Skip to content

דריכות בישראל לקראת האפשרות שחמאס יחדש את האש

בירושלים מדגישים: "הפרת הפסקת האש תיתקל בתגובה קשה". ליברמן לג'ון קרי: "הודעת הפלסטינים כי לא יחדשו הפסקת האש - ניסיון סחיטה". שר האוצר לפיד על איומי חמאס: "שלא ינסו אותנו. צה"ל ערוך ומוכן, חיל האוויר ערוך ומוכן, כל ירי ייענה במכת אש כבדה. מבחינתי, אין הבחנה בין ההנהגה המדינית להנהגה הצבאית של חמאס - כל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דריכות בישראל לקראת האפשרות, כי הפסקת האש תופר ע"י החמאס מחר בבוקר. בירושלים מדגישים כי איומי החמאס נלקחים ברצינות וכי ישראל תגיב בעוצמה רבה, אם תיפתח עליה אש. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון, הנחו את כוחות צה"ל – שעדיין נמצאים בפריסה מוגברת בדרום, להיות ערוכים לכל תרחיש – גם של חידוש האש.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, שוחח הלילה עם מזכיר המדינה של ארה"ב, ג'ון קרי, והודה לו על תמיכתה הבלתי מסוייגת של ארה"ב בישראל, במהלך הדיון שהתקיים אתמול במועצת הביטחון של האו"ם ועל-כך שבזכות העבודה המשותפת נמנעה קבלת החלטה אנטי-ישראלית מחייבת. 

"תמיכה בלתי מסוייגת". ליברמן-קרי (צילום ארכיון: שחר עזרן)
"תמיכה בלתי מסוייגת". ליברמן-קרי (צילום ארכיון: שחר עזרן)

השר ליברמן אמר למזכיר המדינה קרי כי הודעת הפלסטינים בקהיר על כך שהם אינם מתחייבים להמשך הפסקת האש היא מעשה סחיטה וישראל לוקחת זאת בחשבון ומוכנה לכל האפשרויות.

השר ליברמן אמר למזכיר המדינה קרי כי ישראל לא מעוניינת בהסלמה עם טורקיה, עד היום הבלגנו על ההשתלחויות וההתבטאויות הקשות של ראש הממשלה ארדואן נגד ישראל ואנו מקוים כי עד מועד הבחירות בטורקיה ביום ראשון הקרוב מסכת ההתקפות כבר תיפסק, אך אם זה לא יקרה ישראל תגיב לכך.

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח אתמול עם מזכיר המדינה קרי. אמש, במסיבת עיתונאים עם התקשורת הזרה, אמר: "אני מבקש לשבח גם את הדברים הברורים שאמר היום, או אמש, מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, על הצורך בפירוז רצועת עזה. שוחחתי איתו בצהריים פעם נוספת, שיחה טובה מאוד, והודיתי לו באופן אישי על הדברים החשובים הללו. עצם הצבתו של יעד זה על ידי גורמים מרכזיים בקהילה הבינלאומית הוא דבר חשוב מאוד למדינת ישראל. אנחנו משקיעים עכשיו מאמץ גדול להסביר לעולם שמי שאחראי להרס ולהרג של תושבי עזה זהו החמאס".

בתוך כך, שר האוצר, יאיר לפיד – שהוא חבר גם בקבינט המדיני – הגיב על איומי חמאס שלא להאריך את הפסקת האש מחר, באיום נגדי: "אני אומר מכאן – שלא ינסו אותנו", אמר. "צה"ל ערוך ומוכן, חיל האוויר ערוך ומוכן, כל ירי ייענה במכת אש כבדה".

"שלא ינסו אותנו". לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"שלא ינסו אותנו". לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)

לפיד, שדיבר במסיבת עיתונאים שכינס, אמר: "צה"ל יצא מהרצועה לאחר שהשגנו את המטרה של נטרול מנהרות הטרור. 32 מנהרות נוטרלו. חמאס נפגע משמעותית. צה"ל תקף  4,762 יעדי טרור. הושמדו מפקדות פיקוד ושליטה, מצבורי רקטות, מפעלי ייצור של רקטות ומרחבי שיגור. כ- 900 מחבלים נהרגו בתקיפות. המערך האסטרטגי של חמאס חוסל והאזרחים ברצועה מתחילים להבין את מה שאנחנו ראינו מזמן – שחמאס משתמש בהם בבתיהם ובילדיהם כדי לירות לעבר ישראל.

"אזרחי עזה הם אלה שעמדו בקו האש, בזמן שמנהיגי החמאס הסתתרו בבונקרים, בבתי חולים ובמוסדות אזרחיים וגם בבתי מלון בקטאר", אמר לפיד. "מבחינתי, אין הבחנה בין ההנהגה המדינית להנהגה הצבאית של חמאס – כל מי שעומד בראש ארגון טרור רצחני הוא בן מוות. הם מבינים היום למה הם עדיין מתחת לאדמה – אנחנו נגיע אליהם. הם אינם חסינים".

לפיד הדגיש כי המצב בעזה חייב להשתנות. "יש לנו הזדמנות חד פעמית, יחד עם הקהילה הבינלאומית והמדינות המתונות באזור, לחתור לפירוז עזה ולהחזיר את השליטה ברצועה לידי הרשות הפלסטינית, כולל התיאום הביטחוני שיש לנו איתם. זה אינטרס ישראלי מובהק, זה זוכה לתמיכה בינלאומית רחבה, והתהליך הזה יכול לאפשר לנו גם לשקם את מה שנפגע ביחסינו עם ארצות הברית.

"שילמנו מחיר כבד במבצע הזה", אמר שר האוצר. "איבדנו 64 מבנינו. 3 אזרחים נהרגו. זה כואב לכל אחד ואחת מאתנו. עם הכאב שמלווה אותנו יום יום יש גם גאווה. אני גאה במערכת הביטחון, בחיילים, במפקדים ובכל מי שלקח חלק במערכה הזאת. במהלך החודש האחרון נחשפנו כולנו לזה שצומח פה דור מופלא של צעירים. התברר שילדי הפלייסטיישן הם לוחמים וישראלים ערכיים, טובים לא פחות מהוריהם, שנלחמו בגבורה מול אויב רצחני כדי להחזיר את השקט לתושבי הדרום. כדי לתת ביטחון לילדי נתיב העשרה, כדי להבטיח ששום רקטה לא תפגע  בבית ספר בשדרות. נחשפנו לעשרות אלפי מלואמניקים שעזבו הכל ברגע והתייצבו בשטח. עזבו את העסק, המשפחה, הלימודים והתייצבו למשימה".

הלילה, במסיבת עיתונאים שקיים בוושינגטון, קרא נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להאריך את הפסקת האש בין ישראל לחמאס. במסיבת עיתונאים בוושינגטון אמר הנשיא כי המטרה של ארצות הברית היא לוודא שהפסקת האש תחזיק מעמד כדי שיהיה אפשר להתחיל בשיקום הרצועה. לדבריו, תושבי עזה זקוקים לעתיד טוב יותר.

"אין לי אהדה לחמאס", אמר הנשיא. "יש לי אהדה גדולה לאנשים הפשוטים בעזה". עוד אמר נשיא ארה"ב כי יש לו אהדה רבה לרשות הפלסטינית, אף שנחלשה. לדבריו יושב ראש הרשות אבו מאזן כן בשאיפתו לשלום, אך התושבים בגדה המערבית איבדו את האמון ואת התקווה בהתקדמות התהליך.

הנשיא גם שב וציין כי לישראל זכות להגן על עצמה מפני ירי רקטות ומנהרות טרור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום לרשתות הטלוויזיה Fox News האמריקנית, ZDF הגרמנית ו-CANAL+ iTele  הצרפתית.

ראש הממשלה נתניהו בראיון לרשת "פוקס". (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו בראיון לרשת "פוקס". (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

בראיון לשון האניטי מרשת Fox News אמר רה"מ נתניהו: "האיסלאם הרדיקלי מתפשט ברחבי המזרח התיכון. ארגון דעאש מתפשט בעירק וסוריה ומתקרב ללבנון ואולי גם ירדן, זה מסוכן מכיוון שדעאש היא בת ברית של אל קעידה. יש את חיזבאללה שהם שיעים קיצוניים שנלחמים בסונים קיצוניים, יש את חמאס ובאפריקה יש שפע של תנועות איסלאם קיצוני. כולן נלחמות אחת בשניה אך כולן מסכימות שברגע שיחסלו את המוסלמים המתונים שלא מסכימים עימן, הן יפנו לישראל, שהיא המדינה המערבית היחידה באזור".

ראש הממשלה הדגיש: "ישראל נמצאת בחזית הלחימה אך השאלה היא במי העולם תומך? האם הוא תומך בחמאס, דיקטטורה טרוריסטית מהסוג הגרוע ביותר המתאכזרת לתושביה שלה, או שהוא תומך במדינה הדמוקרטית, ישראל, שמנסה להגן על עצמה. על כולם לשאול את עצמם במי הם תומכים, כי כאשר אתם תומכים בישראל, אתם תומכים בעצמכם".

 בראיון לרשת CANAL+ iTele מצרפת אמר רה"מ נתניהו: "הקרב הוא לא רק של ישראל אלא גם שלכם, של צרפת. אם האשמה תיפול על ישראל ולא על הטרוריסטים, אם לא נעמוד יחדיו, מגפת הטרור תגיע גם אליכם. זאת רק שאלה של זמן עד שזה יגיע לצרפת".

בראיון לרשת ZDF הגרמנית אמר רה"מ נתניהו: "חמאס הם חלק מתנועה איסלאמיסטית שרוצה לכונן שלטון איסלאמיסטי ללא זכויות אדם, ללא פלורליזם, ללא זכויות לנשים, למיעוטים, להומוסקסואלים. שורשיה של דוקטרינה אכזרית זאת נטועים באנטישמיות. אנו אסירי תודה למנהיגים אמיצים, כמו אנגלה מרקל ואחרים, שעומדים באופן נחרץ כנגד האנטישמיות. זאת תמיכה בישראל, אך זהו גם מאבק באנטישמיות ותמיכה בערכים הליברליים שאנו חולקים".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן