Skip to content

פסטיבל קאן: הסרט "שנת חורף" מטורקיה זכה בדקל הזהב

סרטו של הבמאי הטורקי נורי בילה ג'יילאן הוא הזוכה הגדול בפסטיבל קאן. הבמאי הקדיש את הפרס לצעירי טורקיה ובמיוחד לאלה שנהרגו השנה. הסרט האיטלקי "הפלאות" זכה בפרס חבר השופטים. ג'וליאן מור וטימותי ספול זכו בפרס המשחק. הסרטים הישראלים זכו רק לתשומת לב תקשורתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסרט "שנת חורף" של הבמאי הטורקי נורי בילה ג'יילאן זכה אמש (מוצ"ש) בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן ה-67, שיינעל רשמית הערב. ג'יילאן ("היו זמנים באנטוליה") נחשב לאחד מבמאי הקולנוע הגדולים ביותר כיום, ואף זכה בפרסים רבים בפסטיבל קאן בעבר – וזו הפעם הראשונה שהוא זוכה בפרס היוקרתי ביותר.

יחסים סוערים. "שנת חורף"

הפרס הוענק לו על ידי חבר השופטים קוונטין טרנטינו ("ג'אנגו ללא מעצורים") ואומה ת'ורמן ("ספרות זולה"), אשר עלתה לבמת הטקס יחפה. ג'יילאן הקדיש את הפרס לצעירי טורקיה ובייחוד לאלו שנהרגו במהלך השנה האחרונה. הסרט עצמו עוסק בסיפור היחסים הסוערים של בני משפחה באנטוליה, המנהלים יחדיו בית מלון. הסרט – שלוש שעות ו-16 דקות ונחשב לארוך ביותר מבין הסרטים שהתמודדו בתחרות, ומצטרף בכך לסרט "כחול הוא הצבע החם ביותר" הצרפתי של עבדלטיף קשיש, שזכה בשנה שעברה בדקל הזהב, וגם הוא באורך של שלוש שעות.

באי הטקס נדהמו לגלות כי האחים ז'אן פייר ולוק דארדן ("רוזטה") יצאו מהפסטיבל בידיים ריקות לראשונה בחייהם. השניים אשר אמורים להגיע כאורחי פסטיבל סרטי הסטודנטים בישראל בסוף שבוע זה, מחזיקים בשלושה פרסי דקל הזהב ומנעד תארים מכובדים נוספים.

סרט נוסף שהפתיע בפסטיבל היה "הפלאות" מאיטליה של הבמאית אליס רורוואכר, כאשר גרף את פרס הגראן-פרי. זהו דרמה משפחתית צנועה, בכיכובן של מוניקה בלוצ'י, מרגריטה טיסל ואחותה של הבמאית – אלבה רורוואכר. את הפרס המיוחד מטעם חבר השופטים חלקו שני סרטים: "להתראות לשפה" של הבמאי הצרפתי ז'אן לוק גודאר בן ה-83, והסרט "מאמי" של הבמאי הקנדי הצעיר (25) קסבייה דולן.

משפחה הוליוודית. ג'וליאן מור ורוברט פטינסון עושים את זה ב"מפת הכוכבים"

הבמאי האמריקני, בנט מילר, עם סרטו המכונה "FoxCatcher" (טרם הוחלט על שם בעברית) הסתפק בפרס הבימוי עבור עבודתו עם השחקנים צ'אנינג טייטום, מארק רופאלו וסטיב קארל, בדרמת ספורט מותחת על רצח מסתורי בעולם ההיאבקות. הסרט "לוויתן" של הבמאי הרוסי אנדריי זוויאגניצב זכה עם שותפו אולג נבין בפרס התסריט על הדרמה הפנטסטית שזכתה לתשבחות רבות מהמבקרים בפסטיבל.

את פרס השחקן גרף טימותי ספול מבריטניה על תפקידו כצייר האקסצנטרי, ג'יי. אם. וו. טרנר, בדרמה ההיסטורית "מר טרנר" של מייק לי. ג'וליאן מור האמריקנית זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסאטירה "מפת הכוכבים", שיצר דיוויד קרוננברג על חיי המשפחה בהוליווד. פרס מצלמת הזהב לסרט ביכורים (מכל מסגרות הפסטיבל) הוענק ל-"Party Girl", בבימויין של מארי אמשוקלי, קלייר ברגר וסמואל תאיס.

מוקדם יותר השבוע חולקו הפרסים לשאר מסגרות הפסטיבל: פרס "מבט מסוים" לסרט "White God" מהונגריה; פרס המשחק הוענק לצוות השחקנים של "Party Girl"; במסגרת השבועיים של הבמאים זכה הסרט הצרפתי "Les Combattants"; בשבוע המבקרים זכה "השבט" של הבמאי מירוסלב סלבושפיצקי; הסרטים הישראליים, שמשכו הרבה תשומת לב תקשורתית וביקורתית, יצאו מהפסטיבל בידיים ריקות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן