Skip to content

כוננות עליונה באבטחת שגרירויות, מוסדות שלטון במדינה, מעברי גבול ונמלי ים ותעופה

משטרת ישראל נערכת: פקודת מגן 3 – אבטחה הדוקה על שגרירויות, נמלי תעופה ומוסדות. שגריר ישראל בתאילנד: היעד הייתי אני. המודיעין בתאילנד: שלושה מחבלים פעלו ואנחנו נעצור את כולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל נערכת: פקודת מגן 3 – אבטחה הדוקה על שגרירויות, נמלי תעופה ומוסדות. שגריר ישראל בתאילנד: היעד הייתי אני. המודיעין בתאילנד: שלושה מחבלים פעלו ואנחנו נעצור את כולם

מאת אליק מאור

מפכ"ל המשטרה ופיקודיו במרחב השפלה. הונחו לאבטחה הדדית ופתיחה באש
מפכ"ל המשטרה ופיקודיו במרחב השפלה. הונחו לאבטחה הדדית ופתיחה באש (צילום מתוך אתר משטרת מרחב שפלה)

ראש אגף מבצעים במשטרת ישראל, ניצב ניסים מור, החליט להגביר ערנות המשטרה לנוכח הפיגועים בחו"ל. מור הוציא אתמול פקודה מבצעית לעבור למגן 3. מגן 3 היא הנחיה מבצעית לעבור ל-3 מעגלי אבטחה בשגרירויות, מוסדות שלטון וציבור ברחבי המדינה, מעברי גבול ונמלי ים ותעופה.

דוברות משטרת ישראל הוסיפה, כי "בנוסף הונחו שוטרי משטרת ישראל לאבטחה הדדית ופתיחה באש. את ההנחיות האלו החלו ליישם כבר אתמול, מייד אחרי האירועים", ועוד: "המחוזות יפעלו בהתאם לפקודת מגן 3, כל מחוז בגזרתו".

במקביל לכך, הודיעו שירותי המודיעין בתאילנד, כי מאחורי הפיגועים עומדים שלושה מחבלים איראניים, וכי כוחות הביטחון התאילנדיים יניחו את ידיהם על החוליה האיראנית בקרוב. משטרת תאילנד הוסיפה, כי אין לה ספק שהיעד בפיגוע בתאילנד היה שגריר ישראל, יצחק שוהם.

הפיגוע בבנקוק
הפיגוע בבנקוק. יש קווי דמיון לפיגועים בגיאורגיה והודו

השגריר שוהם הגיב הבוקר, בעקבות דיווחי המשטרה התאילנדית, שהוא ואנשיו היו היעד לפיגוע: "כמובן שאנחנו מאמינים שאיראן עומדת מאחורי זה". עוד אמר: "יש קווי דמיון ברורים בין המתקפה בתאילנד לבין אלו שאירעו יום קודם לכן בגאורגיה ובהודו. המטרות היו ישראליות, השיטה היתה דומה, אפילו חומרי הנפץ היו זהים. אני שמח שהניסיון הזה כשל".

דובר משרד החוץ האיראני, רמין מהמנפרסט, הגיב הבוקר וטען כי לאיראן אין כל קשר לפיגועים. "גורמים שקשורים במשטר הציוני," אמר הדובר, "מנסים לפגוע ביחסי הידידות בין איראן לתאילנד". הוא הכחיש כל מעורבות בפיגועים ואמר שלישראל יש אויבים רבים בעולם ואותם צריך לחפש. לא את איראן.  הוא הוסיף, כי בחודש שעבר נעצר בתאילנד אזרח לבנוני בחשד שתכנן פיגועים נגד שגרירות ישראל והסביר כי אין ספק שזו מזימה ציונית שנועדה להכפיש את טהרן.

כזכור, הפיצוץ הראשון אירע אתמול בצהריים בתוך דירה ששכרו שלושת האיראנים בבניין בתאילנד. שניים מהם נמלטו והשלישי, סעיד מוראדי, נלכד לאחר שניסה לתפוש מונית ומשזו לא עצרה, השליך עליה רימון ורימון יד נוסף לעבר השוטרים שניסו לעצרו. הרימון שפגע בעץ הותז לעברו והפיצוץ גרם לקטיעת רגליו. משטרת תאילנד מסרה, כי בדירה התגלו מטעני חבלה שיצרו השלושה וחומרי נפץ.

כל האירועים האלה מתרחשים יום אחרי הפיגועים בהודו ובגאורגיה, שבאו לרגל יום חיסולו של עימאד מורניה, קצין המבצעים של החיזבאללה, ולרגל חיסולי מדעני הגרעין בטהרן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן