Skip to content

הנשיא פרס ייצא לוותיקן לפגישה עם האפיפיור ואבו מאזן

האפיפיור יארח את נשיא מדינת ישראל שמעון פרס ואת יו"ר הרש"פ אבו מאזן, ביחד עם משלחת רבנים, אנשי דת נוצרים ואימאמים בכירים לטקס קריאה לשלום למאמינים ברחבי העולם. הטקס יערך בגינת הוותיקן, במקום שאינו מכיל סממנים דתיים ואינו משמש מקום של תפילה, ומאפשרת לאנשי הדת לקיים את האירוע בצורה שאינה פוגעת באמונתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס יצא ביום ראשון 8 ביוני, לביקור מיוחד בוותיקן בהזמנתו האישית של האפיפיור פרנציסקוס. במרכז הביקור יארח האפיפיור את נשיא מדינת ישראל שמעון פרס ואת יו"ר הרש"פ אבו מאזן יחד עם משלחת רבנים, אנשי דת נוצרים ואימאמים בכירים לטקס קריאה לשלום למאמינים היהודים המוסלמים והנוצרים ברחבי העולם.

יתפללו לשלום. שמעון פרס והאפיפיור פרנציסקוס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
יתפללו לשלום. שמעון פרס והאפיפיור פרנציסקוס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

לפי תכנית הוותיקן הטקס ייערך במתכונת ייחודית המשלבת ומכבדת את שלושת הדתות. הטקס יכלול קריאה מיוחדת שתוקדש לכל דת בנפרד, יהדות, נצרות ואיסלאם: הרבנים יקראו פסוקי שלום מהתנ"ך, הנוצרים יקראו פסוקי שלום מן הברית החדשה והמוסלמים יקראו פסוקי שלום מן הקוראן.

לאחר הקריאות הדתיות יקיים האפיפיור פרנציסקוס מחווה מיוחדת ויקרא יחד עם שני המנהיגים פרס ואבו מאזן פסוקים אשר ייבחרו על ידם לרגל האירוע המסמלים את הכמיהה לשלום. יודגש כי לבקשת הרב הראשי הראשון לציון הרב יצחק יוסף פנה לנשיא המדינה בבקשה כי טקס הקריאה לשלום  יתקיים במקום שאינו מכיל סממנים דתיים נוצריים, מאחר והדבר אסור על פי היהדות. נשיא המדינה פנה לוותיקן, ואלו נעתרו בחיוב לבקשה והודיעו כי הטקס יערך בגינת הוותיקן, במקום שאינו מכיל סממנים דתיים ואיננה משמשת מקום של תפילה, ומאפשרת לאנשי הדת לקיים את האירוע בצורה שאינה פוגעת באמונתם. הרב יוסף איחל לנשיא המדינה הצלחה במשימתו ובירך אותו על פעילותו למען שלום בין העמים וכן על מאמציו למנוע שימוש בשם הדת למטרות טרור ושפיכות דמים.

נשיא המדינה שמעון פרס, אשר יגיע לוותיקן בראש משלחת של רבנים, ראשי העדה הדרוזית, ואימאמים, יקרא למנהיגי כל הדתות לפעול יחדיו להוקעת הטרור ולצאת באמירה נחושה כי אין להשתמש בדת או בשמו של האל לשפיכות דמים ולטרור. בדברים שיישא ישים הנשיא פרס דגש מיוחד לחשיבות ההידברות הבין דתית למען קידום השלום. במשלחת אנשי הדת מהצד הישראלי אשר הורכבה בשיתוף הרבנות הראשית ייקחו חלק בכירי דתות שונות בישראל, אשר יישאו גם הם את הקריאה המשותפת לשלום ובראשם חבר מועצת הרבנות הראשית בישראל הרב ד"ר רצון ערוסי,  חתן פרס ישראל הרב פרופ' דניאל שפרבר, אחראי על היחסים בין הדתות לרבנות הראשית לישראל הרב דוד רוזן, יו"ר ועד מאמיני הדת המוסלמית השייח' מוחמד כיוואן, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית השייח מואפק טריף. גם מן הצד הפלסטיני עתידה להגיע משלחת בינדתית המורכבת של ראשי דת מוסלמים ונוצרים פלסטינאים יחד עם יו"ר הרש"פ אבו מאזן.

 האירוע בוותיקן, נערך ביוזמתו האישית של האפיפיור פרנציסקוס אשר הכריז על כך בביקור ההיסטורי במזרח התיכון לפני שבוע, ועל כן הינו יוצא דופן בהיקפו ובהתעניינות הבינלאומית אשר זוכה לה ברחבי העולם ובקרב מיליוני מאמינים מדתות שונות. הנהלת הוותיקן נערכת להעברת הטקס בשידור חי למיליארדי המאמינים ברחבי העולם, וכן לקליטתם של צוותי תקשורת רבים. אל נשיא המדינה תתלווה בנוסף למשלחת אנשי הדת, משלחת של  עיתונאים מערוצי התקשורת הישראלים והבינלאומיים אשר ביקשו להצטרך למשלחת הנשיא פרס ויגיעו לוותיקן על מנת לסקר את הטקס יוצא הדופן.

בנוסף לביקור בוותיקן, נשיא המדינה ינצל את ביקורו ברומא, לסבב מפגשים עם הצמרת המדינית של איטליה ובראשה נשיא איטליה ג'ורג'ו נפוליטנו, ושרת החוץ של איטליה פדריקה מוגריני.

1 Comment

  1. ניר
    6 ביוני 2014 @ 16:16

    אני לא בקיא כל כך בקוראן האם יש להם פסוקים הקוראים לשלום לי נראה שכל המלחמות הם בסופו של דבר קשורים לדתות ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן