נגמר השכל, הוא התחיל לחלק דרגות

    אני רוצה להזכיר לקצין הנכבד, ולא משנה מה שמו, כי זה נכון לכל משרתי הקבע, כי בנגוד לנו המפגינים, הוא לא מושפע מעליות המחירים. הוא לא צריך לשלם על הדלק המתייקר, או על רכב והוצאות מוסכים ועוד הוצאות רבות. לעומת זאת, אנחנו המפגינים נדונים לממן את הפנסיה המוקדמת שלו.
    כולנו שרתנו בצבא ובמילואים. תתחיל לקחת אחריות. בוא נתחיל לצמצם את הבזבוז בצבא. לא לבטל לגמרי, אתם לא מספיק מוכשרים לעשות את זה. זו עובדה.עובדה היסטורית.

  2. בני - נהריה
    5 במרץ 2012 @ 18:07

    ואני חשבתי שתרופת "לאקסטיב" לוקחים ליציאה מהתחת……למטה (אצלו מהתחת למעלה)

  3. גיל
    16 בפברואר 2012 @ 22:09

  4. אורן
    12 בפברואר 2012 @ 18:43

    לכבוד

    תא"ל אהרון חליווה

    מפקד "עוצבת האש"

    ומפקדי לשעבר

    12.2.2012

    הנדון: חוסר הבנה מערכתית ואי כשירות מבצעית של עם ישראל

    שלום רב,

    שמי אורן פסטרנק, קצין במילואים בשריון. אולי אתה לא זוכר, אבל במשך שמונה חודשים היית מפקדי כאשר שירתתי תחתיך כמפקד צוות במגמת הלוחמים של בה"ד 1, בבית הספר לקצינים.

    במשך קרוב לחמש שנים של שירות בצה"ל למדתי הרבה דברים, בין השאר את ערך הרעות, ההתמדה ושמירה על ביטחון ישראל. בין השאר, מה שלמדתי ולימדתי את חיילי היה הבנה מערכתית והחשיבות של הצבא בשמירה על הביטחון הלאומי ועל השקט של האזרחים.

    אבל, כאשר קראתי הבוקר את דבריך כי "בגלל שהפגנו בת"א, אין מספיק כסף לטילים", לא יכלתי להתאפק.

    מר חליווה, כנראה ששכחת במה מתבטא ביטחון לאומי של מדינה. הוא איננו מתבטא רק בכמות הטילים. הוא איננו מתבטא רק במטוסים, בטנקים ובכמות הכדורים שכל חייל יורה. ביטחון לאומי של מדינה נמדד בכמות ובאיכות החינוך שלה, ביחס לעובדים שלה, ברווחה, במערכת הבריאות וזכות לקורת גג של כל אזרח ואזרח. אולי מה שאתה שכחת כבר, ברוב שנותיך בצבא (שאני אגב מאד מעריך), אנחנו החלטנו להזכיר בקיץ האחרון, וממשיכים לעשות זאת – את ההבנה המערכתית הזאת. והבנה מערכתית זו איננה מתייחסת רק לרמת האוגדה, הפיקוד או המטכ"ל. היא מתייחסת להבנה כי זוהי חובה אזרחית, כאשר נפגעים זכויות וישנם עוולות חברתיות כה גדולות – לצאת לרחובות ולהילחם על השוויון ועל אותו צדק חברתי, שאתה עדיין לא הפנמת, ובמרומי דרגתך אולי שכחת.

    אתה התגייסת בשנה שאני נולדתי – 1985- אך מאז עברו הרבה דברים על מדינת ישראל; הפכנו להיות המדינה עם הפערים החברתיים הגדולים ביותר במדינות המערב. למעשה, בחלק מהנתונים אנחנו מתקרבים למדינות אפריקה, למרות השמועות על "צמיחה", שכלל לא מגיעה לאזרחים; ישנם עובדים שנקראים "עובדי קבלן", שאת תנאי העסקתם לא היית מתיר אפילו לחייל הכי מעצבן שלך. ישנם מורים שעובדים בתנאי עבדות, והם אלו שאמורים לחנך את דור המתגייסים הבא. וישנם קשישים במדינת ישראל, המפקד – שצריכים לבחור כל ערב בין התרופה לבין עוד פיסת לחם. אכן, הרבה דברים קרו במדינה מאז שאתה התגייסת, מאז שאני נולדתי.

    להפגין ולהיאבק זוהי חובה אזרחית, כשם שקיימת החובה האזרחית לשרת במילואים ולהתגייס לצבא, ובמקרים מסוימים – אף למעלה ממנה.

    לא ירחק היום שאותם חיילים ומפקדים במילואים שאליהם דיברת – חלק ממעמד הביניים שעובד, משלם מיסים ומשרת במילואים – יגיד: עד כאן. לא ירחק היום שבו אותו ציבור שנדחק אל הקיר, אותו ציבור שאתה הכרזת כי היית מוכן להחליף את חלקו (את חלק משכניך), פשוט לא יגיע לשרת. וכי אז מה תאמר: בגלל שהפגנתם – אין חיילים? או שמא תצא בהצהרה כי ההפגנות הללו הם שגרמו לירידה במוטיבציה לשרת?

    אני קורא לך, כקצין בכיר בצה"ל ואזרח בכיר לא פחות, להבין כי לאורך עשרות שנים מתקיימת כאן פגיעה בכשירות המבצעית של החיילים שלך. הפגיעה שמבצעת ממשלת ישראל, בזכויות החברתיות ובמרקם החברה שלנו, היא לא פחות חשובה מהטילים שאותם בחרת לציין. בתור אחד שגדל בחיל השריון על האמרה כי "האדם שבטנק ינצח", אני מבקש להזכיר לך כאן כי האדם הוא זה שמכריע מלחמות, והעם שעומד מאחוריו – ולא הטיל, הטנק או המטוס.

    ולסיום, אדגיש ואומר כי למרות דבריך אני מכבד אותך ואת פועלך, אך קורא לך להתעשת ולקיים את מה שאתה דורש מפקודיך – הבנה מערכתית כוללת. וגם אם לא – את המאבק הזה אנחנו נמשיך – גם בלעדיך, אבל בשביל ילדיך.

    בכבוד רב ובתקווה לעתיד טוב יותר,

    אורן פסטרנק, סגן (במיל').

    מ.א. 7455202

    לוחם בשירות פעיל בצבא הצדק החברתי

    .

    • sofar
      1 במרץ 2012 @ 17:47

      מילים כדורבנות!!!

      אני שמעתי גם שלמח"ט חטיבה 7 יש "פה גדול", והוא משתלח בקצינים שלו אל מול חיילים!
      אני רואה שתופעת פתחון הפה משתלטת בצה"ל, ואם מישהו לא ישים לה סוף – צה"ל יהפוך לצבא של שכירי חרב!

  5. מילי
    12 בפברואר 2012 @ 18:27

    הפתרון: להפסיק לעשות מילואים.
    אני ממש לא חושב שכשאני אגיע למילואים, כדי להתאמן ולהישאר בכושר, אני ארצה לשמוע מהמפקד שלי מה הוא חושב על חיי האישיים ועל ההרגלים שלי, לא משנה מה הם.

  6. עיתונות
    12 בפברואר 2012 @ 11:59

    בקשת תגובה מחליווה/צה"ל היתה?

    • נורית קרטן
      12 בפברואר 2012 @ 18:13

      דובר צה"ל מסר שאינו מגיב לדברים שנאמרים במסגרת פורום צבאי סגור.

      • מילי
        12 בפברואר 2012 @ 18:27

        צה"ל טוב בלהגן על הקצינים שלו, אבל לא על החיילים הפשוטים.

  7. עמית שמש
    12 בפברואר 2012 @ 10:37

    גם אני מתבייש בך !
    על היהירות ,ועל הבורות .אם נידמה לך שניצעד אחריך רק על מנת לחזור אחר כך לאזרחות בלי דירה משלנו כי ההטבות לדיור בר השגה הם לחרדים בלבד ובשביל לגלות כי הפנסייה שלנו ניגנבה על ידי תשובה ומריעיו אז אתה טועה לחלוטין .
    יום אחד תסתכל אחורה ותראה שאף אחד לא נענה לקריאה "אחרי !"
    שלך בלי טיפת כבוד ,
    מילואימניק מחטיבת "חוד החנית"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן