Skip to content

ח"כ לוי-אבקסיס: "מעשה טירוף ורוע שהתודעה אינה מסוגלת לעכל"

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, קוראת לשרי הרווחה והאוצר לפעול לאלתר ליישום המלצות דו"ח וינטר לאיתור ילדים בסיכון שמתעכב בגלל מחלוקות בין משרדי הממשלה. "עלינו לשאול כיצד נוכל למנוע את המקרים הבאים ומה ניתן לעשות כדי להציל את הילדים שנמצאים בסיכון ובסכנה, כי אנחנו יודעים היטב שגם ברגעים אלו ישנם ילדים במצבים הללו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, קוראת לשרי הרווחה והאוצר לפעול לאלתר ליישום המלצות דו"ח וינטר לאיתור ילדים בסיכון שמתעכב בגלל מחלוקות בין משרדי הממשלה. ח"כ לוי-אבקסיס הביעה זעזוע וצער עמוק על מותם של שני האחים שנרצחו אמש על ידי אביהם במושב ישרש, ואמרה כי "מדובר במעשה טירוף ורוע שהתודעה אינה מסוגלת לעכל".

חמש שנים של סחבת. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (צילום: אתר הכנסת)
חמש שנים של סחבת. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (צילום: אתר הכנסת)

לדברי ח"כ לוי-אבקסיס, "עלינו להמתין לחקירת המשטרה ובדיקת גורמי הרווחה שהכירו את המשפחה, אבל מבלי להיכנס לפרטי המקרה הנורא שאירע הלילה, אנו מודעים לכך שישנם מקרי טירוף ומקרי קיצון שאי אפשר למנוע אותם במאה אחוז ולא ניתן לצפות את התרחשותם. עם זאת, עלינו לשאול כיצד נוכל למנוע את המקרים הבאים ומה ניתן לעשות כדי להציל את הילדים שנמצאים בסיכון ובסכנה, כי אנחנו יודעים היטב שגם ברגעים אלו ישנם ילדים במצבים הללו בישראל. העובדה שאין שיתוף פעולה מוסדר בחוק ואין הנחיות ברורות ומוסכמות על שיתוף במידע על ילדים בסיכון בין הרשויות, עלולה להביא לכך שעוד ילדים שנמצאים בסיכון ממשי יפלו מתחת לרדאר של רשויות הרווחה, הבריאות והחינוך ומקרים נוספים, חס וחלילה, יסתיימו בטרגדיות נוספות".

לדברי ח"כ לוי-אבקסיס, אחת המסקנות המרכזיות של דו"ח וינטר לאיתור ילדים בסיכון ובסכנה הצביעה על הצורך להגדיר ילדים שהוריהם היו בסכסוך גירושין קשה או עדיין נמצאים בו כילדים בסיכון גבוה, זאת לצד ההמלצה החד משמעית להגברת שיתוף הפעולה בין רשויות הרווחה, הבריאות, החינוך ושאר המערכות שאנשיהם פוגשים בילדים מידי יום. המלצותיו של הדו"ח הוגשו כבר לפני למעלה מחמש שנים ובהם קביעה ברורה שיש להגביר את שיתוף הפעולה והעברת המידע בין משרדי הממשלה ורשויות הרווחה, הבריאות, החינוך והמשטרה בנוגע לילדים בסיכון, אבל עד היום הוא לא יושם. כזכור, בעבר נחשף כי גם במקרה הרצח של רוז פיזם ז"ל וגם במקרה הרצח של שלושת ילדי משפחת בן דרור זיכרונם לברכה, היה מידע בידי כמה מהרשויות אולם חוסר השיתוף בו בין אנשי המקצוע מנע מהאיתותים והסימנים להפוך לפעולת מניעה ממשית שהייתה עשויה להציל חיים.

"בכל כמה חודשים אנו מעלים את הנושא הזה בוועדה לזכויות הילד ודורשים תשובות ממשרדי הממשלה הרלוונטיים, ובכל פעם אנו שומעים על מחלוקות בין המשרדים שמעכבות את יישום הדו"ח החשוב הזה", אומרת לוי-אבקסיס. "ביום הקשה הזה אני קוראת שוב לשר האוצר ושר הרווחה שנציגי משרדיהם עדיין נמצאים במחלוקת באשר למספר התקנים שיוקצו לטובת הפעלת התכנית עליה המליצה ועדת וינטר לאיתור ילדים בסיכון, לפעול לאלתר ליישוב המחלוקות ולהוציא לדרך את המלצות הדו"ח. עלינו לוודא שאנשי המקצוע יקבלו את האפשרויות הטובות ביותר לפעול טוב בצורה המיטבית בעבודה הקשה והסיזיפית של איתור הילדים הנמצאים בסיכון ומניעת מקרים טראגיים כאלו בעתיד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן