Skip to content

מנהיג אל-קאעדה קורא למוסלמים לעזור למורדים הסורים

ארגון אל-קעידה תופס צד לראשונה מאז פרוץ הקרבות בתוככי סוריה. מנהיגם, איימן א-זוואהרי, קקרא לכל המוסלמים באשר הם, ולארבע המדינות הגובלות בסוריה בפרט, לסייע למורדים נגד משטרו של אסד. ולא לסמוך על מדינות המערב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון אל-קאעדה תופס צד לראשונה מאז פרוץ הקרבות בתוככי סוריה. מנהיג הארגון, איימן א-זוואהרי, קרא לכל המוסלמים באשר הם, ולארבע המדינות הגובלות בסוריה בפרט, לסייע למורדים נגד משטרו של אסד. ולא לסמוך על מדינות המערב

מאת אסף בירון

ראש ארגון אל-קעידה, איימן א-זוואהרי, קרא למוסלמים ממדינות שונות לתמוך במורדים בסוריה אשר שואפים להדיח את הנשיא בשאר אסד, בציינו כי הם אינם יכולים להיות תלויים בעזרת המערב.

לעזור למורדים. אל-זוואהירי (ויקימדיה)
לעזור למורדים. א-זוואהרי (ויקימדיה)

בהודעה מוקלטת ששוחררה אתמול (ש'), ביקש א-זוואהרי ממוסלמים בעיראק, ירדן, לבנון וטורקיה להצטרף למחאה נגד "שלטונו הסרטני" של אסד. בפנותו לארבע המדינות הגובלות בסוריה אמר "אל תהיו תלויים במערב ובטורקיה, אשר לאחר שנים של שיתוף פעולה עם אסד החליטה רק לאחרונה לנטוש אותו. במקום זאת, היו תלויים באללה, בהקרבה שלכם ובהתנגדות שלכם". א-זוואהרי יצא נגד הליגה הערבית ונגד "ממשלותיה המושחתות" אשר לא עשו מספיק למען סיום האלימות בסוריה.

נראה כי למורדים הסורים מגיעה תגבורת בימים האחרונים. בארבעת החודשים האחרונים הגיע שטף של לוחמים המקושרים לאל-קאעדה, מהעיר מוסול בצפון עיראק אל שטח סוריה. כך אמר בכיר בכוחות הביטחון העיראקיים.

דבריו של א-זוואהרי ושל הבכיר העיראקי מגיעים כיממה לאחר התפוצצות שני מכוניות התופת ליד המתחמים צבאיים בחלב, למרות שאף ארגון לא לקח אחריוות למעשה, הרי שמכוניות תופת הן סימן היכר ידוע של ארגון אל-קאעדה. א-זוואהרי, יליד מצרים השתלט על פיקוד אל-קעידה לאחר מותו של אוסאמה בן לאדן במאי האחרון בידי כוחות הנחתים האמריקניים בפקיסטן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן