Skip to content

מובטלים בדרום לא חייבים להתייצב בשירות התעסוקה

שר הכלכלה, נפתלי בנט, החליט כי לשכות התעסוקה בטווח 40 ק"מ יישארו פתוחות – אך מבקשי העבודה אינם מחויבים להתייצב. זכויותיהם יישמרו גם ללא התייצבות בלשכה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר הכלכלה נפתלי בנט
שר הכלכלה נפתלי בנט

החל מהיום, תבוטל חובת ההתייצבות של דורשי עבודה בדרום, בטווח 40 ק"מ, בלשכות התעסוקה, כדי להקל עליהם בזמן מבצע צוק איתן. כך החליט שר הכלכלה נפתלי בנט, בדיון אשר התקיים בנושא ההתייצבות במשך מבצע צוק איתן. יחד עם זאת החליט השר, כי לשכות התעסוקה בקו 40 ק"מ יישארו פתוחות ויספקו שירותים לדורשי עבודה ומשק לשעת חירום.

לאור דיווחו של מנכ"ל שרות התעסוקה, בועז הירש, על מאות פניות בימים האחרונים מצד דורשי העבודה בבקשה להקל עליהם לאור המצב הביטחוני, החליט השר בנט, כי יש לשמור במשך המבצע על זכויות מבקשי העבודה גם ללא התייצבות בלשכות התעסוקה. משמעות ההחלטה הינה המשך הזכאות של דורשי עבודה לדמי אבטלה והבטחת הכנסה, גם אם הם לא התייצבו בלשכה.

סוגיית דורשי עבודה בדרום

במהלך הדיון, עלתה גם הסוגיה של דורשי עבודה בדרום, אשר לא התייצבו בלשכות התעסוקה עד כה – החל מתחילת המבצע. גם כאן הנחה שר הכלכלה את מנכ"ל שירות התעסוקה לשמור על זכויותיהם.

בהתאם להנחיית השר, הודיע שירות התעסוקה, כי אזרחים התובעים קצבת אבטלה והבטחת הכנסה, ואשר נדרשו עד כה להתייצב בלשכות הנמצאות באשדוד, באר שבע, נתיבות, אשקלון ושדרות, קריית גת, קריית מלאכי, יבנה, אופקים ורהט, אינם חייבים בהתייצבות בלשכה עד לתום המצב המיוחד, או עד להודעה אחרת וזכויותיהם תישמרנה כחוק.

יובהר כי לשכות אלו ישארו פתוחות ויסייעו לכל דורש. הנחיה זו חלה גם על דורשי עבודה אשר מקום מגוריהם הינו בטווח 40 ק"מ והנדרשים להתייצב בלשכות אשר אינן בטווח 40 ק"מ. פרטים ניתן לקבל באתר שירות התעסוקה, דף הפיייסבוק ובמוקד הטלפוני של שירות התעסוקה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן