Skip to content

ארבעה תושבי ג'סר א'-זרקא הבריחו נשק משכם לישראל

הארבעה נענו לבקשת אדם שזהותו לא נחשפה לנסוע לשטחים ולהבריח כלי נשק לתחום ישראל. עדין לא ברור אם מטרת ההברחה הייתה לצרכי פשיעה או לפיגוע טרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ראשון) כתבי אישום לבית המשפט המחוזי בלוד, נגד סאלח ג'בראן, נמר עמאש, מוחמד עמאש ודיא שולי, תושבי הכפר ג'סר א-זרקא הסמוך לכביש החוף, בגין עבירות נשק וקשירת קשר לביצוע פשע. ג'בראן מואשם גם בשיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.

 על פי כתב האישום, שהוגשו ע"י עו"ד עדי ערד, פנה אדם, אשר זהותו אינה ידועה, אל הנאשמים והציע להם כי תמורת סכום כסף יסעו לשכם, יקבלו לידיהם כלי נשק ויעבירו אותם אליו. הנאשמים נענו להצעה. לפני עשרה ימים, ב-10 במאי,, הם נסעו מהכפר לשכם, שם קיבלו מהספק נשק מאולתר דמוי M16 קצר ובו מחסנית מתאימה, שהוסלק מתחת למושב האחורי ברכב, ואקדח FN, שהוסלק בגב המושב ליד כיסא הנהג.

לאחר מכן החבורה עשתה את דרכה חזרה לכפר, עד שנעצרו במחסום 407 על ידי חיילי צה"ל. אלו חשדו בהם וערכו חיפוש ברכב, שבמהלכו התגלה הנשק.

ה-M-16 המקוצר ואקדח ה-FN שנתגלו ברכב (צילום: דוברות מחוז ש"י)
ה-M-16 המקוצר ואקדח ה-FN שנתגלו ברכב (צילום: דוברות מחוז ש"י)

יומיים אחרי מעצרם, בעת שג'בראן שהה יחד עם האחרים בחדר החקירות, הוא פנה לוודיא שולי וניסה להניעו לסלף את העובדות ולומר בחקירתו שהוא מצא לבדו את כלי הנשק והסליקם ברכב ללא ידיעת האחרים. ג'בראן הנחה את שולי לומר בחקירתו כי היה ברשותו מפתח לרכב, דבר שאיפשר לו נגישות להסלקת כלי הנשק, והציע לו כי אם ישקר בחקירה, הוא והאחרים ידאגו לצרכיו במהלך מעצרו ולמימון משפטי במהלך המשפט. מעצר הארבעה הוארך עד תום ההליכים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן