Skip to content

שטרית: ריבלין ניצח בגלל דיל עם ש"ס, לסגירת מרכולים בת"א

שטרית שהופיע הבוקר בתכנית "אורלי וגיא" בערוץ 10, טען כי במהלך השעה שבין הסבב הראשון לשני בבחירות סגר סער, שהוביל את הקמפיין של ריבלין, דיל עם ש"ס, להצביע עבור מועמדו. "ש"ס בדקה ה-90, בניגוד להבטחתם, עשו דיל עם הליכוד. מלשכת השר סער טרם ניתנה תגובה. לשכת השר סער: "דברי ח"כ שטרית הם דברים שקריים ומשוללי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם הוראתו של שר הפנים, גדעון סער, לאסור על פתיחתם של מרכולים ובתי עסק בתל אביב  בשבתות, הייתה חלק מ"דיל" מכוער שרקח שר הפנים גדעון סער? כך, לפחות, טען הבוקר חבר הכנסת מאיר שטרית (התנועה) שהתמודד לנשיאות מול ראובן (רובי) ריבלין.

ריבלין תמורת סגירת המרכולים בת"א? גדעון סער (צילום: ציפי מנשה)
ריבלין תמורת סגירת המרכולים בת"א? גדעון סער (צילום: ציפי מנשה)

ח"כ שטרית טוען כי הפסדו בבחירות לנשיאות, לראובן (רובי) ריבלין, בא אחרי ששר הפנים, גדעון סער, הבטיח שיפעל לסגירת בתי עסק בתל אביב בימי שבת. "אין לי ספק שזה חלק מהדיל", טען שטרית בהופעה בתוכנית "אורלי וגיא" בערוץ 10.

 לטענתו של שטרית, שהפסיד בפער של שבעה קולות לנשיא ראובן (רובי) ריבלין, במהלך השעה שבין הסבב הראשון לשני בבחירות סגר סער, שהוביל את הקמפיין של ריבלין, דיל עם ש"ס, להצביע עבור מועמדו. "ש"ס בדקה ה-90, בניגוד להבטחתם, עשו דיל עם הליכוד", אמר שטרית. "תשעה מהם הצביעו לרובי למרות ההתחייבות להצביע עבורי. בשעה שבה הייתה הפסקה בין הצבעה ראשונה לשנייה, ש"ס התהפכו. עד אז הייתה התחייבות שלהם. כנראה שבעקבות הדיל נסגרו המרכולים בתל אביב. זה חלק קטן מהדיל. אני מקווה שיום אחד הפרטים יחשפו".

 בסוף יוני האחרון הורה שר הפנים לעיריית תל אביב לאסור על פתיחתם של מרכולים ובתי עסק בעיר בשבתות, ופסל ניסיון של העירייה לעגן בחוק את פתיחת המרכולים בשבת. הוא אישר סעיפים בחוק העזר בנוגע לפעילות המתחמים המסחריים בנמל תל אביב, נמל יפו ומתחם התחנה – בנווה צדק וחנויות הנוחות הצמודות לתחנות הדלק בשבת.

 ביום חמישי האחרון בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב דחה את הדיון בבקשת העירייה למתן צו סגירה ל-21 עסקים שפועלים בשבת, ועל כן יוכלו להמשיך ולפעול עד לקיומו בנובמבר. בתחילת הדיון הבהיר השופט אביים ברקאי כי "מי שחשב שבסוף הדיון יינתן צו סגירה הוא טועה, צריך לחשוב על זה".

בתגובה נמסר מלשכת שר הפנים, גדעון סער, כי דברי ח"כ שטרית הם "דברים שקריים ומשוללי כל יסוד".

בתגובת לשכת השר סער נאמר עוד: "חומרה נוספת בדברים יש בכך שח"כ שטרית נמנע מלציין בראיון, כי מקורבו, דודי וייסמן , בעלי רשת ה am:pm, המפעילה עשרות סופרמרקטים הפועלים בשבת בניגוד לחוק במשך שנים, הינו לקוח עיקרי בעסקיה של רעייתו, הגברת רותי שטרית, שעל פי פרסומים משלם למשרדה מיליוני שקלים בשנה.

 "השר סער הבין היטב ,בעת שקיבל את ההחלטה על חוק העזר הנ"ל, כי גורמים כלכליים רבי עוצמה, הרואים עצמם נפגעים ממנה, עלולים לפעול נגדו בדרכים שונות.  הדבר לא הרתיע אותו מלקבל את ההחלטה העניינית והנכונה על פי מיטב הכרתו ולא ירתיע אותו גם בעתיד", נאמר בתגובה לשכת שר הפנים. "התנהגותו המבישה של ח"כ שטרית רק מלמדת עד כמה היטיבה הכנסת לבחור במועמד הראוי לנשיאות המדינה".

1 Comment

  1. BEAM
    18 באוגוסט 2014 @ 9:54

    שיטרית ! הפסדת בגלל דיל עם העוזרת , שלמת לה דמי שתיקה ככה וככה…. מה קרה לך שכחת?

    ביננו ספק אם היית ראוי נדדת ממפלגה למפלגה ולא נפלת על הג'וב הראוי. כדאי ללך ללכת בזמנך הפנוי "לספיץ' תרפי!"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן