Skip to content

גוברת הדרישה בקרב השרים לנטוש כליל את המו"מ עם חמאס

השר נפתלי בנט: "כשרוצים לנצח ארגון טרור מכריעים אותו. כשמנהלים משא ומתן עם ארגון טרור, מקבלים יותר טרור". ח"כ איתן כבל פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הקבינט. זאת בעקבות הדלפת המידע לגבי המצגת של צה״ל בנוגע לכיבוש עזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי שנתן הוראה לצה"ל להגיב על ירי הרקטות ואחרי שהורה להחזיר את המשלחת הישראלית מקהיר, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מותקף מימין, ע"י חברי הקואליציה שלו. במקביל פנה ח"כ איתן כבל (העבודה) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הקבינט. זאת בעקבות הדלפת המידע לגבי המצגת של צה״ל בנוגע לכיבוש עזה, אשר על פי החשד הודלף מסביבתו של נתניהו על מנת לסכל אפשרות לפעולה צבאית נרחבת.

"להכריע את החמאס". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

"להכריע את החמאס". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

בעקבות חידוש ירי הרקטות לעבר שטח ישראל גובר הלחץ על ראש הממשלה לנטוש כליל את המו"מ ולבחור בנקיטת צעדים חד צדדיים. השר נפתלי בנט, מראשי המתנגדים למו"מ עם החמאס, תקף את התנהלות הממשלה מול חמאס ואמר: "כשרוצים לנצח ארגון טרור מכריעים אותו. כשמנהלים משא ומתן עם ארגון טרור, מקבלים יותר טרור".

בנט הסביר את ירי הרקטות ע"י החמאס: "החמאס חושב שירי טילים עוזר להישגים במשא ומתן, ולכן הוא יורה על ישראל גם בהפסקת אש, טילים הם לא טעות מבחינתו, זאת שיטה. רק תגובה חריפה, כמו שמגיבה מדינה ריבונית על ירי טילים לשטחה תוכל לעצור את ההתדרדרות. במוקדם או במאוחר ישראל תצטרך להכריע את חמאס. אין דרך לחמוק מזה".

שר השיכון, אורי אריאל, קרא אף הוא להגיב בעוצמה מול חמאס. "יש להכות באויב החמאסי עד לניצחון", הבהיר אריאל. "אני מחזק את ידי ראש הממשלה ואת כוחות הביטחון במתן תגובה נחרצת וכואבת למחבלים, ובהשבת הביטחון לאזרחי ישראל. לא ייתכן שאנחנו נהיה אחראים להפסקה והם יהיו אחראים לאש".

ח"כ יוני שטבון, שהוא חבר בוועדת חוץ וביטחון, קרא לראש הממשלה נתניהו "לאפשר לצה"ל להכות בעזה שוק על ירך". שטבון אמר: "שקט לא יושג בשקט, אלא רק באמצעות השגת גמישות מבצעית ברצועה. מדיניות האין תגובה ממסמסת את ההרתעה הישראלית ועלולה להפוך את ישראל לבדיחה של שכונת המזרח התיכון".

ומנגד, יו״ר סיעת העבודה, ח״כ איתן כבל, פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הקבינט. זאת בעקבות הדלפת המידע לגבי המצגת של צה״ל בנוגע לכיבוש עזה. כבל טוען כי על פי החשד הודלף המסמך מסביבתו של נתניהו על מנת לסכל אפשרות לפעולה צבאית נרחבת.

״המידע הזה, שבעקבות ההדלפה הגיע לידי חמאס, הקשיח את עמדתו ותרם במישרין להתארכות הלחימה עד עצם היום הזה ולפגיעה חמורה בביטחון המדינה ותושביה", אומר ח"כ כבל. "אסור שכתוצאה מרום מעמדם יהנו בכירי המדינה מיחס מועדף במישור הפלילי, ועל אחת כמה וכמה נכון הדבר בעניינים שנוגעים לביטחון המדינה״.

במכתבו של כבל ליועץ וינשטיין נאמר: ״לא הייתי מטריח אותך ופונה אליך לולא העובדה שמידע המסווג כסודי ביותר הודלף לתקשורת ופורסם בערוץ 2. כזכור, אחת המטרות המוצהרות של הממשלה במבצע 'צוק איתן' הייתה השבת ההרתעה, והמדליף גרם לפגיעה חמורה בתחום זה. הקביעה שההדלפה הסבה נזק ביטחוני כבד נשענת על עמדת הצנזורית הצבאית הראשית, תא״ל סימה ואקנין-גיל, המקובלת על המערכת הממלכתית כבת-סמכא ממעלה ראשונה בתחום הביטחון והתקשורת. לעניות דעתי נכון יהיה אם כבודו וראש אח״ם ייוועצו בתא״ל ואקנין-גיל, שחזקה עליה כי נחשפה לחומרים מודיעיניים מסווגים המלמדים על תגובת האויב לדליפת המידע הנ״ל מתוך דיוני הקבינט.

ח"כ איתן כבל: תלונה ליועהמ"ש (צילום: נירה ידין)
ח"כ איתן כבל: תלונה ליועהמ"ש (צילום: נירה ידין)

"בנוסף", אומר ח"כ כבל, "חומר מודיעיני זה נמצא גם ברשותם של ראש אמ״ן, אלוף אביב כוכבי, וראש השב״כ יורם כהן. מתבקש שכבודו יפנה לשניהם כדי לקבל את החומר הגולמי ואת הערכת הנזק, אך אין לעכב בשל זאת פתיחת חקירה. את החומר יש להעמיד לרשות צוות החקירה שימנה ראש אח״ם, בהנחייתך.המקרה שלפנינו מגלם לכאורה עבירה פלילית הן בעצם ההדלפה והן בתוכנה.

"הימנעות מחקירתו היסודית תאותת לעבריינים בכוח שהכל מותר, תצייד אותם בטיעון בדבר אכיפה סלקטיבית ושרירותית אם וכאשר תורה לפתוח בחקירה בעניינם, ותפגע אנושות בסמכותך המוסרית והמקצועית במקרים מסוג זה", כותב ח"כ איתן כבל. "יש לשים סוף להדלפות שפוגעות בביטחונה של מדינת ישראל, וזו חובתך לפעול בעניין ללא שיהוי. הפעולה הבסיסית המתחייבת הינה לשלוח את כל חברי הקבינט, ובכללם ראש הממשלה, לבדיקת פוליגרף״.

ח"כ אלי ישי (ש"ס) פרסם הודעה שבה נאמר: "אני מחזק את רוה"מ נתניהו שהורה להחזיר את צוות המשא ומתן ממצרים לישראל – הירי היום מוכיח שוב שעם החמאס, מה שלא הולך בכח יילך ביותר כח עד להשבת ההרתעה. חייבים להגיב בצורה קשה על כל אזור ממנו בוצע ירי, כך נוכיח כי דין הדרום כדין המרכז, כי אסור לנו להיות שאננים על ירי על ישובי הדרום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן