Skip to content

נתניהו קורא לעולם "לא לרוץ ולהכיר בממשלה שהחמאס חלק ממנה"

במקביל מבהירה ישראל כי ברגע שתוקם ממשלת אחדות ויהיה ירי של טילים מעזה על ישראל "אבו מאזן לא יוכל להגיד יותר שהוא אינו אחראי, ולישראל תהיה כל זכות לראות בו כאחראי". ישראל הודיעה לפלסטינים כי לא תאפשר לשלושה שרים מעזה להשתתף מחר ברמאללה בטקס ההשבעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יממה לפני הכרזתה הצפוייה של ממשלת האחדות הפלסטינית קורא ראש הממשלה נתניהו, לקהילייה הבינלאומית, שלא להכיר בה.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה: "אני קורא לכל הגורמים האחראיים בקהילה הבינלאומית לא לרוץ ולהכיר בממשלה פלסטינית שהחמאס מהווה חלק ממנה ושהיא נשענת על החמאס. החמאס הוא ארגון טרור שקורא להשמדת ישראל, ואל לקהילה הבינלאומית לאמצו לחיקה. הדבר הזה לא יחזק את השלום, הוא יחזק את הטרור".

לא לרוץ ולהכיר בממשלת האחדות הפלסטינית. נתניהו (צילום: לע"מ)
לא לרוץ ולהכיר בממשלת האחדות הפלסטינית. נתניהו (צילום: לע"מ)

בד בבד – בנוסף לפנייתו של ראש הממשלה – מבהירה ישראל כי היא תראה את אבו מאזן אחראי, לכל ירי רקטות ולכל פיגוע שיבוצע ע"י החמאס, אם אכן תוקם ממשלת האחדות. ה"אינדיפנדנט" הבריטי ציטט בסוף השבוע גורם ישראלי בכיר שאמר כי ברגע שתוקם ממשלת אחדות ויהיה ירי של טילים מעזה על ישראל "אבו מאזן לא יוכל להגיד יותר שהוא אינו אחראי, ולישראל תהיה כל זכות לראות בו כאחראי". אותו גורם הדגיש כי "ישראל לא תנהל ומשא ומתן עם הממשלה שתקום, המחוייבת להשמדתה של מדינת ישראל". במקביל הבהירה ישראל לפלסטינים כי לא תאפשר לשלושה שרים מעזה להשתתף מחר ברמאללה בטקס ההשבעה.

בסוף השבוע הכחיש גורם אמריקני בכיר את הדיווחים בתקשורת הפלסטינית שלפיהם ראש הממשלה המיועד של ממשלת האחדות החדשה, ראמי חמדאללה, זומן לביקור רשמי בוושינגטון הבירה. הגורם הבהיר כי ארצות הברית תקבע את מדיניותה בנושא הממשלה החדשה "רק לאחר שהממשלה תקום ונבין מה ההרכב שלה ומהן עמדותיה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן