Skip to content

נתניהו בתגובה ללפיד: "חוסר ניסיון בביטחון יוביל לתכנית פזיזה"

השר אורי אריאל (הבית היהודי) מציע בראיון לערוץ 7 להחליף את יש עתיד במפלגות החרדיות. "אנחנו רוצים שיש עתיד יעזבו ואז יש אופציה לראש הממשלה להכניס את החרדים. עם כל הכבוד לאיומים הללו זה לא עושה עלי רושם". ובתוך כך: בסוף השבוע שעבר שיגרו, ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני וראש מועצת בית אריה אבי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עוקץ את לפיד ואומר כי התוכנית שהוא הציג אמש היא "תוכנית פזיזה" ואומר כי תוצאתה תהיה כתוצאת הנסיגה החד צדדית מעזה.

בדברים שאמר בישיבת סיעת הליכוד ציטט נתניהו דברים שאמר לפיד, בהרצאה שנשא באוניברסיטת אריאל לפני יותר משנה, לפיהם: "אסור לנו לחזור על הטעות ההיסטורית של השמאל הישראלי שתמיד מודיע מראש על מה הוא מוכן לוותר וגורם לכך שהפלסטינים רק רוצים עוד ועוד. לא כך מנהלים משא ומתן, בטח לא באזור שלנו".

אורי אריאל: להחליף את יש עתיד במפלגות החרדיות (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
אורי אריאל: להחליף את יש עתיד במפלגות החרדיות (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

נתניהו המשיך ואמר: "אכן, אסור שחוסר ניסיון במשא ומתן וחוסר ניסיון בביטחון יובילו לתכנית פזיזה שהתוצאה שלה תהיה כמו זו של הנסיגה החד צדדית מעזה. אני לא עוסק בפרשנות מדינית, אני מופקד ועוסק בשמירה על בטחונים של אזרחי ישראל. ולכן אל מול ההצהרות השונות, אני אמשיך להוביל את מדינת ישראל באחריות, בשיקול דעת, תוך שמירה על מדינת ישראל ואזרחיה".

ובינתיים, הסדקים בקואליציה הולכים ומתרחבים. לאחר שאתמול שר האוצר איים בהפלת הממשלה, אם תסופח אפילו התנחלות אחת לישראל – מציע שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, להחליף את יש עתיד במפלגות החרדיות.

השר אריאל אמר זאת לערוץ 7. כשנשאל אם קיים רצון 'בבית היהודי' שהממשלה תיפול, השיב השר אריאל כי אין כל רצון שכזה אלא "אנחנו רוצים שיש עתיד יעזבו ואז יש אופציה לראש הממשלה להכניס את החרדים. עם כל הכבוד לאיומים הללו זה לא עושה עלי רושם".

השר אריאל נשאל אם עמדה זו ולפיה קיים רצון לעזיבת 'יש עתיד' את הקואליציה וכניסת החרדים נאמרת על דעת המפלגה כולה, ובמענה השיב כי "אני קודם כל מדבר בשם עצמי ואני חושב שאני מבטא את דעת רוב אם לא כל חברי הסיעה".

עוד נשאל השר אריאל אם אופציית החרדים קיימת בכלל לנוכח הקרע שנוצר בין הליכוד והבית היהודי לבין מפלגות החרדים. לדבריו לאחר שיחות עם גורמים שונים במפלגות החרדיות הוא יכול לקבוע כי האפשרות הזו קיימת בהחלט. "נכון שהיה קרע ויש כעס אבל יחד עם זה לציבור הציוני דתי ולציבור החרדי יש אינטרס גדול להיות ביחד ולחזק את עולם התורה העם והארץ".

גם יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, התייחס היום בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי, לדברי לפיד: "אפשר לשאת עוד נאום, ועוד אמירה, ועוד תוכנית. לקרוא לזה במילים היפרדות, התנתקות, התכנסות או היכנעות – השורה התחתונה חשובה: אנחנו עושים, ומי שרוצה לדבר – שידבר", אמר.  "אני שומע שראש מפלגה אחת אמרה אתמול שאנחנו מהפנטים את העם סביב ההתנחלויות, ראש מפלגה אחרת אמר שהתוכנית שלנו לא ציונית, וראש מפלגה שלישית אמר שזה לא ריאלי. ואני אומר: אתם תמשיכו לתקוף אותנו ואנחנו נמשיך לעשות בדיוק מה שטוב לעם ישראל ומה שהבטחנו לבוחרינו. פעם אחת יגידו שזה הזוי, פעם אחת יגידו שזה לא יקרה, פעם אחרת יאיימו שיפרשו מהממשלה. אם זה יעבור: אנחנו נמשיך לעבוד. בינתיים הפלסטינים הקימו ממשלת רוצחים בחליפות, אנחנו צריכים לעשות מה שהציונות עשתה כל השנים – לבנות, ליזום, להיות ציונים".

בינתיים גוברות הדרישות, גם בשטח, להחלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון. בסוף השבוע שעבר שיגרו, ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני וראש מועצת בית אריה אבי נעים מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו דרישה כי יחיל את הריבונות הישראלית במלואה על בקעת הירדן, בית אריה ומערב השומרון. השניים שיגרו, כל אחד בנפרד, את הדרישה לנתניהו.

"על רקע הסכם פת"ח חמאס ברור שוב כי גורלנו בידינו בלבד וכי מי שציפה להגיע להבנות עם הפלסטינים התבדה. מדובר בממשל קיצוני שלדבריו לעולם לא יכיר במדינת ישראל", כתב דוד אלחייני. "אין לנו על מי לסמוך מלבד עצמנו ואין לנו ריבונות מלבד זו הישראלית אשר לשמה אנו מקיזים את זיעת אפנו בטיפוח המרחב בבקעת הירדן", הוסיף אלחייני. 

גם אבי נעים, ראש מועצת בית אריה פנה לראש הממשלה בדרישה זהה:"אינספור פעמים ניצבת על מרפסת אריק שרון המפורסמת בבית אריה. תצפית זו שמשה מאז ומתמיד את שרי ממשלת ישראל ומנהיגיה כדוגמה מוחשית לשטח שבכל הסכם עתידי ישאר כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל", כותב נעים. "המועצה המקומית בית אריה וישובי מערב בנימין הינם ישובים אסטרטגיים אשר זוכים בשנים האחרונות לפריחה, שגשוג וביקוש חסר תקדים. כפי שבזמנו נדרש אומץ להחיל ריבונות על רמת הגולן וירושלים המאוחדת כך גם כעת נדרש האומץ לקבל החלטה חשובה זו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן