Skip to content

יגוייסו 10,000 אנשי מילואים; נתניהו: המבצע יימשך עד להשגת יעדו

נתניהו: "חמאס הוא דאע"ש, דאע"ש הוא חמאס; שר הביטחון יעלון: "נמשיך לרדוף ולפגוע בראשי חמאס בכל עת ובכל מקום בו יהיו. מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל - דמו בראשו. יידעו ראשי חמאס כי לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נניח עליהם את ידנו"; השר שטייניץ קורא להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, "על רקע ההתפתחויות הדרמטיות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

10,000 חיילי מילואים יגוייסו בצו 8. זאת, לאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני החליט היום על הגיוס הנרחב. הגיוס יהיה מתוך מגוון של יחידות לוחמות וגם מתוך פיקוד העורף, לצורך הגברת המוכנות של צה"ל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום למצב בפגישה שקיים עם חבר הקונגרס דארל איסה. "הטרור האסלאמי הרדיקלי מאיים כיום על העולם כולו", אמר נתניהו. "הוא מאיים על ישראל, על ארה"ב, על מדינות ערב המתונות, על אירופה, על כולם. אנו ניצבים בפני אותה רשת טרור אסלאמית ועלינו להיאבק בה יחדיו. חמאס הוא דאעש, דאעש הוא חמאס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש השב''כ יורם כהן והמזכיר הצבאי אייל זמיר (צילום- חיים צח-לע''מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש השב''כ יורם כהן והמזכיר הצבאי אייל זמיר (צילום- חיים צח, לע''מ)

"ראית את המעשה המזעזע של עריפת ראשו של ג'יימס פולי", אמר נתניהו לסנאטור איסה. "אנו ראינו את רצח המזעזע של שלושת הנערים, רצח שחמאס הודה שהוא ביצע. אלה ענפים של אותו עץ רעיל. עלינו ליצור חזית אחידה כנגד החזית האחידה הטרור האסלאמי הרדיקלי. העולם החופשי והמדינות הדמוקרטיות צריכות לעמוד יחדיו כנגד הטרור הזה, זאת הדרך היחידה בה נוכל לבלום אותם ובסופו של דבר זאת הדרך היחידה בה ננצח אותם".

קודם לכן פרסם נתניהו הודעה מיוחדת, עקב חיסולם של שלושת המפקדים הבכירים של חמאס הלילה. "המודיעין יוצא הדופן שהביא השב"כ בזכות עבודה מאומצת ומקצועית, יחד עם יכולת הביצוע המדויקת של צה"ל, אפשר לנו לקבל את ההחלטה להוציא לפועל את המבצע לפגיעה בראשי חמאס שתכננו פיגועים קטלניים נגד אזרחי ישראל", אמר נתניהו. "בשמי, ובשם כל אזרחי ישראל אני מודה לאנשי השב"כ, לראשי היחידות המודיעיניות והמבצעיות ולעומד בראש הארגון, יורם כהן. פעולה זאת מצטרפת לשורה ארוכה של פיגועי טרור שתכנן חמאס – וסוכלו.

"השב"כ וצה"ל פועלים כתף אל כתף במבצע 'צוק איתן' כמו בכל ימות השנה, ודבר זה מהווה נדבך חושב לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה", אמר נתניהו. "מבצע 'צוק איתן' יימשך עד להשגת יעדו – השבת השקט לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור".

גם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, פרסם הודעה מיוחדת. "המפקדים בחמאס שחוסלו הלילה אחראים לפיגועים קשים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, בין היתר גם לחטיפת גלעד שליט", אמר השר יעלון. "זהו הישג מודיעיני ומבצעי גדול מאוד של צה"ל והשב"כ, שפועלים לילות כימים כדי למען ביטחונם של אזרחי ישראל, ועל כך הערכתי הגדולה.

"נמשיך לרדוף ולפגוע בראשי חמאס בכל עת ובכל מקום בו יהיו. מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל – דמו בראשו. יידעו ראשי חמאס כי לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נניח עליהם את ידנו.

"המערכה הזו היא ארוכה, ונדרשים לה המשך אורך רוח, סבלנות, נחישות ועמידה איתנה", אומר שר הביטחון. "אנו פועלים באחריות ובשיקול דעת מתוך מטרה אחת: להשיב את השקט והביטחון לאזרחי ישראל בכלל ולתושבי הדרום בפרט. לא נתפשר על כך".

ובתוך כך, השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ סבור שיש להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה על רקע ההתפתחויות הדרמטיות והמורכבות בכל המזרח התיכון.

בריאיון לאסתי פרז, בתוכנית "בחצי היום" ברשת ב', אמר שטייניץ כי ראש הממשלה נתניהו שירטט נורמות הגיוניות בדרישתו מן השרים לשמור על אחדות ולתת לו גיבוי, גם אם דעותיהם שונות. שטייניץ הוסיף כי אין פתרון קסם למצב בעזה וכי יש שתי אפשרויות: הכרעת חמאס על ידי השתלטות על הרצועה לכמה שבועות או הסדרה של המצב מול חמאס.

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, קיים פגישות עם התושבים, דן עימם על המצב בישובים, צרכי בנייה וצרכי המיגון, כמו גם בפתרונות רלוונטיים.

במהלך הסיור, בו נורו מטחי רקטות כבדים לאזורי הביקור, אמר השר אריאל: "ראשי חמאס חיו חודש יותר מדי, ואולי כמה שנים יותר מדי. ההגנה הכי טובה היא ההתקפה. אני מברך את צה"ל על הצלחת הפעולה וצריך להמשיך במלוא העוצמה. באנו לכאן ליישובי עוטף עזה לבנות כיפת ברזל כלכלית, ולתת תשובה ציונית הולמת לטרור העזתי על ידי עוד בנייה והבאת משפחות חדשות".

1 Comment

  1. אורן
    23 באוגוסט 2014 @ 15:22

    ההשוואה הזאת לא מקדמת את ישראל במילימטר לפיתרון המצב. היא סתם קוננות של קורבן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן